2019-04-23, 13:57
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Gäller både Negrer och Araber, är alla så pass dåligt uppfostrade så att ingen har lärt dom vett och ettiket?

Alla gånger jag besökt resturanger och fik så har ingen av dom haft särskilt trevligt bordsskick eller hygien. Tuggar med överdrivet öppen mun, tappar aptiten varenda gång dom sitter i närheten. Alla gånger - pratar överdrivet högt på deras modersmål och tar ingen hänsyn till andra gäster, pratar mycket ofta i högtalare av någon märklig anledning.

En annan sak jag funderar på är att ingen av dom heller är särskilt allmänbildade, kortsiktigt tänkade verkar ligga i deras natur och dom förstår inte skämt.

Jag vill diskutera detta här eftersom det inte går att tas irl med dom, har redan frågat vederbörande och det blir ett jävla liv, går inte hålla en normal konversation. Jag kan knappast vara ensam om dessa upplevelser?

Utan att behöva låta taskig så upplever jag dom som rent efterblivna, saknar även förmågan att känna medkänsla.

De är uppfostrade att bli just så, vad är svårt att förstå?
Citera
2019-04-23, 13:58
Medlem
Den genetiska biomassan hos araber och afrikaner är undermålig, därav resultatet.
Citera
2019-04-23, 14:02
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det får framtiden utvisa. Survival of the fittest.

Folkslag och kulturer som kunde överleva under mycket sämre förhållanden i sina hemländer borde kunna frodas och dominera här. Vilket de som får chansen också gör.

Survival of the fittest på bidrag och med positiv särbehandling... Folk är fan helt bombade i gemen.
Citera
2019-04-23, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Ursäkta för kort svar men allt är kopplat till deras låga IQ. Lågt IQ leder till primitivt djuriskt beteende, låga empatinivåer, noll medkänsla för andra, agerande på impuls. Vuxna som barn, det är en oändlig cykel.

Ett extremt exempel på vad lågt IQ kan innebära, är att de kan våldta/mörda någon och verkligen känna nada efter det, och fortsätta sin dag som inget hänt. Lite som man går på dass och lägger en kabel, liksom inget speciellt, normalt.

Nja, så fungerar det inte riktigt. Högt IQ behöver verkligen inte betyda högre empati och medkänsla, det är två helt skilda saker.
Citera
2019-04-23, 14:10
Medlem
BaraBiffens avatar
Fråga spanjorerna hur trevliga svenskar i grupp är efter ett par öl.
Citera
2019-04-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Svartingarna däremot, de låter barnen köra full gas från födseln och stramar åt tyglarna ju äldre de blir. Prata med valfri dagis-pedagog om du inte tror mig.

Man behöver inte ens tala med dagispersonal, räcker med att göra sina egna observationer i offentliga sammanhang; bussar, vårdcentraler, affärer etc.

Det är verkligen ofta de släpper ytterst små barn HELT lösa, säger aldrig till dem om de beter sig illa eller något. Total frihet är inte lämpligt när man är liksom 4 år gammal, och dessutom visar i sitt beteende att man inte behärskar det...

Att dem dessutom ofta använder våld gör bara att barnen lär sig "om du skall få som du vill, använd våld, det funkar"...

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Då får politikerna se till att det saknas anledning till konflikter mellan grupper. Bryt segregationen. Bryt den socioekonomiska mobbningen av invandrare.

Hur hade du tänkt att dem skulle göra det?
Det räcker liksom inte med drömmar och fantasier här, vad exakt tror du att politikerna skulle kunna göra ens?

Så länge svenskar inte är muslimer så kommer det finnas 'anledning till konflikt'...
Så länge folk vill leva med vad dem än betraktar som 'sina egna' så kommer det att finnas segregation.
Så länge invandrare är väsentligt lägre utbildade och med lägre humankapital kommer de att vara "socioekonomiskt mobbade". Välkommen till verkligheten liksom, den försvinner inte när man stänger ögonen och drömmer bort sig...

Om din lösning är tvångsförflyttningar och att svenskar i än högre grad skall bekosta fina bostäder åt kolonisatörer som vi inte ens har råd med själva, tror du verkligen att det kommer accepteras i längden?
Jag har liksom haft ett ganska bra jobb i många år nu, och börjar sakta men säkert närma mig sparbelopp som gör att jag skulle kunna köpa en sketen liten etta till bostadsrätt, i ett 'så-där'-område. Yey… Inga föräldrar som kan eller kommer att kunna hjälpa till överhuvudtaget, och inga arv att vänta mig, åtminstone inte av belopp som är till hjälp för bostad.

