2019-04-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Ja fy fan vad jag är trött på Emilios jävla imbecilla flin
Då är vi minst 2 i den klubben.
Jag har också tröttnat på det flinet eller rättare sagt jag blev allergisk mot Emiloflinet direkt.
Citera
2019-04-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Är ni fortfarande intresserade av CH? Han var med i Robinson i en sekund typ. Haha
-Men vilken sekund. Deltagarna kommer förmodligen skrämma sina barn med Hamilton kommer och tar dom om ni inte går o lägger er.
Citera
2019-04-23, 16:40
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Men vilken sekund. Deltagarna kommer förmodligen skrämma sina barn med Hamilton kommer och tar dom om ni inte går o lägger er.

Exakt! Carl Hamilton verkar ju va helt intelligensbefriad - vilken jävla tönt!
Citera
2019-04-23, 17:47
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Försöker du idiotförklara dig själv eller? Du ser Carl Hamilton som tönt och intelligensbefriad vilket bara höjer hans värde.

1. För att du ens bryr dig.
2. För att du är ofrivilligt intresserad.

Varför har ni som pissar på CH bakom tangentbordet inte själva någonting bakom pannbenet?
Senast redigerad av Tubleros 2019-04-23 kl. 17:51.
Citera
2019-04-23, 17:50
Medlem
Blev inte Suzana fullständigt bortgjord av Jannika? Jannika sa ju att hon vill att en tjej vinner. Men valet av gren och motiveringen gick ju stick i stäv med vad hon sa, plus motiveringen om att "Peter har störst chans där" vilket fick mig att reagera. Man kan ju tycka att Jannika borde valt en lite mer neutral tävling som tack för att Suzana inte valde henne? Ingen annan som tyckte att det var konstigt?

Jag fattar ju att hon vill ha en stark parhäst, men ändå? Motiveringen påminner lite om att strö salt i såren. Men det märkligaste av allt var nog att den lättkränkte Suzana inte verkade känna sig det minsta förfördelad, trots valet av gren med tillhörande motivering.

Jag förstår verkligen inte vad som hände där.
Senast redigerad av dianna-agron 2019-04-23 kl. 18:01.
Citera
2019-04-23, 18:09
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Första gången de körde "Måndag hela veckan" var hela laget fram till pusslet - även Linn. Självklart kände hon igen pusslet redan där. Men hon ville tydligen inte säga nåt förrän det blev ett individuellt moment och hon kunde vinna en individuell fördel.

Första gången de körde "Måndag hela veckan" var det inte med något 3D-pussel, målgången var att öppna kistan och räcka upp flaggan. Pusslet introducerades vid andra tävlingstillfället, när Lucas & Emilio representerade laget.
Citera
2019-04-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Källa på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ja, det finns inga studier som visar att långa människor har sämre balans. Däremot tenderar balansen att försämras med åldern, så det är inte så konstigt att forna lag Nord presterat sämre i balanstävlingar då de har haft de äldsta deltagarna: Robert, Suzana och Mathias.

Studier? Källa? Har ni hört talas om fysik?

Fick E i fysik men det hindrar mig inte ifrån att förstå att en "högre kropp", desto högre upp sitter tyngdpunkten.

För att ett föremål ska stå så stabilt som möjligt ska den ha låg tyngdpunkt.

T ex hos fotbollsspelare kan man via en deduktion se att Lång = Dålig balans i en majoritet, Kort = Bra balans.

Sedan väger en massa andra faktorer in i en tävling som denna men som sagt är inte ett dugg förvånad att de tre kortaste stod längst!
Citera
2019-04-23, 18:16
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Försöker du idiotförklara dig själv eller? Du ser Carl Hamilton som tönt och intelligensbefriad vilket bara höjer hans värde.

1. För att du ens bryr dig.
2. För att du är ofrivilligt intresserad.

Varför har ni som pissar på CH bakom tangentbordet inte själva någonting bakom pannbenet?

Du... Båda 1 och 2 kan säkert stämma när det gäller den killen. Bara läs hans posthistorik.

CH är så långt ifrån intelligensbefriad man kan komma. Tror faktiskt jag träffat på CH någon gång när han pluggade i Västerås. Jag är en som lägger folk jag träffar på minnet. CH är en bra kille.
Citera
2019-04-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Men vadå, skall....

Citera
2019-04-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Blev inte Suzana fullständigt bortgjord av Jannika? Jannika sa ju att hon vill att en tjej vinner. Men valet av gren och motiveringen gick ju stick i stäv med vad hon sa, plus motiveringen om att "Peter har störst chans där" vilket fick mig att reagera. Man kan ju tycka att Jannika borde valt en lite mer neutral tävling som tack för att Suzana inte valde henne? Ingen annan som tyckte att det var konstigt?

Jag fattar ju att hon vill ha en stark parhäst, men ändå? Motiveringen påminner lite om att strö salt i såren. Men det märkligaste av allt var nog att den lättkränkte Suzana inte verkade känna sig det minsta förfördelad, trots valet av gren med tillhörande motivering.

Jag förstår verkligen inte vad som hände där.

Vad menar du? Hon förklarar ju i programmet att det var manipulation och inget annat.
Citera
2019-04-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Behövs intelligens om man bara ska ligga o käka kokos och prutta på en strand.?
Citera
2019-04-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
Vad menar du? Hon förklarar ju i programmet att det var manipulation och inget annat.

Ja, och därför är det jättekonstigt att Suzana inte visade minsta tecken på besvikelse med tanke på hur lätt hon har omfamnat offerrollen tidigare. Men det jag reagerade mest på var Jannikas motivering, då det lät som att det var världens självklaraste val att välja en gren där Suzana är totalt chanslös. "Peter har störst chans där", eller hur hon motiverade det. Och Suzana bara köpte det...?

Jag hade ändå förväntat mig nån sorts tack (förslagsvis en neutralare tävling) från en feminist som ivrigt talar om att "en tjej ska vinna".
Senast redigerad av dianna-agron 2019-04-23 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in