Sovjetunionen är ett exempel på en kommuniststat som endast varade i knappt 70 år. Hitlers Tredje Rike blev blott tolv år gammal när det äntligen krossades.
Självklart är filmscenerna i IS:s propagandafilmer av högsta kvalitet. De är ju ”lånade” direkt från världsberömda Hollywood-filmer, t ex ”American Sniper” och ”Hungary Games” (källa). Du tycker ju uppenbarligen fortfarande att dessa propagandafilmer är så originella, så kreativa och av ”absolut högsta kvalitet”. Du får tycka vad du vill, men din inställning får din intellektuella trovärdighet att sjunka pladask som en sten.
Jag nämnde faktiskt Kathryn Bigelow i mitt föregående inlägg. Hennes film The Hurt Locker (2009) finns med sina 94 poäng på listan över filmer med flest metascores.
(...tyvärr bortklippt emedan inlägget blev för långt...)
Jag har själv sett Wonder Woman och trots att jag i vanliga fall inte är något större fan av superhjältefilmer blev jag mycket positivt överraskad över denna films välberättade story och imponerande specialeffekter.
Den sämsta superhjältefilmen är hittills Catwoman. Med endast 9 % rating i Rotten Tomatoes. Självklart var det en man som regisserade filmen.
Tidernas sämsta regissör var Ed Wood. Hans film Plan 9 from Outer Space utsågs till den sämsta film som någonsin gjorts. Så skrattretande dålig är den. Den näst sämsta filmen heter Glen or Glenda: I Changed My Sex och regisserades av samme snubbe.
Deltids-transvestiten Ed Woods insatser som såväl författare av erotiska böcker som regissör av erotiska filmer är pinsamt dåliga och får ”Fifty Shades of Grey” att framstå som årtusendets mest geniala mästerverk.
Kvinnor som urusla regissörer uppmärksammas aldrig utan knuffas istället ut från offentlighetens ljus. Hade Ed varit en kvinna rent biologiskt och inte enbart som en transa, då hade han aldrig fått sina dåliga alster att visas på biograferna.
I Hollywoods patriarkala värld släpps både urusla, mediokra, hyfsat bra och geniala regissörer av manligt kön fram. Men kvinnor får möjligheter till en lysande bana som regissör endast om de är geniala och bättre än minst 99 % av sina manliga kolleger. Ed Wood, tidernas sämste regissör, är ett perfekt exempel på att halvdåliga eller medelmåttiga män lyfts fram. Särskilt om de är släktingar eller kompisar med Hollywoods mest inflytelserika höjdare. Rätta kontakter går ju före meriter.
Kvinnliga regissörer får sämre möjligheter bland annat i form av stöd från distributörer, finansiärer och produktionsbolag. De jobbar i större grad än sina manliga kolleger med en låg filmbudget. Dessutom florerar sexistiska fördomar som att kvinnor bedöms mindre kompetenta än män.
Om en man hade regisserat filmen, då hade du säkert sagt att det är en mästerlig film.
Anabolstinna män som bygger muskler på gym lider själva av narcissistiska fixeringar. Penisförstoringar, botoxinjektioner och hårtransplantationer är vanliga hos sjukligt fåfänga män. Och du, det finns faktiskt smink för män: https://eleven.se/smink-for-man. Om du har fått en missprydande finne på hakan precis innan du ska på en date, då ska du vara jävligt tacksam över att det går att sminka över den och andra fula blemmor som du har i din anskrämliga nuna.
Jag har aldrig hävdat att den grekisk-ortodoxa kyrkan tvingar Hollywood att bara använda manliga regissörer. Sluta bygga halmgubbar.
Källa på att Kina tillämpar kvoteringar av kvinnor till näringslivets ledarposter?
”Det land som har mest kvinnor i sina företagsledningar är Kina, med 51 procent. Andra asiatiska länder med en relativt hög andel kvinnor i företagsledningarna är Filippinerna (37 procent), Thailand (36 procent) och Vietnam (33 procent). De baltiska länderna ligger alla på en andel av minst 40 procent.
