2019-04-20, 08:57
Medlem
FNLSs avatar
Jag tror inte man ska låsa sig vid 2 toppkedjor och 2 avlastare. Förra året hade vi Rakell i första, Backlund i andra och Forsberg i tredjekedjan i finalen.
https://www.iihf.com/en/events/2018/wm/gamecenter/lineup/1677/64-swe-vs-sui

Hedman och Strålman har officiellt tackat nej pga skador
http://www.swehockey.se/Nyheter/nyheterfransvenskaishockeyforbundet/2019/April2019/spelarlagetinforhockey-vmislovakien

Sverige har mött Danmark i veckan. Ur den truppen kan tänka mig kaptenerna Lander, Rasmusen och Holm
http://www.swehockey.se/globalassets/svenska-ishockeyforbundet/landslag/herr/tre-kronor/denmark-sweden-april-15-21-2019/roster_swe_april_17-18_2019.pdf
Citera
2019-04-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Jag tror inte man ska låsa sig vid 2 toppkedjor och 2 avlastare. Förra året hade vi Rakell i första, Backlund i andra och Forsberg i tredjekedjan i finalen.

http://www.swehockey.se/Nyheter/nyheterfransvenskaishockeyforbundet/2019/April2019/spelarlagetinforhockey-vmislovakien

Sverige har mött Danmark i veckan. Ur den truppen kan tänka mig kaptenerna Lander, Rasmusen och Holm
http://www.swehockey.se/globalassets/svenska-ishockeyforbundet/landslag/herr/tre-kronor/denmark-sweden-april-15-21-2019/roster_swe_april_17-18_2019.pdf

Är det brukligt att skicka in läkarintyg vid skadekänningar när man tackar nej till landslagsspel?
Citera
2019-04-20, 09:08
Medlem
Grönborg kommer bli ihågkommen som den som vände NHL-krisen. Det är verkligen stor skillnad om man tittar på de Sverige skickade till mästerskapen innan Grönborg kom in som förbundskapten och när man sedan jämför med de trupper som Grönborg lyckas skrapa ihop.

Exempelvis, här är truppen som Sverige hade i VM 2007 i Ryssland under Bengt-Åke Gustafsson.

Citat:
31. Johan Backlund, Timrå
34. Daniel Henriksson, Färjestad
30. Erik Ersberg, HV 71

Backar
2. Tobias Enström, Modo
4. Anton Strålman, Timrå
6. Magnus Johansson, Linköping
7. Jan Sandström, Luleå
18. Per Hållberg, Zug
28. Dick Tärnström, Lugano
29. Kenny Jönsson, Rögle
44. Johan Åkerman, HV 71

Forwards
8. Patric Hörnqvist, Djurgården
9. Tony Mårtensson, Linköping
10. Alexander Steen, Toronto
11. Magnus Kahnberg, Frölunda
14. Mathias Månsson, Brynäs
15. Rickard Wallin, Lugano
17. Jonathan Hedström, Timrå
19. Nicklas Bäckström, Brynäs
20. Martin Thörnberg, HV 71
23. Fredrik Bremberg, Djurgården
33. Fredrik Emwall, Linköping
72. Jörgen Jönsson, Färjestad
76. Johan Davidsson, HV 71
79. Fredrik Warg, Timrå
Citera
2019-04-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är det brukligt att skicka in läkarintyg vid skadekänningar när man tackar nej till landslagsspel?

NHL-klubbarna äger spelarna och "lånar ut" spelarna under VM. De måste alltså bli medicinskt clearade av sina klubbar innan de är aktuella för VM. Så har du småskadade spelare kommer de inte att bli släppta av klubbarna.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------
Tror att det är något märkligt med Dahlins nej tack. Han har i tidigare intervjuer sagt att "VM vore skoj" och att han är sugen, men tackar alltså nej nu utan att ge en orsak på svenska hockeyförbundets sida.
Min amatörgissning är att han är fullt frisk och att Buffalo inte kan stoppa honom p.g.a. skada men att de har rekommenderat honom att tacka nej för att vila och börja bygga upp kroppen inför nästa säsong.

Backlund och Lindholm vore välkomna tillskott i truppen. Forwardssidan behöver all förstärkning vi kan få. Och Elias Lindholm vann ju faktiskt svenskarnas poängliga.

Fantenberg, Andersson och Kylington på backsidan är nog inte aktuella.
Senast redigerad av Archibald10 2019-04-20 kl. 10:09.
Citera
2019-04-20, 10:07
Avslutad
Varför ska Henke till VM?
Markström är en betydligt bättre målvakt än Henke för stunden, gamla meriter kan man inte leva av.
Han har ju varit direkt svag denna vinter i Rangers.
Bävar för att Henke bara på sitt namn blir 1:e målvakt när slutspelet drar igång, om isf går inte Sverige långt där.
Citera
2019-04-20, 10:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Tror på Ryssland detta året,dem kommer ha hemmapublik på matcherna. USA,Tre Kronor som utmanarna med tanke på vilka spelare dom får från Nhl.

Kanada känns som en flopp,trots att dem säkert får ihop ett bra lag. Finland har fått nej från samtliga Nhl,Khl spelarna. Intressant hurdant lag dom ställer upp,guld vore en bragd. Samma med Tjeckerna,men dem kan nog ställa upp ett underdog lag på isen.

Resten av lagen,känns inte som något hot ifall nu inte Schweiz går till Final igen

Ryssland ser riktigt bra ut, ja. Men Kanada har inte ens släppt laget, lite tidigt att såga dom då. Jag tror på Ryssland - Kanada i final om något, men vi får väl se hur lagen ser ut innan man går ut för tvärsäkert.

