Citat:
Ursprungligen postat av
BizarreReverend
Jag menar dem som är etablerade Nhl spelare. Dem som står med är antingen Ahl spelare eller har kontrakt nästa säsong i Nhl.
Så återigen igen Jalonen får inga förstärkningar,enligt honom själv.
Jokiharju har gjort fler matcher i NHL än i AHL den här säsongen, så han måste räknas som NHL-spelare i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
vapor21
Preds utslagna inatt. Ekholm känns som ett troligt tillskott i truppen, mer osäker kring Arvidsson, Forsberg och Järnkrok. De två förstnämnda har haft en del skador under säsongen, så stor risk att de tackar nej. Järnkrok har inte haft någon bra säsong, och nu vill jag ha in rejäl spets. Räcker med spelare som lika gärna kan harva runt i tredje-/fjärdekedjan.
Järnkrok har inte haft en så dålig säsong, och framför allt har han väl gått bättre mot slutet? För mig är han given set till vad vi hittills har fått in. Sen om vi får maxutdelning på vilka som åker ut och vilka av dessa som säger ja, då kanske det är en annan femma.
Citat:
Ursprungligen postat av
kortnamn
Vad är det med Dahlin? Han fyllde nyss 19 år och har redan tackat nej till VM två gånger. De flesta i hans ålder skulle göra vad som helst för att få vara med, undrar om det är något otalt mellan honom och Grönborg.
Förra året hade han haft ett sjukt intensivt år med grundserie, slutspel, CHL, OS, JVM.
I år, en full NHL-säsong där han spelade alla 82 matcherna.
Killen är ung och kanske ligger på gränsen för vad han pallar. Jag tror att det är kloka nej. Det kommer fler chanser.
Citat:
Ursprungligen postat av
appendixxiv
Ej tillfrågade:Åberg,Ehn
Nej:Fast(skada) Lindberg(kontrakt) Eriksson-Ek(skada) JDLR(skada) Hjalmarsson
Väntar på svar:Pääjärvi
Det är vad swehockey.se skriver
Håller annars med om Grundström. Han är en lovande forward som fick spela sista 15 matcherna för Kings i NHL.
Gjorde mål i sina första två matcher om jag inte minns fel och gjorde totalt 5 mål på dom 15 matcherna så han är ju i praktiken en 30goal-scorer

Spelade vänsterytter med A.kempe som var center
Konstigt att Åberg inte har fått frågan, om man jämför med t ex Mario Kempe så känns det som att Pontus är bättre.