2019-04-14, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Du pratar strunt !

Varför ens öppna munnen när man inte vet vad man pratar om !?

Varsgod - https://www.google.se/amp/s/newspunch.com/bill-gates-announces-plans-to-use-chemtrails-to-solve-global-warming/amp/

Sexton ord på tre rader - och du lyckas ge ett av de mest idiotiskt korkade svar jag nånsin fått!

Har du ens läst texten i det du länkade till? Bill Gates nämner detta som en tänkbar metod att minska temperaturhöjningen i framtiden. Att det sedan kallas chemtrails i länken förändrar inte detta uppenbara faktum. Anklagelserna om "chemtrails" i den här tråden handlar om avsiktliga sprayningar, som påstås ha hållit på sedan början på milleniet!

Eftersom du uppenbarligen inte begrep mitt inlägg, som du kommenterade - varsågod, här kan du läsa det en gång till (med inskjuten förklaring, eftersom du inte fattade det förra gången.):

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Nej, de "chemtrails" som vissa dumbommar har dillat om i femton år finns inte och har aldrig funnits.
Försök med vädermodifieringar har förekommit i liten skala, INGEN här i tråden har förnekat det. Att någon har nämnt det som en tänkbar FRAMTIDA metod att minska temperaturen har inte ett dugg att göra med "chemtrails". (Edit: alltså inte ett dugg att göra med de "chemtrails" som tråden handlar om.)

Håll reda på vad som är vad.
Senast redigerad av pewana 2019-04-14 kl. 03:20.
Citera
2019-04-24, 13:28
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Självklart är det farligt att dagligen andas in metallpartiklar.

Om det nu är som du säger, att det sprutas ut extra sådant från flygplan, vilka skulle tjäna på det? Varför skulle man göra det?

Får jag svara på din fråga? Jag gör det.

De som rent hypotetiskt skulle tjäna på det är de [styrande makterna]. De som tror på detta brukar hävda dessa två anledningar

1) Minskning av människor p.g.a alla sjukdomar som uppstår, samt

2) Blockering av intelligens; dessa partiklar sägs t.ex blockera nervsignaler i hjärnan, och då framför allt tallkottkörteln (a.k.a tredje ögat), vilken producerar melatonin samt tros producera den "hallucinogena" substansen DMT. En fördummad, olycklig, desperat befolkning startar inga uppror - åtminstone inte intelligenta, organiserade sådana.
Citera
2019-04-24, 15:12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex

De som rent hypotetiskt skulle tjäna på det är de [styrande makterna]. De som tror på detta brukar hävda dessa två anledningar

2) Blockering av intelligens; dessa partiklar sägs t.ex blockera nervsignaler i hjärnan, och då framför allt tallkottkörteln (a.k.a tredje ögat), vilken producerar melatonin samt tros producera den "hallucinogena" substansen DMT. En fördummad, olycklig, desperat befolkning startar inga uppror - åtminstone inte intelligenta, organiserade sådana.

Sjukdomar kostar ju dock samhället stora summor både genom ökade sjukvårdskostnader och mera sjukskrivningar/minskad produktivitet och hallucinogena ämnen borde öka psykiska sjukdomar vilket också kostar samhället mycket genom sjukvårdskostnader, sjukskrivningar osv. Alltså dom styrande skulle i 99% av fallen förlora på att spruta ut substanser som gör människor sjuka. Högre sjukvårdskostnader + lägre skatteintäkter är ju knappast något som stater vinner på. Detta i kombination med att det skulle vara ett ovanligt dyrt sätt att sprida gifter på att frakta upp dem till 10 000 meters höjd och sprida dem när dom lika gärna hade kunnat blanda in giftet i bilbensin(som sprids mycket närmare människorna) eller blanda in skiten i kranvattnet. Chemtrails i syfte att förgifta tycker jag därför är en ovanligt dum konspirationsteori.
Citera
2019-04-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex

Eftersom det här är ett diskussionsFORUM så får vem som helst svara på vilken fråga som helst. Även om vissa ibland påstår motsatsen.

1) och 2) ovan är två av många gissade syften till "chemtrails", (det finns många fler.) Båda är orelistiska och korkade. Har någon "chemtrails"-kramare räknat på hur mycket som måste spridas för att varje människa ska få i sig tillräckligt? Rimligen måste 99,999... % av det utspridda medlet hamna någon annan stans än i människors kroppar. Vad händer med växter, djur, vatten....?

