Citat:
Ursprungligen postat av
IbrahimZlatanovic
"4 eller 5 automatvapen"
"Grovt vapenbrott"
Då stämmer det alltså inte, som nyligen hävdats i denna tråd, att det rör sig om ett "synnerligen grovt vapenbrott"?
Det var jag som hävdade att åklagaren kommer väcka åtal för synnerligen grovt vapenbrott och givetvis hade jag rätt:
Citat:
– Utredningen ger starkt stöd för att den åtalade mannen har kopplingar till den autonoma miljön, vilket är en av anledningarna till att jag anser att brottet bör bedömas som synnerligen grovt. För att inte föregripa prövningen i domstol avser jag inte att gå in på några närmare detaljer kring detta för närvarande, säger kammaråklagare Petra Schöniger i ett pressmeddelande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Det tidigare rollspel-replica-spåret verkar rätt dött alltså.
Det hävdades med emfas i tråden och det är helt uppenbart att politiska sympatisörer till den häktade mannen försökt förringa brottet och leda oss att tro att det handlar om "replikor" och "maskeradkostymer".
Citat:
Ursprungligen postat av
Labanlasse
Den åtalade har koppling till vänsterextremism, den s.k autonoma miljön som man använder som uttryck istället för vänsterextremism eller kommunism. Vapnen skulle sannolikt användas till ett attentat på politiska motståndare?
Det väcker onekligen återigen frågan om extremvänsterns hot mot demokratin och om de inte borde förbjudas. Vapen, våld, våldsretorik och vänsterextremism går hand i hand.