2019-04-25, 02:45
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ser inte ut att vara några problem att få tag på bensin längs den där fyrfiliga motorvägen genom den ryska "ödemarken".

Jag medger utan omsvep att jag aldrig rest längs vägen. Hur det ser ut där är alltså mer än jag vet. Min utgångspunkt var att en väg mellan Vladivostok och Nordkorea rimligen inte kan vara överdrivet trafikerad och därmed blir behovet av bensinstationer inte överdrivet påtagligt.
Citera
2019-04-25, 06:32
Medlem
Kumabjorns avatar
Vi får nu bilder från mötet mellan Putin och Kim. Än så länge verkar det mest vara ett stort Photo op, men bilden klarnar väl när de haft förtroliga samtal. Han stånkar och pustar påtagligt. För att vara ungefär 30 låter han som en 70-åring med lunginflammation.

・・・・
Även japanska kommentatorer börjar nu påpeka att hans andning inte låter frisk.
Senast redigerad av Kumabjorn 2019-04-25 kl. 06:35.
Citera
2019-04-25, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Vi får nu bilder från mötet mellan Putin och Kim. Än så länge verkar det mest vara ett stort Photo op, men bilden klarnar väl när de haft förtroliga samtal. Han stånkar och pustar påtagligt. För att vara ungefär 30 låter han som en 70-åring med lunginflammation.

・・・・

Nu när allt fler bilder och videos kablas ut från Vladivostok blir det alltmer klart att det största hotet mot Kimdynastin är Kim Jung Un själv.
Han har blivit enormt rund om både mage och huvud, hjärtattacken ser ut att stå inför dörren.

Beror det på hans goda leverne eller är det sjukdomsrelaterat?
Han är definitivt inte vid god vigör.
Citera
2019-04-25, 07:00
Medlem
Kumabjorns avatar
Se om du kan hitta en ström där hans röst hörs. Låter värre än GW på höstarna.
Citera
2019-04-25, 07:03
Medlem
Citat:

・・・・

Mycket ansträngd andning, hos Kim, korta små andetag.

Putin ser också ansträngd ut i sin fåtölj, skruvar och vrider på både ben och fötter, och flackar betänkligt med blicken.

Kim kan omöjligt vara frisk, även om han är stressad och nervös, inför utkomsten av detta ovissa möte.
Citera
2019-04-25, 07:15
Medlem
Citat:
Se om du kan hitta en ström där hans röst hörs. Låter värre än GW på höstarna.
På SVT visade man när Kim togs emot av de ryska journalisterna, han blir andfådd bara av att prata.
Citera
2019-04-25, 07:23
Medlem
arbetets avatar
Jag tycker att vi ska diskutera Kim Jung Uns nya hatt faktiskt. Stilig tycker jag. Har någon av er andra några kommentarer?
Citera
2019-04-25, 07:26
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tycker att vi ska diskutera Kim Jung Uns nya hatt faktiskt. Stilig tycker jag. Har någon av er andra några kommentarer?

Har sett honom i den flera gånger förut. Såvida han inte har fler av samma sort.
Citera
2019-04-25, 07:27
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
På SVT visade man när Kim togs emot av de ryska journalisterna, han blir andfådd bara av att prata.

Lite svårt att ratta in här, men lite intressant att de visar bilder. SvT brukar annars vara en dag eller två efter när det gäller internationella nyheter.
Citera
2019-04-25, 07:40
Medlem
Citat:
Jag medger utan omsvep att jag aldrig rest längs vägen. Hur det ser ut där är alltså mer än jag vet. Min utgångspunkt var att en väg mellan Vladivostok och Nordkorea rimligen inte kan vara överdrivet trafikerad och därmed blir behovet av bensinstationer inte överdrivet påtagligt.
Jag har inte heller rest där, men allt finns ju på Google maps (och säkert med ännu bättre täckning på Yandex):

https://www.google.se/maps/dir/Лебединое,+Приморский+край,+692705/Владивосток,+Приморский+край

Det där med 65 mil måste handla om hela resvägen från Pjongjang, för avståndet från gränsen till Vladivostok är snarare ca 26 mil. De första kilometrarna är det bara grusväg, sedan en smal asfalterad väg, som efterhand blir bredare, får fler körfält och gradvis bättre standard. Man ser inte mycket bebyggelse, men det är ett bördigt område och såvitt jag sett verkar nästan allt vara jordburksmark, förutom en sträcka på några mil som passerar igenom en nationalpark. När man efter ca 20 mil rundat Amur-bukten och vänt söderut kommer man in ett mycket tätbefolkat område och vägen övergår snart till att vara 4-filig motorväg in mot Vladivostok.
Citera
2019-04-25, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hatten får tumme upp!
Farbror Kim.
Citera
2019-04-25, 08:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Hatten får tumme upp!
Farbror Kim.
Jepp! Och så hörde jag på Nyhetsmorgon TV4 att det blir allt vanligare med högklackat i Pyongyang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in