Det finns oerhört många bättre sätt att distribuera smitta till människor. Det finns oerhört många bättre sätt att hindra befolkningen att göra uppror.
Citera
2019-04-24, 15:42
Medlem
EasyClaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Alltså dom styrande skulle i 99% av fallen förlora på att spruta ut substanser som gör människor sjuka. Högre sjukvårdskostnader + lägre skatteintäkter är ju knappast något som stater vinner på. Detta i kombination med att det skulle vara ett ovanligt dyrt sätt att sprida gifter på att frakta upp dem till 10 000 meters höjd och sprida dem när dom lika gärna hade kunnat blanda in giftet i bilbensin(som sprids mycket närmare människorna) eller blanda in skiten i kranvattnet. Chemtrails i syfte att förgifta tycker jag därför är en ovanligt dum konspirationsteori.

De styrande som du skriver förlorar inget eftersom de tagit bort guldstandarden/myntfoten från världsekonomin, d.v.s. världsekonomin förhåller sig inte till guld längre. Detta menar många på är det största rånet i världshistorien. Pengar är mer på låtsas nu och förhåller sig inte till något mig veterligen. Om vi har full tillit till de som äger bankerna och dikterar ekonomin så har vi kanske inte någon anledning att tro att de vill oss illa. Tittar vi dock på hur skuldsatta alla är, knappt ingen äger något alls och alla är superberoende av att jobba så går tankarna mot att de styrande inte vill oss väl. Fiat-systemet går att liknas vid med modern förslavning av världsbefolkningen. Så chemtrails eller inte, det förutsätter, enligt mig, att du ser de styrande som onda och inte goda. Digitala siffror är nog inget problem för makten att fuska med om de själva kontrollerar ekonomin.
Citera
2019-04-24, 15:48
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClap
De styrande som du skriver förlorar inget eftersom de tagit bort guldstandarden/myntfoten från världsekonomin, d.v.s. världsekonomin förhåller sig inte till guld längre. Detta menar många på är det största rånet i världshistorien. Pengar är mer på låtsas nu och förhåller sig inte till något mig veterligen. Om vi har full tillit till de som äger bankerna och dikterar ekonomin så har vi kanske inte någon anledning att tro att de vill oss illa. Tittar vi dock på hur skuldsatta alla är, knappt ingen äger något alls och alla är superberoende av att jobba så går tankarna mot att de styrande inte vill oss väl. Fiat-systemet går att liknas vid med modern förslavning av världsbefolkningen. Så chemtrails eller inte, det förutsätter, enligt mig, att du ser de styrande som onda och inte goda. Digitala siffror är nog inget problem för makten att fuska med om de själva kontrollerar ekonomin.

Fiatvaluta eller ej så är en stat beroende av att få in skatteintäkter. Att laborera med siffror går till en viss gräns, sedan tappar omvärden förtroendet för det landets valuta. Kan inte se vad staten skulle tjäna på att hålla människor sjuka och varför man i så fall skulle släpa upp giftet till nedre stratosfären när dom lika gärna kunde släppa ut det där människorna bor. Vill en stat förgifta sin befolkning så sker det inte genom chemtrails.
Senast redigerad av Jonas1968 2019-04-24 kl. 15:51.
Citera
2019-04-24, 16:07
Medlem
EasyClaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fiatvaluta eller ej så är en stat beroende av att få in skatteintäkter. Att laborera med siffror går till en viss gräns, sedan tappar omvärden förtroendet för det landets valuta. Kan inte se vad staten skulle tjäna på att hålla människor sjuka och varför man i så fall skulle släpa upp giftet till nedre stratosfären när dom lika gärna kunde släppa ut det där människorna bor. Vill en stat förgifta sin befolkning så sker det inte genom chemtrails.

Om makten kan kontrollera ekonomin så är de nödvändigtvis inte beroende av dina små beskattningar. Med tanke på den centralisering av makt med bankirers inflytande som förekommer i världen gör att risken ökar att detta sker, vi vanliga dödliga förstår inte världsekonomin och du behöver nog inte vara orolig att omvärlden tappar sitt förtroende, de skulle aldrig tillåtas förstå. Frågan är varför guldstandarden togs bort och ersattes med monopolpengar, eller som nu - kontantfritt. De som tror på chemtrails utesluter nog inte andra sätt att förgifta människor, tvångsvaccinering skrattar de nog inte bort direkt.
Citera
2019-04-24, 16:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClap
De styrande som du skriver förlorar inget eftersom de tagit bort guldstandarden/myntfoten från världsekonomin, d.v.s. världsekonomin förhåller sig inte till guld längre. Detta menar många på är det största rånet i världshistorien. Pengar är mer på låtsas nu och förhåller sig inte till något mig veterligen.

