2019-04-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleJagarKanin
Vart är alla som nagayumi, endryt och alwaysright? Skulle inte de jaga fuskarna vid nåt tillfälle och nu har de gett upp? En av gubbarna hänger ju på flashback 3-4 på morgonen och har en ”underbar sambo” ju

Lugna dig, har själv redan kartlagt några efter att personnumren fanns i listan. Jag inväntar UHR. Din tid kommer snart också. Bara du inte PM:ar om din polare igen så är jag nöjd
Citera
2019-04-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Lugna dig, har själv redan kartlagt några efter att personnumren fanns i listan. Jag inväntar UHR. Din tid kommer snart också. Bara du inte PM:ar om din polare igen så är jag nöjd

Haha stick och göm dig i din lilla håla igen din flashback maffia, min tid kommer inte komma då jag redan vidtagit åtgärder bl a med uhr för att säkerställa positionen. Gråt mer jag lever på tårar från såna som dig
Citera
2019-04-23, 20:38
Medlem
Citat:
Haha stick och göm dig i din lilla håla igen din flashback maffia, min tid kommer inte komma då jag redan vidtagit åtgärder bl a med uhr för att säkerställa positionen. Gråt mer jag lever på tårar från såna som dig

Nyss hade du inte med fusket alls att göra? Haha Sanningens ansikte kommer fram. Vilket skämt du är haha. Men du kan lugna dig när listan delas av någon på facebook.
Citera
2019-04-23, 20:56
Medlem
Citat:
Nyss hade du inte med fusket alls att göra? Haha Sanningens ansikte kommer fram. Vilket skämt du är haha. Men du kan lugna dig när listan delas av någon på facebook.

Nyss? Du menar typ 6-8 månader sen?

Den där listan är yesterdays news bubbis. Om man inte har något med sociala medier att göra, är en som är distant från folk, ändrat sitt namn samt kan förklara för sina nära varför man finns i listan då? Gå oroa dig om annat istället som att jaga plankare i tunnelbanan eller nåt jävla typiska svenssontyp som måste lägga sig i andras business.
Citera
2019-04-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Du verkar ha missat både rättegång, för och efterspel. Det var få som förstod att fuskhjälpen var olaglig. SVT, reporter från uppdrag granskning, ministern för högre utbildning (högsta hönset inom högskolepolitiken som jag förstått) sa alla att det ej var olagligt. Så här i efterhand kan man dumförklara alla inblandade bäst man vill, men de "beteende" du berättar om tyder bara allt mer på att man inte trott något var galet. I två av intervjuerna säger väl till och med HPH "Vi fortsätter sålägne det är lagligt".

Att frias helt och fullständigt har jag också svårt att se, men isåfall ska det dömas för ett personligt ansvar i skattebrott. Invändningen om nöd tror jag blir svår. Men vi snackar då ett skattebrott i normalgraden och inga 6 års fängelse.

Håller inte alls med. Ska man syssla med shady business så ska man hålla så låg profil som möjligt. Även den mest okunniga borde förstått, att det är ju skattebrott så det sjunger om det, att bedriva storskalig näringsverksamhet utan att betala skatt.

Att i det läget gå ut och skryta om upplägget i Aftonbladet var verkligen att stoppa fram hakan. Man har ju också blivit rejält förnedrad av staten som visat var skåpet ska stå och gått på knock. Skulle inte förvåna mig om det var de artiklarna som ledde fram till att man beslutade sig för att sätta dit pajasarna från myndigheternas sida.

Det roliga är om ligan verkligen varit så smarta som de försökt påskina, hade de inte åkt dit så lätt.

Att gräva ner pengarna och behålla ett utförligt kundregister var osmart nog. Att dessutom berätta för flickvännen var det riktigt ointelligenta. Alla vet att tjejer aldrig håller tätt. Den här bruden sprang ju direkt också och berätta för en polis (säkert en snubbe hon är tänd på). Så blir det när nördar ska försöka vara kriminella. Går alltid åt skogen.