Gemensamt för dessa länder är att ingen har infört – eller ens talat om att införa – en lag kvotering av kvinnor till bolagsstyrelser, likt den Gunvor Ericsson debatterade för under gårdagen.
... För kinesiskorna verkar det i första hand inte behövas kvotering. Det räcker med att ge dem chans att tävla på samma villkor som männen.”
Din bortförklaring om kvotering bakom den stora andelen kinesiska kvinnor i företagsledningarna är så patetisk. Du är bara en avundsjuk och missunsam liten förlorare som inte tål att det faktiskt finns kompetenta och framgångsrika kvinnor som utklassar män och därför förtjänar platser i toppen inom diverse områden. De har skinn på näsan, tar för sig och spottar i nävarna. För dem existerar inga räkmackor att glida på. De tar sig fram istället på både meriter och mycket hårt arbete.
Det är verkligen tragiskt att du och de andra snubbarna i det manliga FB-klientelet känner er kränkta över kvinnor som är smartare än er. Istället för att erkänna kvinnors framgångar ifrågasätter ni deras insatser, nedvärderar deras prestationer eller påstår att ingen vågar sätta låga betyg på deras alster. När era argument tryter skyller ni helt enkelt på att kvinnorna blivit inkvoterade.
Mja, som jag sa, Sovjetunionens fall var inte Stalins fel.
Att propagandafilmer är av högsta kvalitet innebär ju inte att de är originella. Snarare innebär det att de gör sitt jobb bra, dvs. får många att gå på propagandan. Och få folk att prata om det. Helst ska man uppnå viral spridning. Bli ett meme på internet. https://www.youtube.com/watch?v=nFvV-QreBFI. En remix av صليل الصوارم vilken figurerat rätt mycket i IS-propaganda. Youtube tar ner dessa videos lite då och då.
Javisst. Bigelow är en riktigt bra regissör, skulle inte vilja säga toppklass men strax därunder. Absolut den bästa kvinnliga regissör jag känner till.
Ja du fantiserar om patriarkala strukturer i Hollywood men så är ju inte fallet. Kvinnor regisserade (för det mesta) inte film på den tiden för att men ville ha bra regissörer. Det är helt enkelt så. Att kvinnor regisserar film mer nu för tiden beror, tror jag, mest på att smaken ändrats, men även på att man insett att ja, de bästa regissörerna är män, men det betyder ju inte att alla män är bättre regissörer än godtycklig kvinna och vice versa. Det finns ju kvinnor som klarar av jobbet bra och, som bekant, män som är helt kassa på det.
Ja jag har sett American Psycho. Tyckte den var bra! Sen läste jag boken och fan, den var ju oerhört mycket bättre och det var massor som missades, men som kanske inte skulle kunna ha gjorts på film. Av Harron, i alla fall. Kanske av någon annan. Har inte sett Babadook och The Invitation (men jag har sett Aeon Flux vilken gjordes av samma regissör, den är ok men kanske mest pga. grundmaterialet). Jurtjyrkogården har jag sett och tyckte inte om. Din fråga är irrelevant eftersom det finns bra och dåliga filmer som gjorts av män och av kvinnor i samtliga kombinationer, det finns bra filmer som gjorts av dåliga regissörer och dåliga filmer som gjorts av bra regissörer. Det relevanta för trådtopic är om t.ex. Bigelow eller Kusama är en bättre regissör än Ridley Scott eller Steven Spielberg. Eller Ingmar Bergman för den delen. Och, äeh, nja, nej, det tycker inte jag i alla fall.
Och innan du säger något om det så måste jag påpeka att du beskrev Wonder Woman som en "välberättad historia" med "imponerande specialeffekter" (jo de vore imponerade om filmen var en 10 år äldre eller så).
