Citat:
Ursprungligen postat av
BizarreReverend
Tror på Ryssland detta året,dem kommer ha hemmapublik på matcherna. USA,Tre Kronor som utmanarna med tanke på vilka spelare dom får från Nhl.
Kanada känns som en flopp,trots att dem säkert får ihop ett bra lag. Finland har fått nej från samtliga Nhl,Khl spelarna. Intressant hurdant lag dom ställer upp,guld vore en bragd. Samma med Tjeckerna,men dem kan nog ställa upp ett underdog lag på isen.
Resten av lagen,känns inte som något hot ifall nu inte Schweiz går till Final igen

Ryssland ser riktigt bra ut, ja. Men Kanada har inte ens släppt laget, lite tidigt att såga dom då. Jag tror på Ryssland - Kanada i final om något, men vi får väl se hur lagen ser ut innan man går ut för tvärsäkert.
Tjeckien kan få rätt bra lag om Boston åker ur. En match bort nu...
Finland kan få bra lag om rätt lag åker i andrarundan. VM börjar sent numera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grunkz
Calgary ute. Vilka därifrån bör Grönborg satsa på? Backlund och Lindholm?
Sjävklart, om dom kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Ja, de två vore ju grymt att få in i truppen!
Vet inte hur Backlund är nuförtiden, men skulle han funka bra som en tredjecenter kanske? Tänker att Krüger bör kanske centra fjärde. Fast blir det vice versa så tror jag inte vi gör bort oss heller. Krüger kunde väl dessutom spela ytter om det skulle behövas?
Om Lindholm kommer borde han väl vara förstacenter? Om inte EP blir förstacenter då. Men jag tror Lindholm är ett bättre alternativ där, han väger ju lite mer.
Svårt att sia om kedjor egentligen, innan man vet vilka som verkligen kommer med. Kan ju bli så att Bäckström kommer, då är ju han given förstacenter i min värld, och då åker övriga ner ett pinnhål.
Förövrigt finns ju Rasmus Andersson och Oscar Fantenberg i Calgary, men jag har absolut ingen koll på dem alls. Men ser inte direkt att någon av dom skulle vara aktuella för VM-spel. Vi har ju många backar som antagligen går före.
Vi har gott om centrar, så jag tycker nog Lindholm kan spela ytterforward. Backlund och EP som centrar i topp 2, om inte Bäckis kommer, först då petas Backlund till en tredjekedja.
Citat:
Ursprungligen postat av
FNLS
Då hade vi ju ett brutalt material. Så bra forwards får vi nog inte i år. Men en tredjekedja bygger man såklart för att den också ska kunna producera.
Lander och Rasmussen är väl dom som ligger närmast till hands att ta med från Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grunkz
Grönborg kommer bli ihågkommen som den som vände NHL-krisen. Det är verkligen stor skillnad om man tittar på de Sverige skickade till mästerskapen innan Grönborg kom in som förbundskapten och när man sedan jämför med de trupper som Grönborg lyckas skrapa ihop.
Exempelvis, här är truppen som Sverige hade i VM 2007 i Ryssland under Bengt-Åke Gustafsson.
Absolut, hans strategi för hur han jobbar med spelarna har varit briljant. Och nödvändig. Elitserien då var bättre än SHL idag. Kolla laget du listade, och jämför med svenskarna i SHL idag. Natt och dag.