2019-04-23, 13:09
Medlem
Nu drömmer jag lite men det är ju okej. Om vi får ut optimalt från runda 1 nu så kan det se ut så här:

Lundqvist, Markström, Joel L

Ekholm - E.Gustafsson
Ekman Larsson - A.Larsson
Hägg - M.Pettersson
E.Gustafsson

Forsberg - Bäckström - Arvidsson
O.Lindblom - E.Pettersson - E.Lindholm
Johnsson - Nylander - Hörnqvist
Hagelin - M.Kruger - Järnkrok

Då har vi råd att säga nej till Nyqvist, Loui, Kempe, Bratt, Burakowsky och Djoos tom.
Citera
2019-04-23, 13:12
Medlem
appendixxivs avatar
ang målvakter i USA, Gibson i Anaheim och Campbell som e andramålis i Kings har varit riktigt jekla bra.
Speciellt Gibson,men jag får anta att dom e tillfrågade?
Citera
2019-04-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
ang målvakter i USA, Gibson i Anaheim och Campbell som e andramålis i Kings har varit riktigt jekla bra.

Ja de 2 och Hellebuyck samt Kinkaid känns som de mest troliga att ligga först i ledet av realistiska målvakter.

Även Demko.
Citera
2019-04-23, 13:22
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu drömmer jag lite men det är ju okej. Om vi får ut optimalt från runda 1 nu så kan det se ut så här:

Ekholm - E.Gustafsson
Hägg - M.Pettersson
E.Gustafsson

Då har vi råd att säga nej till Nyqvist, Loui, Kempe, Bratt, Burakowsky och Djoos tom.

om sharks åker ur tar jag hellre Nyquist före Oscar Lindblom, även fast jag gillar lindblom.
Nyquist kan spela vänsterytter också. annars ser uppställningen mkt trevlig ut.

problemet e bara att tredjekedjan där e FÖR bra för att vara tredje
Citera
2019-04-23, 13:47
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ja de 2 och Hellebuyck samt Kinkaid känns som de mest troliga att ligga först i ledet av realistiska målvakter.

Även Demko.

Just det Hellebuyck är ju också tillgänglig nu.
Kommer ihåg att Kinkaid hade bäst statistik av alla målvakter våren 2018 men inte sett honom så mycket det här året mest Blackwood som spelat för Devils.
var inte kinkaid målvakt för USA förra VM? har för mig att han var dålig då. Om han ens stod.

Hellebuyck är riktigt bra dock inte lika stabil som förra året
Citera
2019-04-23, 21:26
Medlem
Kooblais avatar
Citat:

Ekholm - E.Gustafsson
Hägg - M.Pettersson
E.Gustafsson

Vill du verkligen splitta på ett av de bästa radarparen ett svenskt VM-lag sett i Bäckström och Nylander? Kommer aldrig glömma hur de lekte i VM 2017 då Nylander sedan utsågs till MVP.
Citera
2019-04-23, 22:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Jag menar dem som är etablerade Nhl spelare. Dem som står med är antingen Ahl spelare eller har kontrakt nästa säsong i Nhl.

Så återigen igen Jalonen får inga förstärkningar,enligt honom själv.

Jokiharju har gjort fler matcher i NHL än i AHL den här säsongen, så han måste räknas som NHL-spelare i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Preds utslagna inatt. Ekholm känns som ett troligt tillskott i truppen, mer osäker kring Arvidsson, Forsberg och Järnkrok. De två förstnämnda har haft en del skador under säsongen, så stor risk att de tackar nej. Järnkrok har inte haft någon bra säsong, och nu vill jag ha in rejäl spets. Räcker med spelare som lika gärna kan harva runt i tredje-/fjärdekedjan.

Järnkrok har inte haft en så dålig säsong, och framför allt har han väl gått bättre mot slutet? För mig är han given set till vad vi hittills har fått in. Sen om vi får maxutdelning på vilka som åker ut och vilka av dessa som säger ja, då kanske det är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Vad är det med Dahlin? Han fyllde nyss 19 år och har redan tackat nej till VM två gånger. De flesta i hans ålder skulle göra vad som helst för att få vara med, undrar om det är något otalt mellan honom och Grönborg.

Förra året hade han haft ett sjukt intensivt år med grundserie, slutspel, CHL, OS, JVM.