Kvinnan Ed Wood (för om han levt idag skulle han ju vara en av de där med rosa hår, extrema kroppsmodifikationer och avskuren kuk som vill kallas för kvinna av hela världen) är en av de som utpekats som sämsta regissör någonsin. Det är naturligtvis inte sant; alla "sämsta någonsin"-titlar utdelas till folk som ändå faktiskt lyckats göra något. Jag tar det som helt självklart att trots att han... hon var väldigt dålig så är jag själv en ännu sämre regissör, eftersom den största delen av min egen erfarenhet med att göra film består i att trycka på fel ställe på telefonens skärm så att man råkar filma istället för att ta ett foto. Jag misstänker att du också befinner dig på ungefär samma skicklighetsnivå som regissör. Och antagligen finns det någon ännu sämre om man letar bland de 7 miljarder människor som nu lever.
Och nä, jag skulle inte kalla Fifty Shades of Grey en mästerlig film oavsett vem som regisserat den. Jag kallar däremot t.ex. The Matrix för en mästerlig film helt oavsett kvinnliga regissörer. Det är inte det som spelar roll för hur bra en film blir; däremot är det så att de bästa regissörerna är män.
De flesta män går inte på gym, de flesta som gör det är inte där för att se bra ut utan för att det är hälsosamt; de flesta män använder inte smink. De flesta kvinnor använder smink.
Och om jag skulle fått en finne innan en dejt skulle jag gå på dejten ändå. Det brukar nämligen inte vara några problem om du förstår vad jag menar.
Menar du att du inte påstått att Hollywood genomsyras (speciellt förr men antagligen fortfarande) av patriarkala strukturer? För du påstod just det, ungefär i samma veva som du talade om min trovärdighet, som om det vore någon annan än du och jag som läser dessa aplånga inlägg med minsta intresse.
Den relevanta lagen heter 中华人民共和国妇女权益保障法(修正)
Där kan man läsa:
第二十一条 国家机关、社会团体和企业事业单位应当执行国家有关规定,保障妇女从事科学、技术、文学、艺术和其他文化活 动,享有与男子平等的权利。
(...)
第二十五条 在晋职、晋级、评定专业技术职务等方面,应当坚持男女平等的原则,不得歧视妇女。
(De flesta affärsyttringar kan enligt kinesisk lag ses som "kulturell verksamhet", därav 第二十一条. Vad "deltagande" innebär torde vara uppenbart.)
Kvinnor är inte smartare än mig - ja dvs. det finns naturligtvis kvinnor som är det, men de flesta är inte det. Inte de flesta män heller. t. 163 IQ hur ligger du till?
Det där sista stycket bör du belägga. Jag har läst detta förut, det är nån underlig uppfattning som florerar hos män. Det finns ingenting som tyder på att kvinnor samarbetar sämre än män när de behöver samarbeta. Män är tvärtom till större del individualister vad jag kan se iallafall. Mer tävlingsinriktade och ser till sig själv framför laget många gånger (min uppfattning).
Det har jag märkt på tidigsre arbetrn inom industrin, att kvinnor har den förmågan att gruppera sej. Jag menar nu då de inte känner varandra. Män är av naturen bättre på det.
Mja, som jag sa, Sovjetunionens fall var inte Stalins fel.
Att propagandafilmer är av högsta kvalitet innebär ju inte att de är originella. Snarare innebär det att de gör sitt jobb bra, dvs. får många att gå på propagandan. Och få folk att prata om det. Helst ska man uppnå viral spridning. Bli ett meme på internet. https://www.youtube.com/watch?v=nFvV-QreBFI. En remix av صليل الصوارم vilken figurerat rätt mycket i IS-propaganda. Youtube tar ner dessa videos lite då och då.
Javisst. Bigelow är en riktigt bra regissör, skulle inte vilja säga toppklass men strax därunder. Absolut den bästa kvinnliga regissör jag känner till.