Samtidigt vill du, om jag läser rätt mellan raderna, att jag med världens högsta skatter skall betala för fina lägenheter åt någon i statens ögon priviligierad klass som bara skall 'få' detta utan motprestation för att inte bli 'socioekonomiskt mobbade' och för att 'bryta segregationen', samtidigt som jag med rådande skattetryck får spara i 10 år till för att kunna göra någonting liknande...?

Är detta "rättvisa" i dina ögon?

Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Jo, det är ju lätt att kulturen gör att samma folkslag umgås med sina egna, på detta sätt så kommer ju generna hållas inom dessa ramar. På samma sätt har vi haft det uppe i norr, fram tills vi spred oss och andra kom hit.
Studier har visat att IQ nivån är lika uppnåbar oavsett vilket folkslag man tillhör, men förutsättningarna i uppfostran och utbildning ger en brantare backe för vissa.

https://brainstats.com/average-iq-by-country.html
https://www.worlddata.info/iq-by-country.php

Genomsnittlig IQ utifrån länder.

Jag vet inte till vilken grad "studier har visat att IQ nivån är lika uppnåbar oavsett vilket folkslag man tillhör" dock. Det är ju uppenbart att alla folkslag har människor som har såväl hög som låg IQ och att det vore såväl simplitiskt som felaktigt att säga att intelligensen sitter i själva folkslaget, men att två föräldrar med låg IQ, som får ett för dem genomsnittligt barn så tvivlar jag att denna 'kan bli' hög-IQ bara genom bildning/erfarenhet. Det kan höjas, men inom gränser.
Varje individ har fortfarande ramar utifrån deras individuella genetik, vilket så klart även varierar mellan barn som har samma föräldrar och liknande omständigheter.

Har du dock ett teoretiskt land där alla smarta konstant dödas, i generation efter generation, så att genomsnittet ständigt sänks så betvivlar jag å det starkaste att deras IQ-underskott hade varit löst efter en generation av ordentlig utbildning, även om de placerats i en vettig kultur där detta premieras. Det hade dock förbättrat det hela så klart.

Som med så mycket annat är det säkerligen en blandning av både arv och miljö. Jag köper varken att alla kan bli teoretiska fysiker på toppnivå bara de fått rätt utbildning/uppväxt från tidig ålder, och jag köper inte heller att alla är dömda till en viss kognitiv nivå endast utifrån dess genetiska egenskaper. Det finns alltid möjlighet till förbättring/försämring, men alla människor har heller inte samma högsta/lägsta-nivå.
Citera
2019-04-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Fråga spanjorerna hur trevliga svenskar i grupp är efter ett par öl.
Fråga spanjorer vilken klass av svenskar det är som åker på solsemester till Gran Canaria À la all inclusive, grisfest & fylleslag.
Citera
2019-04-23, 14:31
Medlem
Därför att dom inte är Svenska.
Uppfostran syftar till göra folk svenska och lära dom
att tänka och angera svensk.
Dom har inte fått en svensk uppfostran,
dom har en annan uppfostran som dom
kommer att försvara och till varje pris
föra vidare till sina barn och barnbarn:

Vilken uppfostran och beteende som är bäst
är subjektivt och bestäms av deras vilja att passa in hos de egna och göra som deras föräldrar och föräldrars föräldar.

Det enda försvar vi har för våra egna värderingar är
vår identitet, det finns ingentligen inget du kan säga med rent förnuft.
Barbaren tycker givetvis att han inte är en barbar,
fundamentalisten tycker han är är supertolerant och rationell
och högst utbildad.

Det enda man kan göra är att inte ha invandrare,
att inte importera minoritet och att mötverka typ finnar och samer
I Sverige.

Vårt sätt att vara och leva kan bara bekräftas med våld och makt,
inte diskution eller tolerans.
Citera
2019-04-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
Man behöver inte ens tala med dagispersonal, räcker med att göra sina egna observationer i offentliga sammanhang; bussar, vårdcentraler, affärer etc.

Det är verkligen ofta de släpper ytterst små barn HELT lösa, säger aldrig till dem om de beter sig illa eller något. Total frihet är inte lämpligt när man är liksom 4 år gammal, och dessutom visar i sitt beteende att man inte behärskar det...

Att dem dessutom ofta använder våld gör bara att barnen lär sig "om du skall få som du vill, använd våld, det funkar"...

Hur hade du tänkt att dem skulle göra det?
Det räcker liksom inte med drömmar och fantasier här, vad exakt tror du att politikerna skulle kunna göra ens?

Så länge svenskar inte är muslimer så kommer det finnas 'anledning till konflikt'...
Så länge folk vill leva med vad dem än betraktar som 'sina egna' så kommer det att finnas segregation.
Så länge invandrare är väsentligt lägre utbildade och med lägre humankapital kommer de att vara "socioekonomiskt mobbade". Välkommen till verkligheten liksom, den försvinner inte när man stänger ögonen och drömmer bort sig...

