• 1
  • 2
2019-04-24, 15:16
Medlem
Jag bor rätt så centralt i Stockholm och är less på trafiken och bristen på lättillgänglig natur utan trafikoväsen och liknande. Jag har börjat fundera på att flytta ut oss till något mysigt och välmående ställe lite längre ut men är inte alls välbevandrad i eller kring Stockholm, har någon något intressant tips på något välmående ställe i Stockholm som skulle passa en med mina önskemål? Jag har spontant tittat lite på Gustavsberg, kanske någonstans på Lidingö? Snälla hjälp en okunnig och ganska nybliven stockholmare.
Citera
2019-04-24, 15:19
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauritzen
Jag bor rätt så centralt i Stockholm och är less på trafiken och bristen på lättillgänglig natur utan trafikoväsen och liknande. Jag har börjat fundera på att flytta ut oss till något mysigt och välmående ställe lite längre ut men är inte alls välbevandrad i eller kring Stockholm, har någon något intressant tips på något välmående ställe i Stockholm som skulle passa en med mina önskemål? Jag har spontant tittat lite på Gustavsberg, kanske någonstans på Lidingö? Snälla hjälp en okunnig och ganska nybliven stockholmare.

Värmdö, Gustavsberg, Vendelsö, Skogås (rätt sida) och Vallentuna var dom förorterna som jag och sambon fastnade för när vi tittat efter radhus. Inte nödvändigtvis så att du kommer gilla alla dessa, men alltid någonting att utgå från.
Citera
2019-04-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Värmdö, Gustavsberg, Vendelsö, Skogås (rätt sida) och Vallentuna var dom förorterna som jag och sambon fastnade för när vi tittat efter radhus. Inte nödvändigtvis så att du kommer gilla alla dessa, men alltid någonting att utgå från.
Tack för tipsen. När du skriver Värmdö, var menar du då mer specifikt (förutom Gustavsberg då)?
Citera
2019-04-24, 15:33
Medlem
Europes avatar
De kranskommuner som nämns är utan tvekan en aning gröna. Det finns även hel del grönområden i Nacka. Dock kan de vara lite svårare med hyresbostäder och kollektivtrafik på en del håll i dessa kommuner, i regel desto mer desto större grönområden, så frågan är så klart hur pass mycket man är villig att betala för sin bostad och om man har tillgång till bil. Samt hur pass centralt man ändå kräver att få bo. Det finns dock hyresbostäder och goda trafikförbindelser i stora delar av Nacka. Även delar av Tyresö är stora skogsområden och desto längre bort man kommer från innerstan, desto mer lantligt blir det.

Ett tips är att helt enkelt kolla på kartan på Eniro, för att se var man slipper stora motorleder och var det är grönt.
Citera
2019-04-24, 15:40
Medlem
qups avatar
Järvafältet
Citera
2019-04-24, 15:59
Medlem
over9ks avatar
Linje 17 eller Nacka, så har du Nackareservatet vid dörren.
Citera
2019-04-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauritzen
Själv gillar jag balingsnäs och sörskogen,ligger i huddinge.
Citera
2019-04-24, 16:47
Medlem
Nynäshamn är fint om du kan tänka dig bo en liten bit ifrån Centrala Sthlm.
Citera
2019-04-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Järvafältet
TS ville ha ett välmående ställe, inte där det är ett mord i veckan och hög kriminalitet.
Citera
2019-04-24, 16:55
Medlem
Runt Långsjön, dvs längs häradsvägen i huddinge eller på stockholmssidan.

Nära till älvsjöskogen samt flera andra större skogar. Men ändå nära till allt. Dock mestadels villor där
Citera
2019-04-24, 17:14
Medlem
Kennethkvartings avatar
Åkersberga och småorterna därikring verkar trevligt tycker jag.
Citera
2019-04-24, 17:16
Medlem
Gustavsberg, Viksjö, delar av Huddinge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem