2019-04-25, 13:21
Medlem
Bawlsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrovsal
Det är inte RK som är misstänkt utan en Er*k Pet*ersson. Hade enligt FB ett förhållande med BO 2016.

Hur säker är du på det? Baserar du det endast på Facebookrelationen 2016 eller mer än det?
Citera
2019-04-25, 13:38
Medlem
Så BO har varit tillsammans (var tillsammans?) med MGM (RK)?
MGM var involverad i droghandel i Kalix?
Finns en annan tråd där BO pekades ut som en av förövarna i ett misshandelsfall - och även dömdes då hon suttit i fängelse? Hon finns upptagen i Lexbase.
Citera
2019-04-25, 13:48
Medlem
Citat:
Det är inte RK som är misstänkt utan en Er*k Pet*ersson. Hade enligt FB ett förhållande med BO 2016.

Det är INTE den person du påstår...man kan ju inte slänga ur sig vad som helst utan fakta!
Citera
2019-04-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XGR
Så BO har varit tillsammans (var tillsammans?) med MGM (RK)?
MGM var involverad i droghandel i Kalix?
Finns en annan tråd där BO pekades ut som en av förövarna i ett misshandelsfall - och även dömdes då hon suttit i fängelse? Hon finns upptagen i Lexbase.

Hittar inte... möjligt att länka till tråd? När ska detta ha inträffat?
Citera
2019-04-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salanderslynan
Hittar inte... möjligt att länka till tråd? När ska detta ha inträffat?

(FB) Grov misshandel utanför Kalix

Inlägg #9
Förekommer även i Lexbase.
Citera
2019-04-25, 16:19
Medlem
[quote=Tjolahopp85|67403004]
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Kan du länka, för jag hittar honom inte på Facebook.[/QUOT

Bara sök på namnet. Rikard Karlsson.

Enligt min snabba facebookresearch verkar Rickard ha kopplingar till Robertsfors och ev. Åkullsjön, någon som vet om han är uppvuxen där i trakterna? Han tycks också ha en sexårig dotter.
Citera
2019-04-25, 20:02
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Jag tror Du har fel där. Enligt mina källor som jag bedömer väldigt trovärdiga så är det RK som sitter. Han har för övrigt också haft/har en relation med BO
Citera
2019-04-25, 21:52
Medlem
[quote=Florman|67407272]
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolahopp85

Enligt min snabba facebookresearch verkar Rickard ha kopplingar till Robertsfors och ev. Åkullsjön, någon som vet om han är uppvuxen där i trakterna? Han tycks också ha en sexårig dotter.

Och enligt min facebookresearch tycks det snarare vara ett syskonbarn, eftersom fadern i fråga till barnet på bilden som RK har på sin Facebook delar efternamn med densamme.
Citera
2019-04-25, 21:56
Medlem
Har det framkommit hur hon bragdes om livet? Knivskador, trubbigt våld, strypning etc?

Förresten, hur fick hon ärret i pannan som man ser på hennes Facebook?
Citera
2019-04-25, 22:15
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
Har det framkommit hur hon bragdes om livet? Knivskador, trubbigt våld, strypning etc?

Förresten, hur fick hon ärret i pannan som man ser på hennes Facebook?

Nej. Det har inte ens framkommit hur den anhållna ställer sig till misstankarna. Ingen info från Polisen i media iallafall. Totalt lock på gäller verkar det som, så här tidigt i utredningen.
Citera
2019-04-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Nej. Det har inte ens framkommit hur den anhållna ställer sig till misstankarna. Ingen info från Polisen i media iallafall. Totalt lock på gäller verkar det som, så här tidigt i utredningen.

Ok, tack för info. Märkligt att det är så pass tyst. Hon var en söt tjej som tydligen hamnat snett, men der är ju en annan historia.
Citera
2019-04-26, 14:48
Medlem
https://mobil.nsd.se/nyheter/mordmis...nm5090370.aspx

”Mannen, som är i 30-årsåldern, har via sin advokat Frida Larsson sagt att han förnekar brott.

Enligt åklagaren kommer mannen att begäras häktad som skäligen misstänkt ”

” Det blir en något annorlunda häktningsförhandling som startar klockan 15.00.

Domstolen sitter i Haparanda, åklagaren i Luleå och den tilltalade tillsammans med sin försvarare, advokat Frida Larsson kommer att delta från rättspsyk i Öjebyn. ”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in