I år, en full NHL-säsong där han spelade alla 82 matcherna.

Killen är ung och kanske ligger på gränsen för vad han pallar. Jag tror att det är kloka nej. Det kommer fler chanser.

Citat:
Ej tillfrågade:Åberg,Ehn

Nej:Fast(skada) Lindberg(kontrakt) Eriksson-Ek(skada) JDLR(skada) Hjalmarsson

Väntar på svar:Pääjärvi

Det är vad swehockey.se skriver

Håller annars med om Grundström. Han är en lovande forward som fick spela sista 15 matcherna för Kings i NHL.
Gjorde mål i sina första två matcher om jag inte minns fel och gjorde totalt 5 mål på dom 15 matcherna så han är ju i praktiken en 30goal-scorer Spelade vänsterytter med A.kempe som var center

Konstigt att Åberg inte har fått frågan, om man jämför med t ex Mario Kempe så känns det som att Pontus är bättre.
Citera
2019-04-23, 22:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Citat:

Även Demko.

Citat:
Just det Hellebuyck är ju också tillgänglig nu.
Kommer ihåg att Kinkaid hade bäst statistik av alla målvakter våren 2018 men inte sett honom så mycket det här året mest Blackwood som spelat för Devils.
var inte kinkaid målvakt för USA förra VM? har för mig att han var dålig då. Om han ens stod.

Hellebuyck är riktigt bra dock inte lika stabil som förra året

Målvakterna verkar redan vara uttagna:

https://teamusa.usahockey.com/2019mwcroster

Jag tycker det är ytterst märkligt att man spikar en så pass "medioker" målvaktsuppsättning så tidigt. Citationstecken eftersom det är bra målvakter, men när det där kom ut så var det fortfarande inte klart att Bishop's Dallas skulle klara Preds. Och det finns ju killar som Hellebuyck och Quick att ragga på också.
Citera
2019-04-23, 23:01
Medlem
Citat:
om sharks åker ur tar jag hellre Nyquist före Oscar Lindblom, även fast jag gillar lindblom.
Nyquist kan spela vänsterytter också. annars ser uppställningen mkt trevlig ut.

problemet e bara att tredjekedjan där e FÖR bra för att vara tredje

Ja absolut. Jag lade inte ner så mycket krut på det där utan ville mer få fram en poäng

Citat:

Stod 9 matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Vill du verkligen splitta på ett av de bästa radarparen ett svenskt VM-lag sett i Bäckström och Nylander? Kommer aldrig glömma hur de lekte i VM 2017 då Nylander sedan utsågs till MVP.

Tog inte ut det så seriöst, men kan ju bli 2 bra kedjor med min uppställning

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Konstigt att Åberg inte har fått frågan, om man jämför med t ex Mario Kempe så känns det som att Pontus är bättre.

Åberg är bättre i en toppkedja, men tveksamt i en lägre kedja. Åberg är rätt svag defensivt.

Åberg är tveksamt om han ska få frågan om VM-spel. Men även Mario Kempe är tveksamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Målvakterna verkar redan vara uttagna:

https://teamusa.usahockey.com/2019mwcroster

Jag tycker det är ytterst märkligt att man spikar en så pass "medioker" målvaktsuppsättning så tidigt. Citationstecken eftersom det är bra målvakter, men när det där kom ut så var det fortfarande inte klart att Bishop's Dallas skulle klara Preds. Och det finns ju killar som Hellebuyck och Quick att ragga på också.

Mycket märkligt.
Citera
2019-04-23, 23:05
Medlem
Järnkrok har inte haft en dålig säsong. Visst, gör mer 25 poäng nu än 40 poäng, men han är riktigt bra i spelet utan puck och i defensiven.
Citera
2019-04-23, 23:09
Medlem
sebastian_s avatar
Ekholm,Forsberg,Arvidsson och Järnkrok har fan en skyldighet att tacka ja till vm efter den här korta fiasko-säsongen. 2 poäng av Forsberg och 0 av Arvidsson i slutspelet.
Citera
2019-04-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ekholm,Forsberg,Arvidsson och Järnkrok har fan en skyldighet att tacka ja till vm efter den här korta fiasko-säsongen. 2 poäng av Forsberg och 0 av Arvidsson i slutspelet.

Inte om de är skadade, men är de friska ska de så klart komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in