2019-04-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvin99
Vart tror ni Johans kropp finns såhär 2019?

Ingen aning men jag tror inte på "brännugnsversionen" i alla fall.
Citera
2019-04-20, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Ingen aning men jag tror inte på "brännugnsversionen" i alla fall.

Nej jag tror inte jätte mycket på det heller.
Känslan är åt hållet han hade stugan. Tar ca 15 min bara från Bosvedjan dit .
Citera
2019-04-20, 20:39
Medlem
Det finns ju en ganska stor lucka då ingen vet vad LA gjorde. Om jag minns rätt så försvann väl Johan strax efter 0800. När var nästa observation av LA? Var det inte runt 11 tiden på posten? Man hinner ju rätt så långt på 3 timmar.
Citera
2019-04-22, 20:22
Medlem
Jag har följt Johans försvinnande sedan det hände. Då 1980 var jag 15 själv. Johan 11. Jag har alltid varit övertygad att LA är den som både fört bort och dödat Johan. Kan tänka mig att dödandet inte var meningen, att nåt gick snett. Mamman har i snart fyrtio år haft ett helvete. Nu har hon tydligen enligt vad nån skrivit i tråden dödförklarat Johan. Helt förståeligt, kan inte vara roligt att i decennier få post till ett försvunnet enda barn. LA, det är dags att bekänna nu. Du är åttio år. Tala om för Anna-Klara och Björn var du lagt kroppen. När man är åttio år kan man förvisso leva tio-tjugo år till, men är mkt sällsynt. Vi män lever sällan efter åttiofem. Och demens kan komma när som helst. Bekänn nu. Vore det inte behagligare på dödsbädden om du lättade ditt hjärta och sa till Anna-Klara som det är. Att du älskade henne så mycket att hennes dumpning fick din sjuka skalle att göra detta fruktansvärda brott.
Citera
2019-04-24, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Jag har följt Johans försvinnande sedan det hände. Då 1980 var jag 15 själv. Johan 11. Jag har alltid varit övertygad att LA är den som både fört bort och dödat Johan. Kan tänka mig att dödandet inte var meningen, att nåt gick snett. Mamman har i snart fyrtio år haft ett helvete. Nu har hon tydligen enligt vad nån skrivit i tråden dödförklarat Johan. Helt förståeligt, kan inte vara roligt att i decennier få post till ett försvunnet enda barn. LA, det är dags att bekänna nu. Du är åttio år. Tala om för Anna-Klara och Björn var du lagt kroppen. När man är åttio år kan man förvisso leva tio-tjugo år till, men är mkt sällsynt. Vi män lever sällan efter åttiofem. Och demens kan komma när som helst. Bekänn nu. Vore det inte behagligare på dödsbädden om du lättade ditt hjärta och sa till Anna-Klara som det är. Att du älskade henne så mycket att hennes dumpning fick din sjuka skalle att göra detta fruktansvärda brott.

Precis! Är det ingen som kontaktat LA och försökt pressa ur han ?
Citera
2019-04-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvin99
Precis! Är det ingen som kontaktat LA och försökt pressa ur han ?

Många har kontaktat LA och försökt få honom att tala utan framgång. T.ex
https://www.mediafire.com/file/farcjdbc26ih6jj/AttackLA.mp3/file

I boken kallas LA för Ragnar Gunnarsson.
Citera
2019-04-25, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Många har kontaktat LA och försökt få honom att tala utan framgång. T.ex
https://www.mediafire.com/file/farcjdbc26ih6jj/AttackLA.mp3/file

I boken kallas LA för Ragnar Gunnarsson.

Oj det gick så hett till.. Kunde ha slutat i dödsfall där..
Citera
2019-04-26, 10:31
Medlem
LA är en envis jävel. LA, om du läser detta, du har aldrig varit en man. Likt en falsk sladderkärring ljuger du och flyr undan. Vore det inte skönt att för första gången få uppnå lite stolthet såhär den sista tiden i livet. Som jag skrev tidigare, berätta för Anna-Klara och Björn var du placerat kroppen. Sätt dig på ett tåg till Sundsvall och gå in på polisstationen och bekänn. P ga preskription kommer du inte att straffas. Men polismyndigheten kan organisera framgrävningar mm så att Johans föräldrar äntligen kan få Johan i vigd jord och en gravsten att besöka. LA, försök att för första gången i livet uppträda som en man, och gör som jag skrivit. Istället för att in i döden vara en ynkrygg.
Citera
2019-04-26, 14:21
Medlem
Troians avatar
Citat:

"nåt gick snett", varför tror du det? Jag menar vad skulle LA i så fall ha haft för syfte att hämta Johan den där morgonen?
Citera
2019-04-26, 15:22
Medlem
Här kommer "Fallet Johan" som ljudbok https://www.mediafire.com/file/2hnw66dtbb9hnpj/FalletJohan.rar/file
Citera
2019-04-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
"nåt gick snett", varför tror du det? Jag menar vad skulle LA i så fall ha haft för syfte att hämta Johan den där morgonen?

Finns många alternativa händelseförlopp. Det finns, icke minst i denna tråden, flera som liksom jag tror att LA fick med sig Johan i bilen, och någonstans, kanske i fritidshuset, blev händelseförloppet så att Johan avled. Kanske överdos kloroform. Meningen var kanske inte att döda. Utan att söva Johan så att han blev kvar i stugan så att A-C skulle bli rädd. Johan kanske aktivt började visa att han ville hem eller till skolan. Och då tänkte LA att om jag får honom sövd blir han kvar ett tag till. Men det blev för mycket narkos så Johan dog. Sedan var LA tvungen att forsla bort kroppen. Jag tror att han är nedgrävd nånstans. Inte så långt från stugan. Bara LA som vet.

Syftet med att hämta Johan kan ha varit att genom honom få kännedom om A-C:s ev nya manliga bekanta. Det skall dock inte uteslutas att syftet redan från början med hämtningen var att döda Johan. LA är en kall jävel som trettionio år efter händelsen inte bekänner. Kanske så kallhamrad att han den ödesdigra dagen 1980 dödade ett oskyldigt barn uppsåtligen. För att skada Anna-Klara som straff för att hon dumpat honom.
Citera
2019-04-26, 20:32
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Finns många alternativa händelseförlopp. Det finns, icke minst i denna tråden, flera som liksom jag tror att LA fick med sig Johan i bilen, och någonstans, kanske i fritidshuset, blev händelseförloppet så att Johan avled. Kanske överdos kloroform. Meningen var kanske inte att döda. Utan att söva Johan så att han blev kvar i stugan så att A-C skulle bli rädd. Johan kanske aktivt började visa att han ville hem eller till skolan. Och då tänkte LA att om jag får honom sövd blir han kvar ett tag till. Men det blev för mycket narkos så Johan dog. Sedan var LA tvungen att forsla bort kroppen. Jag tror att han är nedgrävd nånstans. Inte så långt från stugan. Bara LA som vet.

Syftet med att hämta Johan kan ha varit att genom honom få kännedom om A-C:s ev nya manliga bekanta. Det skall dock inte uteslutas att syftet redan från början med hämtningen var att döda Johan. LA är en kall jävel som trettionio år efter händelsen inte bekänner. Kanske så kallhamrad att han den ödesdigra dagen 1980 dödade ett oskyldigt barn uppsåtligen. För att skada Anna-Klara som straff för att hon dumpat honom.

Nej jag tror inte att LA planerat att mörda Johan. Det hände en olycka. Nåt gick snett och det är därför som LA orkat bära det. Att han egentligen inte är "skyldig" till Johans död. Det var inte hans "fel".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in