Det en vet, vet en, det två vet, vet två, det tre vet, vet alla. Tänk inte heller med det lilla huvudet utan det stora, här har ju nörden varit tokkär och pladdrat på som i värsta syjuntan. Kumpanerna kan inte vara helt nöjda med det, kan jag tänka mig.
Citera
2019-04-23, 21:44
Medlem
Citat:

Den där listan är yesterdays news bubbis. Om man inte har något med sociala medier att göra, är en som är distant från folk, ändrat sitt namn samt kan förklara för sina nära varför man finns i listan då? Gå oroa dig om annat istället som att jaga plankare i tunnelbanan eller nåt jävla typiska svenssontyp som måste lägga sig i andras business.

Visar ju bara att du ljuger. Bryr mig ärligt inte. Listan är ju ute och där finns det personnummer som inte går att ändra. Personnummer avslöjar vem man är oavsett om man bytt namn eller ej. Fusk skadar för alla andra som gör provet. Så jo, det är allas business

Jagar aldrig folk. Det handlar om rättvisa, men fortsätt intala dig själv annat.
Citera
2019-04-23, 21:46
Medlem
Citat:

Varför väljer du att ändra namn pga att du har fuskat på högskoleprovet? Är det inte bättre att stå upp för dina handlingar, inse att det du har gjort är fel och fortsätta med livet. Lär dig en läxa istället, acceptera att det var fel att välja den vägen. Om du söker in på en utbildning med egna meriter och någon undrar över fusket så förklarar du som det är. Du gjorde fel innan men att du valde att ändra på det.
Senast redigerad av rumsregler 2019-04-23 kl. 21:49.
Citera
2019-04-23, 21:49
Medlem
Citat:
Visar ju bara att du ljuger. Bryr mig ärligt inte. Listan är ju ute och där finns det personnummer som inte går att ändra. Personnummer avslöjar vem man är oavsett om man bytt namn eller ej. Fusk skadar för alla andra som gör provet. Så jo, det är allas business

Jagar aldrig folk. Det handlar om rättvisa, men fortsätt intala dig själv annat.

Rättvisa är inte att jaga folk. Utan att UHR faktiskt återkallar allas hp resultat och de blir av med sina platser. Vad fan spelar det för roll om man jagar varenda jävel om de ändå får behålla sina resultat? Det leder inte till någonting.

Iallafall, UHR kommer att återkalla samtliga resultat snart de sa att de kommer bli klar med allt i April/Maj... Så du behöver inte oroa dig.
Citera
2019-04-23, 21:49
Medlem
Citat:

Det skadar t o m de som inte gör provet. Olämpliga personer blir läkare som inte är lika intelligenta som den de med fusk slog ut osv. Det blir också en grogrund för ytterligare fusk, detta då andra också lockas av att ta den enkla vägen och fuska.
Citera
2019-04-23, 22:21
Medlem
ssalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Citat:
Ursprungligen postat av Tullius
Det pratas om en S*m H*m*zour som eventuell kompanjon till Den!z på HP-Ängeln. Tror det är en felstavning och att det är den här jeppen det handlar om:

https://se.linkedin.com/in/s*n-h*m*sour-680241140
*=a

H*mazour nämns på sid 102 aktbil. 256
Du verkar vara på rätt spår. Linkedin-kontot är borta

Hej San
S*n har öppnat sitt Linkedin-konto igen.
https://se.linkedin.com/in/s*n-h*m*sour-680241140
*=a

Det måste vara knepigt med minimal närvaro i sociala media och samtidigt vara företagsutvecklare, studera juridik och hålla på med marknadsföring och reklam. Han är så fin med sitt gulliga leende och ljusblå kostym.
Senast redigerad av Mapping 2023-06-20 kl. 18:56. Anledning: Maskning av namn.
Citera
2019-04-23, 22:32
Medlem
Gavle112s avatar
När fattar hovrätten beslut om återförvisning. Det står mars/april iofs. Har vi någon dagbok?
Citera
2019-04-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
När fattar hovrätten beslut om återförvisning. Det står mars/april iofs. Har vi någon dagbok?

Tror inte på återförvisning men väntar också intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in