Ja du fantiserar om patriarkala strukturer i Hollywood men så är ju inte fallet. Kvinnor regisserade (för det mesta) inte film på den tiden för att men ville ha bra regissörer. Det är helt enkelt så. Att kvinnor regisserar film mer nu för tiden beror, tror jag, mest på att smaken ändrats, men även på att man insett att ja, de bästa regissörerna är män, men det betyder ju inte att alla män är bättre regissörer än godtycklig kvinna och vice versa. Det finns ju kvinnor som klarar av jobbet bra och, som bekant, män som är helt kassa på det.
Ja jag har sett American Psycho. Tyckte den var bra! Sen läste jag boken och fan, den var ju oerhört mycket bättre och det var massor som missades, men som kanske inte skulle kunna ha gjorts på film. Av Harron, i alla fall. Kanske av någon annan. Har inte sett Babadook och The Invitation (men jag har sett Aeon Flux vilken gjordes av samma regissör, den är ok men kanske mest pga. grundmaterialet). Jurtjyrkogården har jag sett och tyckte inte om. Din fråga är irrelevant eftersom det finns bra och dåliga filmer som gjorts av män och av kvinnor i samtliga kombinationer, det finns bra filmer som gjorts av dåliga regissörer och dåliga filmer som gjorts av bra regissörer. Det relevanta för trådtopic är om t.ex. Bigelow eller Kusama är en bättre regissör än Ridley Scott eller Steven Spielberg. Eller Ingmar Bergman för den delen. Och, äeh, nja, nej, det tycker inte jag i alla fall.
Och innan du säger något om det så måste jag påpeka att du beskrev Wonder Woman som en "välberättad historia" med "imponerande specialeffekter" (jo de vore imponerade om filmen var en 10 år äldre eller så).
Kvinnan Ed Wood (för om han levt idag skulle han ju vara en av de där med rosa hår, extrema kroppsmodifikationer och avskuren kuk som vill kallas för kvinna av hela världen) är en av de som utpekats som sämsta regissör någonsin. Det är naturligtvis inte sant; alla "sämsta någonsin"-titlar utdelas till folk som ändå faktiskt lyckats göra något. Jag tar det som helt självklart att trots att han... hon var väldigt dålig så är jag själv en ännu sämre regissör, eftersom den största delen av min egen erfarenhet med att göra film består i att trycka på fel ställe på telefonens skärm så att man råkar filma istället för att ta ett foto. Jag misstänker att du också befinner dig på ungefär samma skicklighetsnivå som regissör. Och antagligen finns det någon ännu sämre om man letar bland de 7 miljarder människor som nu lever.
Och nä, jag skulle inte kalla Fifty Shades of Grey en mästerlig film oavsett vem som regisserat den. Jag kallar däremot t.ex. The Matrix för en mästerlig film helt oavsett kvinnliga regissörer. Det är inte det som spelar roll för hur bra en film blir; däremot är det så att de bästa regissörerna är män.
De flesta män går inte på gym, de flesta som gör det är inte där för att se bra ut utan för att det är hälsosamt; de flesta män använder inte smink. De flesta kvinnor använder smink.
Och om jag skulle fått en finne innan en dejt skulle jag gå på dejten ändå. Det brukar nämligen inte vara några problem om du förstår vad jag menar.
Menar du att du inte påstått att Hollywood genomsyras (speciellt förr men antagligen fortfarande) av patriarkala strukturer? För du påstod just det, ungefär i samma veva som du talade om min trovärdighet, som om det vore någon annan än du och jag som läser dessa aplånga inlägg med minsta intresse.
Den relevanta lagen heter 中华人民共和国妇女权益保障法(修正)
Där kan man läsa:
第二十一条 国家机关、社会团体和企业事业单位应当执行国家有关规定,保障妇女从事科学、技术、文学、艺术和其他文化活 动,享有与男子平等的权利。
(...)