Om din lösning är tvångsförflyttningar och att svenskar i än högre grad skall bekosta fina bostäder åt kolonisatörer som vi inte ens har råd med själva, tror du verkligen att det kommer accepteras i längden?
Jag har liksom haft ett ganska bra jobb i många år nu, och börjar sakta men säkert närma mig sparbelopp som gör att jag skulle kunna köpa en sketen liten etta till bostadsrätt, i ett 'så-där'-område. Yey… Inga föräldrar som kan eller kommer att kunna hjälpa till överhuvudtaget, och inga arv att vänta mig, åtminstone inte av belopp som är till hjälp för bostad.

Samtidigt vill du, om jag läser rätt mellan raderna, att jag med världens högsta skatter skall betala för fina lägenheter åt någon i statens ögon priviligierad klass som bara skall 'få' detta utan motprestation för att inte bli 'socioekonomiskt mobbade' och för att 'bryta segregationen', samtidigt som jag med rådande skattetryck får spara i 10 år till för att kunna göra någonting liknande...?

Är detta "rättvisa" i dina ögon?

https://brainstats.com/average-iq-by-country.html
https://www.worlddata.info/iq-by-country.php

Genomsnittlig IQ utifrån länder.

Jag vet inte till vilken grad "studier har visat att IQ nivån är lika uppnåbar oavsett vilket folkslag man tillhör" dock. Det är ju uppenbart att alla folkslag har människor som har såväl hög som låg IQ och att det vore såväl simplitiskt som felaktigt att säga att intelligensen sitter i själva folkslaget, men att två föräldrar med låg IQ, som får ett för dem genomsnittligt barn så tvivlar jag att denna 'kan bli' hög-IQ bara genom bildning/erfarenhet. Det kan höjas, men inom gränser.
Varje individ har fortfarande ramar utifrån deras individuella genetik, vilket så klart även varierar mellan barn som har samma föräldrar och liknande omständigheter.

Har du dock ett teoretiskt land där alla smarta konstant dödas, i generation efter generation, så att genomsnittet ständigt sänks så betvivlar jag å det starkaste att deras IQ-underskott hade varit löst efter en generation av ordentlig utbildning, även om de placerats i en vettig kultur där detta premieras. Det hade dock förbättrat det hela så klart.

Som med så mycket annat är det säkerligen en blandning av både arv och miljö. Jag köper varken att alla kan bli teoretiska fysiker på toppnivå bara de fått rätt utbildning/uppväxt från tidig ålder, och jag köper inte heller att alla är dömda till en viss kognitiv nivå endast utifrån dess genetiska egenskaper. Det finns alltid möjlighet till förbättring/försämring, men alla människor har heller inte samma högsta/lägsta-nivå.

Om normalfördelningen stämmer är det väl snarast så att två ”låg-IQ”-föräldrar (fast jag hatar det endimensionella IQ-begreppet - det finns olika sorters intelligens) med största sannolikhet får ett barn med högre IQ än de själva, medan barn med två ”hög-IQ”-föräldrar sannolikt borde få mindre intelligenta barn än de själva?
Citera
2019-04-23, 14:33
Medlem
KlasseArbogas avatar
Min personliga erfarenhet säger att det beror på att föräldrarna struntar i barnen. Har bott bland invandrare hela mitt liv i Malmö och en väldigt vanlig syn på sommaren och helgerna är att barnklungorna bestående av MENAs är ute från tidig morgon till sen kväll/natt på gården och ränner utan att föräldrarna tycks bry sig. Detta går rimligt ihop med deras dåliga skolresultat, har alltid haft intrycket att MENA-föräldrar skiter i sina barns skolgång
Citera
2019-04-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Nja, så fungerar det inte riktigt. Högt IQ behöver verkligen inte betyda högre empati och medkänsla, det är två helt skilda saker.

Nej du har fel. IQ ger mer empati.
Nördarna som har noll social kompetens har högre empati
och medlidane och bryr sig mer om moral och sådant.

EQ ger bara mer social kompetens, inte mer att man på rikitgt empatisera med
människor man inte tycker om eller bryr sig om främlingar bara för att dom existerar.
Extroverta människor som är underhållande eller trevliga
har inte mer empati, dom har mer sympati vilket är något annat.
Citera
2019-04-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Min personliga erfarenhet säger att det beror på att föräldrarna struntar i barnen. Har bott bland invandrare hela mitt liv i Malmö och en väldigt vanlig syn på sommaren och helgerna är att barnklungorna bestående av MENAs är ute från tidig morgon till sen kväll/natt på gården och ränner utan att föräldrarna tycks bry sig. Detta går rimligt ihop med deras dåliga skolresultat, har alltid haft intrycket att MENA-föräldrar skiter i sina barns skolgång
"Abdulla! Gå ut å lek på gård'n!" är väl en vanlig replik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in