Tjeckien kan få rätt bra lag om Boston åker ur. En match bort nu...

Finland kan få bra lag om rätt lag åker i andrarundan. VM börjar sent numera.

Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Calgary ute. Vilka därifrån bör Grönborg satsa på? Backlund och Lindholm?

Sjävklart, om dom kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ja, de två vore ju grymt att få in i truppen!
Vet inte hur Backlund är nuförtiden, men skulle han funka bra som en tredjecenter kanske? Tänker att Krüger bör kanske centra fjärde. Fast blir det vice versa så tror jag inte vi gör bort oss heller. Krüger kunde väl dessutom spela ytter om det skulle behövas?

Om Lindholm kommer borde han väl vara förstacenter? Om inte EP blir förstacenter då. Men jag tror Lindholm är ett bättre alternativ där, han väger ju lite mer.

Svårt att sia om kedjor egentligen, innan man vet vilka som verkligen kommer med. Kan ju bli så att Bäckström kommer, då är ju han given förstacenter i min värld, och då åker övriga ner ett pinnhål.

Förövrigt finns ju Rasmus Andersson och Oscar Fantenberg i Calgary, men jag har absolut ingen koll på dem alls. Men ser inte direkt att någon av dom skulle vara aktuella för VM-spel. Vi har ju många backar som antagligen går före.

Vi har gott om centrar, så jag tycker nog Lindholm kan spela ytterforward. Backlund och EP som centrar i topp 2, om inte Bäckis kommer, först då petas Backlund till en tredjekedja.

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Då hade vi ju ett brutalt material. Så bra forwards får vi nog inte i år. Men en tredjekedja bygger man såklart för att den också ska kunna producera.

Lander och Rasmussen är väl dom som ligger närmast till hands att ta med från Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Grönborg kommer bli ihågkommen som den som vände NHL-krisen. Det är verkligen stor skillnad om man tittar på de Sverige skickade till mästerskapen innan Grönborg kom in som förbundskapten och när man sedan jämför med de trupper som Grönborg lyckas skrapa ihop.

Exempelvis, här är truppen som Sverige hade i VM 2007 i Ryssland under Bengt-Åke Gustafsson.

Absolut, hans strategi för hur han jobbar med spelarna har varit briljant. Och nödvändig. Elitserien då var bättre än SHL idag. Kolla laget du listade, och jämför med svenskarna i SHL idag. Natt och dag.
Citera
2019-04-20, 10:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
NHL-klubbarna äger spelarna och "lånar ut" spelarna under VM. De måste alltså bli medicinskt clearade av sina klubbar innan de är aktuella för VM. Så har du småskadade spelare kommer de inte att bli släppta av klubbarna.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------
Tror att det är något märkligt med Dahlins nej tack. Han har i tidigare intervjuer sagt att "VM vore skoj" och att han är sugen, men tackar alltså nej nu utan att ge en orsak på svenska hockeyförbundets sida.
Min amatörgissning är att han är fullt frisk och att Buffalo inte kan stoppa honom p.g.a. skada men att de har rekommenderat honom att tacka nej för att vila och börja bygga upp kroppen inför nästa säsong.

Backlund och Lindholm vore välkomna tillskott i truppen. Forwardssidan behöver all förstärkning vi kan få. Och Elias Lindholm vann ju faktiskt svenskarnas poängliga.

Ja, det är nog Buffalo som tycker att Dahlin inte ska spela. Trist, men förståeligt. Sen kan han ju ha småskador som han inte tycker är något, men som Buffalos läkare säger nej om.

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Markström är en betydligt bättre målvakt än Henke för stunden, gamla meriter kan man inte leva av.
Bävar för att Henke bara på sitt namn blir 1:e målvakt när slutspelet drar igång, om isf går inte Sverige långt där.

Henke i ett VM är något helt annat än Henke med 17 NHL-säsonger i ryggen eller vad det är på väg mot en garanterat missad slutspelsplats. Han kommer vara grym, det är jag säker på.
Citera
2019-04-20, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10

Tackar för ett förtydligande svar.
Blir väl lite goodwill mellan spelaren och klubben, kul med Elias dock att han tackade ja utan minsta tvekan.
Citera
2019-04-20, 10:35
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du irriterar dig på programledarna alltså. Själv är jag oerhört nöjd över att få slippa all jävla reklam.

Hon är så fruktansvärt outhärdlig! Man kunde lika gärna skicka in en ung snygg tjej som är vacker att kolla på när man ändå inte får något annat från programledaren.
Citera
2019-04-20, 15:15
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Väldigt svårt att säga vem som är bäst av de två idag om du frågar mig. Nilsson är ju även han ett bra alternativ, vilket han bevisade förra året. Han verkar dessutom tagit steget till att bli första-keeper i Ottawa.
Citera
2019-04-20, 15:43
Medlem
appendixxivs avatar
Nilsson är inte tillfrågad men ska även skriva nytt kontrakt 2019/2020,så svårt o se honom som ett alternativ.
time spent wishing is time wasted.

När inte Lindholm spelade högerytter i calgarys förstalina med gaudreau och monahan,så gästspelade han lite i andralinan (även då som högerytter) och där är ju backlund center. finns väl egentligen ingen anledning att splitta på dom två OM dom skulle komma båda två när dom spelat ihop? om dom inte sög iofs
Citera
2019-04-20, 15:58
Medlem
Swan65s avatar
Jag tror Ryssland vinner faktiskt, oddsmässigt kanske ändå USA är bäst spelat då man får 8ggr pengarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in