Så när alla dessa chemtrailande politiker får sin lön, så får de den i form av ... jordnötter?
Citera
2019-04-24, 16:25
Medlem
EasyClaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Så när alla dessa chemtrailande politiker får sin lön, så får de den i form av ... jordnötter?

Om chemtrail nu är på riktigt menar du, jag ser det som en facklig fråga angående om de får betalt i form av jordnötter. Förmodligen får de ingenting förutom att några digitala siffror ändras på deras internetbank.
Citera
2019-04-28, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Sexton ord på tre rader - och du lyckas ge ett av de mest idiotiskt korkade svar jag nånsin fått!

Har du ens läst texten i det du länkade till? Bill Gates nämner detta som en tänkbar metod att minska temperaturhöjningen i framtiden. Att det sedan kallas chemtrails i länken förändrar inte detta uppenbara faktum. Anklagelserna om "chemtrails" i den här tråden handlar om avsiktliga sprayningar, som påstås ha hållit på sedan början på milleniet!
gen.):

Är du på riktigt?

Du kallar mig idiot, FAST du har läst artiklen och nu förstår att detta ska göras i "framtiden" !?

Kolla, så svagt psyke att du inte ens kan ta emot information.

Sen, är du så helvetes jävla dum att du inte fattar att eftersom detta NU är offentligt, så är det något dom har gjort läänge. Tror du att såna här grejer måste skrivas om i tidningen innan det sker !? Så jävla naiv alltså.

Sen var det även 2019 det skulle börjas, inte i "framtiden". Ser du inte själv all jävla spray?

Hela min komun är full. Samma sak varje dag, några timmar efter att strecken sprayats så hamnar ett helt jävla täcke över hela himmlen.

Hur låg är ens iq om man inte ens är kapabel att se. Wow verkligen.
Citera
2019-04-28, 20:50
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Är du på riktigt?

Du kallar mig idiot, FAST du har läst artiklen och nu förstår att detta ska göras i "framtiden" !?

Sen, är du så helvetes jävla dum att du inte fattar att eftersom detta NU är offentligt, så är det något dom har gjort läänge. Tror du att såna här grejer måste skrivas om i tidningen innan det sker !? Så jävla naiv alltså.

Sen var det även 2019 det skulle börjas, inte i "framtiden". Ser du inte själv all jävla spray?

Hela min komun är full. Samma sak varje dag, några timmar efter att strecken sprayats så hamnar ett helt jävla täcke över hela himmlen.

Hur låg är ens iq om man inte ens är kapabel att se. Wow verkligen.

Offentligt nu? Vaddå nu? Är du så sinnessvag och okunnig att du inte vet att det här kacklet om aersosoler i atmosfären är en idiotidé som det kacklats om i 20 år? Det är ingen ny idé. Och den är ungefär lika smart som en annan, samtida, idé om att tillverka massor med cement för att binda koldioxid och sen dumpa cementblocken i haven. Det är på den nivån det är. Och bara för att du nyligen hört om en idiotidé som är decennier gammal säger bara var din intellektuella nivå ligger. Du var inte född för 20 år sen.
Citera
2019-04-29, 23:29
Medlem
Citat:
Är du på riktigt?

Jag skrev att ditt förra inlägg var något av det mest idiotiskt korkade jag har läst. Det här är nära nog lika idiotiskt korkat!
Menar du - på fullt allvar - att om "något nu är offentligt" så bevisar det att detta "något" har pågått "läänge"? Har du ingen förmåga att tänka logiskt?

Citat:

Just detta har alla "chemtrails"-apostlar sagt i minst 15-20 år, lika tokigt då som nu, när du babblar det. Förutom svordomarna som de faktiskt brukar ha omdöme att låta bli.

Jag har i årtionden sett strecken på himlen. Lika länge har jag sett cirrusmoln. Ibland har jag sett båda samtidigt eller strax efter varandra. Men jag är inte så dum att jag tror att strecken orsakar cirrusmoln.

Jag har sett folk klippa gräsmattor. Jag har sett regnväder. Jag har ibland sett regnväder efter att folk har klippt gräsmattor. Men jag har aldrig trott att gräsmatteklippning orsakar regn. Gör du?
Senast redigerad av pewana 2019-04-29 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in