Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Ingvar Carlsson har ett stort antal affärer och underliga beslut på sitt samvete, och naturligtvis vetskap om ännu fler. Knappt på en enda punkt har han talat ut, lagt papperen på bordet eller kommit med en komplett utsaga, vad jag kan minnas. Ställd inför faktum har han däremot några gånger justerat sina ord lite grann. Han passar bort obekväma frågor. Han verkar inte vara typen som talar ut, som söker en komplett historieskrivning.
Ingvar Carlsson är, tror jag, den person som haft störst inflytande över Palmeutredningen. Han har hela tiden klarat sig undan med att han som politiker inte ska lägga sig i polisens arbete.
Tillsättningen av HH var första åtgärden för att skaffa sig kontroll.
Dahlstens dribblande med LP och tjatet om CP emanerar, tror jag, ytterst från IC.
Vägran att utreda WT-männen för att förhindra avslöjandet av en nationell komplott hör till saken.
Säpos PM om övervakning försvann.
HH klantade bort sig och ersattes raskt av nya nickedockor. Operation mörkläggning från mordnatten och framåt.
IC kommer aldrig att berätta någonting. Där ligger utredningens stora grundproblem. Nya S-politiker har följt samma agenda. Åren går och inga riktiga spår får utredas.