第二十五条 在晋职、晋级、评定专业技术职务等方面,应当坚持男女平等的原则,不得歧视妇女。
(De flesta affärsyttringar kan enligt kinesisk lag ses som "kulturell verksamhet", därav 第二十一条. Vad "deltagande" innebär torde vara uppenbart.)
Kvinnor är inte smartare än mig - ja dvs. det finns naturligtvis kvinnor som är det, men de flesta är inte det. Inte de flesta män heller. t. 163 IQ hur ligger du till?
Det visste jag inte , men jag tycker snarare att du ska citera artikel 12 om syftet för källa är att bevisa kvotering.
Det har jag märkt på tidigsre arbetrn inom industrin, att kvinnor har den förmågan att gruppera sej. Jag menar nu då de inte känner varandra. Män är av naturen bättre på det.
"Av naturen bättre på det". Det var ett intressant påstående och om inte annat väldigt underligt att du uttrycker dig så säkert som att det handlar om naturliga förmågor. Biologi då alltså.
Som sagt, ska du göra den typ av påståenden får du nog ha mer än dina egna erfarenheter som underlag.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-04-25 kl. 17:48.
"Av naturen bättre på det". Det var ett intressant påstående och om inte annat väldigt underligt att du uttrycker dig så säkert som att det handlar om naturliga förmågor. Biologi då alltså.
Som sagt, ska du göra den typ av påståenden får du nog ha mer än dina egna erfarenheter som underlag.
Jag kan inte komma på bättre än mina egna iakttagelser. Forskningen idag handlar ju mest om genus, alltså hittepåforskning. Se bara på kvinnlig lagidrott, hur kan det svänga så mycket mellan vinna eller förlora? Jo samarbetet brister rejält. Ett p15 lag spöar ju kvinnliga landslaget i fotboll rent förnedrande.
Kvinnor är bättre på att parasitera på män och på samhället.
De är bättre på att snacka skit om andra (särskilt andra kvinnor).
Kvinnor är bättre på att tycka att de har bäst smak.
Kvinnor är bäst på att framställa sig som offer och få andra att tycka synd om dom.
Kvinnor är BÄST på manipulation (manipulera män alltså inte andra kvinnor).
Kvinnor är bättre på att få andra att göra saker gör dem.
Kvinnor är bättre på att gnälla, tjata och tjafsa.
Kvinnor är bättre på att uppmärksamma och bry sig om oväsentliga skitsaker som män skiter i.
Kvinnor är bättre på att parasitera på män och på samhället.
De är bättre på att snacka skit om andra (särskilt andra kvinnor).
Kvinnor är bättre på att tycka att de har bäst smak.
Kvinnor är bäst på att framställa sig som offer och få andra att tycka synd om dom.
Kvinnor är BÄST på manipulation (manipulera män alltså inte andra kvinnor).
Kvinnor är bättre på att få andra att göra saker gör dem.
Kvinnor är bättre på att gnälla, tjata och tjafsa.
Kvinnor är bättre på att uppmärksamma och bry sig om oväsentliga skitsaker som män skiter i.
Dvs allt som behövs för att just hon ska få bli parad. Vi är ju egentligen djur, bara det att vi inte beter oss som det i nutid, inte i väst i alla fall. Feminismen som vi idag ser är ett tecken på en förlorad syn på människorasen, vi kan aldrig bli riktigt jämnställda.
Senast redigerad av Avva66 2019-04-25 kl. 20:11.
Det finns en hel massa områden som män är bättre än kvinnor på. Jag tror t ex att leda, i de allra flesta fall. Fatta beslut. Matematik och naturvetenskap och kanske främst teknik ligger män i framkant.
Språk och musikalitet tror jag att kvinnor är strået vassare inom. Och även att uppfatta stämningar, dolda undermeningar... ”mellan raderna”-budskap.
Lite sånt som brukar nämnas. Vi kompletterar ju varann och är det så att en tjej är skitduktig på kvantfysik så grattis till henne. (och vice versa).
