Citat:
Ursprungligen postat av
Hibiscrub
Haha du vet att ingen tar dig på allvar när du kör det där snacket, det blir bara patetiskt.
Jag har mer koll på saker i världen än du och lilla Greta någonsin kommer ha för ni tänker inte, analyserar inte, ni följer sekten. Hjärntvätt och masspsykos i klimatsekten.
Sa han på Flashback och trodde nästan själv på det. //slutquote
Helt ärligt ska jag bjussa lite på mig själv. Jag har skisser från en romanidé för tjugo år sen och blev lite småchockad när Greta dök upp så det roar mig innerligt att du säger att jag inte analyserat vad som händer just nu för jag förstod att det teoretiskt sett skulle kunna hända innan Flashback fanns.
Din försvarsmekanism använder dig av politiskt förprogrammerade ord som klimatsekt hjärntvätt i sammanhanget samt masspsykos. Det hade inte behövt att handla om klimatet. Du krånglar till henne. Det är enklare än vad du tror. Det handlar mer om trovärdighet och hjärta utan band till historien med ett oberoende opolitiskt sunt förnuft.
Om du haft en dotter som slutade att prata, äta och gå i skolan för att alla är tvetungade och falska hade du också gett med dig. Krångla inte till det nu med nån mammakonspiration. Det som hände sen, hände sen.
Problemet är vuxenvärldens ryggsäckar, politiska krigsarv och klasstillhörighet. Greta skiter fullständigt i vad du röstar på eller tycker, hon bryr sig om hur du gör. Krångla inte till det. Politiserar du det eller blandar in ankdammstänket vänstermamma så är det du som inte fattat och överanalyserar saken.
Fridens liljor.