2019-04-23, 06:13
Medlem
Vilken miljö orginisation tillhör Greta ?
2019-04-23, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosebacke
Vilken miljö orginisation tillhör Greta ?

Som andra svarar ingen, Troligen p.g.a att om hon var aktiv i en organisation skulle det sättas krav på innehållet och hon inte skulle kunna få den "Jesu" glorian hon fått och hennes mor med anhang skulle inte kunna styra det hela och håva in kulorna.
2019-04-23, 09:48
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Nu tycker jag att du skrev nåt vettigt med en liten tvist på slutet som får mig att reagera.

Kanske det har att göra med att det är en kompromiss. Ingen fick lämna rummet förrns vi hade ett avtal.
När dessa mål ärr i hamn måste det till ett nytt avtal. Jag kan ärligt för lite för att gå in i polemik om sakfrågor. Jag skulle vilja veta mer. Greta vet mer.

Hade en tjej som bott länge i sydafrika. Hon sa alltid sådär. Grundproblemet är att vi är för många så jag hoppar liksom till lite när jag hör det. Jag tror jag fattar vad dom onda i sydafrika tyckte lösningen på sikt var på det. Nu finns ju inte det samhället tackolov kvar.

Men riktigt så enkelt är inte "grundproblemet". Greta vet säkert bättre än mig. Kanske hon kan påverka rika skatteplanerare i staterna efter att parisavtalet är uppfyllt att göra nåt kreativt som är kvalititativt bra och mer hållbart för alla?

Dom rika i världen har småpengar jämfört det du och dina kommunist vänner förespråkar, Kinas fullständiga dominans i världen. Skrämmande dålig insikt du har.

Det sämsta avtalet i världshistorien utan konkurrens.
Senast redigerad av CapsLock99 2019-04-23 kl. 09:54.
2019-04-23, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Stå upp! Det här är en nya tiders Jeanne.

Vem fan vill tro att hon är knäpp efter att ha sett det här?

https://www.youtube.com/watch?v=hKMX8WRw3fc&t=9s

Hon verkar inte så efterbliven i talet, utan snarare något som män skulle rusa till, efter att ha sett något sådant.

Greta dominerar totalt!

Hon är också väldigt vacker med utsläppt hår
2019-04-23, 10:55
Medlem
Stigmata01s avatar
Vad är det tjejen vill egentligen? Ser henne överallt och ser aatt hon blir glorifierad men jag förstår inte vad hon vill, vad är hennes lösning?
2019-04-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Greta dominerar totalt!

Hon är också väldigt vacker med utsläppt hår
Det är ett vanligt tankefel att sätta likhetstecken mellan vältalighet+utseende och analytisk förmåga. Hollywood kryllar av exempel på motsatsen. Talet kräver bara ett fungerande talcentrum och det finns dokumenterade fall med barn som pratar jättebra men i övrigt har ett intellekt på en apas nivå.

Det är synd eftersom klimatfrågan främst är en intellektuell diskussion där man helst bör ha läst på teknisk högskola för att själv kunna bilda sig en uppfattning i de mer kontroversiella frågorna. Istället lyfter man fram ett barn som inte klarat vanlig grundskola som att hon skulle förstå de svåra frågorna bättre än vi andra. Det är direkt fördummande och förlöjligande för hela debatten.
2019-04-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Vad är det tjejen vill egentligen? Ser henne överallt och ser aatt hon blir glorifierad men jag förstår inte vad hon vill, vad är hennes lösning?
Hon vill personifiera ignoransens betydelse för klimatpolitikens framgång.
2019-04-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hur länge till kommer Greta Thunberg att fortsätta vara en komet i media när hon öppet stödjer, nej identifierar sig med, extremisterna i Extinction Rebellion? (det är de som limmar fast sig själva i dörrarna till Londons tunnelbanevagnar, och som över huvud taget blint obstruerar trafiken i storstaden, även kollektivtrafik).

Och hur länge dröjer det innan några i ExtReb-hopen lyckas ta kål på sig själva (eller en civil person) under någon dumdristig aktion?

Under påskveckan har 830 aktivister gripits av Londonpolisen - de har haft 1500 snutar avdelade på gator och torg i denna fråga! - för att ha stört trafiken samt för motstånd mot tjänsteman (dvs mot polisen). Under tiden tar Greta reservationslöst EReb:s sida, och sade i ett tal till deras aktivister vid Marble Arch ikväll enligt Reuters och DN:

https://www.dn.se/nyheter/varlden/polisen-grep-over-800-greta-thunberg-uppmanar-till-fortsatt-kamp/

https://www.theguardian.com/environment/2019/apr/21/extinction-rebellion-london-protesters-offer-pause-climate-action

Det är dags för en mer kritisk bevakning av den här tjejen.

Ja, kan tyvärr inte annat än att hålla med. Enligt devisen ”ändamålet helgar medlen” (gissar jag), väljer Greta tydligen att uttrycka sitt stöd för aktivistiska utomparlamentariska grupper. Det kan visa sig dyrköpt.

En polis som dödas i kravaller, ett hus som sticks i brand...

Här borde hennes vuxna rådgivare kanske ha klivit in.

Hur ska det här jippot sluta?

Är det någon som tror att hon kommer fortsätta att resa omkring och hyllas som en frälsare om 10 år? Om 5, 3 eller ens ett år?

Hon kan knappast turnera omkring utanför Europa heller. Någon måtta får det vara på dubbelmoralen.
2019-04-23, 16:31
Medlem
Citat:
Att vara dragplåster i en nyemission kanske.

https://omni.se/thunberg-dragplaster-for-att-dra-in-miljoner-till-bolag/a/RxgBLd

Den 16-åriga klimataktivisten Greta Thunberg användes som dragplåster när ett bolag drog in 10 miljoner kronor i en nyemission, skriver Svenska Dagbladet.

Frågan är hur stor del Greta fick. En resa till Rom för att träffa påven kanske.
2019-04-23, 16:52
Medlem
dp
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-04-23 kl. 16:55.
2019-04-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Du är alltså helt kokt på riktigt. Jag är ett problem ? Nä.

Köper dumhet ? Nä. Du är ju bara ärthjärna just nu i försvarsposition.

Propaganda ? Nä. Nu har du fan slagit i skallen.

Offerlamm ? Assåvafan du är verkligen sårad på riktigt. Förlåt.

Korkad ? Ja vad tror du själv ? Greta är på Times mäktigaste personerlista som enda svensk och du tillhör flashbackpatrasket. Jag springer intellektuellt uppenbarligen i åttor runt dig i alla fall.

Du har säkert nån kompis som kan klappa dig i ryggen nu när du är så sårad så du måste ta till såna superord.

Stå upp för Greta folks.

Hon är på den listan pågrund av en extremt cynisk PR-kampanj, tyvär så begriper du inte det.

Att du tror att du springer åttor runt någon intellektuellt är väl ett tecken på hur borta du verkligen är.
Så sluta trolla och förstöra tråden nu.
2019-04-23, 17:00
Medlem
Citat:

Hon har inga lösningar men det behövs inte för hennes följare är fast i masspsykosen. Oerhört tragiskt det hela och en stor dos cynism.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in