Jag har märkt en sak som kvinnor verkligen är bättre på, genom mitt långa liv av olika sociala situationer.... att sammanfatta händelser eller saker! En man kan lägga ut historien på detaljnivå med sidospår och onödiga saker som egentligen inte spelar någon roll för historiens ”poäng” - medan kvinnor är bättre på att sammanfatta något i mer korta drag. långrandighet är faktiskt väldigt manligt!
Jaha så du tycker att Zara Larsson, Beyonce och Lady Gaga är mer musikaliska än Bach, Mozart, Vivaldi, The Beatles, Rolling Stones, Miles Davis, Jimi Hendrix, Ennio Morricone, Louis Armstrong, Franz Schubert, Claude Debussy, Richard Wagner, Elvis Presley, John Hopkins osv osv. För att inte tala om populärmusik..rock, hårdrock, metal, jazz, punk, indie, swagger och jag vet inte vad som fullkomligt domineras av män. Dom bästa instrumentalister och virtuoser är också män. Bästa operasångarna är män. Bästa kompositörerna och skaparna, trendsättarna är män. Alla låtar som sjungs av ”musiker” som Zara Larsson och andra kvinnor är också män. Om det finns nåt område där män är som MEST överlägsna så är det just musik. Kvinnor är VÄRDELÖSA på musik särskilt deras ociviliserade SMAK. Du borde vara glad, din lilla cuck, att MÄN har skapat ALL musik som är värt nåt för annars hade du inte haft nåt annat än Zara Larsson och Justin Bieber att lyssna på, ditt okunniga fanskap.
Senast redigerad av TSK1453 2019-04-25 kl. 20:34.
Jag kan inte komma på bättre än mina egna iakttagelser. Forskningen idag handlar ju mest om genus, alltså hittepåforskning. Se bara på kvinnlig lagidrott, hur kan det svänga så mycket mellan vinna eller förlora? Jo samarbetet brister rejält. Ett p15 lag spöar ju kvinnliga landslaget i fotboll rent förnedrande.
Jag är inte insatt i fotboll överhuvudtaget, tycker dock att den referensen dras väldigt ofta vilket är rätt löjligt.
För det första, vad är det som är förnedrande? Är du en dålig förlorade eller?
Och för det andra, påstår du att detta enbart skulle ha med lagspel att göra? Har det faktum att tonåriga killar har en annan fysik än kvinnor ingenting med saken att göra?
Jaha så du tycker att Zara Larsson, Beyonce och Lady Gaga är mer musikaliska än Bach, Mozart, Vivaldi, The Beatles, Rolling Stones, Miles Davis, Jimi Hendrix, Ennio Morricone, Louis Armstrong, Franz Schubert, Claude Debussy, Richard Wagner, Elvis Presley, John Hopkins osv osv. För att inte tala om populärmusik..rock, hårdrock, metal, jazz, punk, indie, swagger och jag vet inte vad som fullkomligt domineras av män. Dom bästa instrumentalister och virtuoser är också män. Bästa operasångarna är män. Bästa kompositörerna och skaparna, trendsättarna är män. Alla låtar som sjungs av ”musiker” som Zara Larsson och andra kvinnor är också män. Om det finns nåt område där män är som MEST överlägsna så är det just musik. Kvinnor är VÄRDELÖSA på musik särskilt deras ociviliserade SMAK. Du borde vara glad, din lilla cuck, att MÄN har skapat ALL musik som är värt nåt för annars hade du inte haft nåt annat än Zara Larsson och Justin Bieber att lyssna på, din okunnige fanskap.
Jaaaa män är så braaaa! Får jag kyssa dina fötter? Eller ska jag lägga ut röda mattan när du kommer gåendes? Eller båda delarna kanske?
För jag antar att du är en man. En sån där gudomlig skapelse som alla egentligen vill vara. Är du gay förresten?