2019-04-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Helt ärligt. Jag är i toppform. Min katt spinner högt i knät och jag småler när jag skriver. I en värld av näthatare och mobbare måste man ibland bara fläska till. Jag är ingen kristen fisförnäm blyg snubbe men ger man sig på Greta anonymt på Flashback då ska man ha skit och här är tonen lite hårdare.

Det finns forum för dom som inte klarar av språket.

Det finns alltför många hobbypsykologer på internet som missförstår saker.

Problemet med dig är att du bara följer och köper dumheterna och propagandan som ett offerlamm, du är helt enkelt riktigt korkad.
2019-04-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Stolta när de förmår manipulera Greta, självförtroende genom att prestera enligt föräldrarnas krav.

Mår illa av karusellen runt Greta, psykisk misshandel av ett barn och idioterna runtomkring applåderar.
Ja det är inte klokt. Föräldrarna verkar ju inte ens vara rädda om henne. Hon kan ju vara i skottgluggen för vilket attentat som helst.
2019-04-23, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Men Parisavtalet är inte bra för människor. Att minska utsläppen av växthusgaser fördröjer bara problemet, det är inte en lösning. Grundproblemet är att vi är för många.

Nu tycker jag att du skrev nåt vettigt med en liten tvist på slutet som får mig att reagera.

Kanske det har att göra med att det är en kompromiss. Ingen fick lämna rummet förrns vi hade ett avtal.
När dessa mål ärr i hamn måste det till ett nytt avtal. Jag kan ärligt för lite för att gå in i polemik om sakfrågor. Jag skulle vilja veta mer. Greta vet mer.

Hade en tjej som bott länge i sydafrika. Hon sa alltid sådär. Grundproblemet är att vi är för många så jag hoppar liksom till lite när jag hör det. Jag tror jag fattar vad dom onda i sydafrika tyckte lösningen på sikt var på det. Nu finns ju inte det samhället tackolov kvar.

Men riktigt så enkelt är inte "grundproblemet". Greta vet säkert bättre än mig. Kanske hon kan påverka rika skatteplanerare i staterna efter att parisavtalet är uppfyllt att göra nåt kreativt som är kvalititativt bra och mer hållbart för alla?
2019-04-23, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Haha du vet att ingen tar dig på allvar när du kör det där snacket, det blir bara patetiskt.
Jag har mer koll på saker i världen än du och lilla Greta någonsin kommer ha för ni tänker inte, analyserar inte, ni följer sekten. Hjärntvätt och masspsykos i klimatsekten.

Sa han på Flashback och trodde nästan själv på det. //slutquote

Helt ärligt ska jag bjussa lite på mig själv. Jag har skisser från en romanidé för tjugo år sen och blev lite småchockad när Greta dök upp så det roar mig innerligt att du säger att jag inte analyserat vad som händer just nu för jag förstod att det teoretiskt sett skulle kunna hända innan Flashback fanns.

Din försvarsmekanism använder dig av politiskt förprogrammerade ord som klimatsekt hjärntvätt i sammanhanget samt masspsykos. Det hade inte behövt att handla om klimatet. Du krånglar till henne. Det är enklare än vad du tror. Det handlar mer om trovärdighet och hjärta utan band till historien med ett oberoende opolitiskt sunt förnuft.

Om du haft en dotter som slutade att prata, äta och gå i skolan för att alla är tvetungade och falska hade du också gett med dig. Krångla inte till det nu med nån mammakonspiration. Det som hände sen, hände sen.

Problemet är vuxenvärldens ryggsäckar, politiska krigsarv och klasstillhörighet. Greta skiter fullständigt i vad du röstar på eller tycker, hon bryr sig om hur du gör. Krångla inte till det. Politiserar du det eller blandar in ankdammstänket vänstermamma så är det du som inte fattat och överanalyserar saken.

Fridens liljor.
2019-04-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ca 33t.

Hon har anpassad skolgång. Specialensnitzen. Hon träffar dagligen människor hennes lärare skulle dö för att få träffa.
Tror inte alls att lärarna är avundsjuka. Känner sig nog bara maktlösa. Kan ingenting mer göra åt saken. Är bara glada att inte deras egna barn är illa ute.
2019-04-23, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Problemet med dig är att du bara följer och köper dumheterna och propagandan som ett offerlamm, du är helt enkelt riktigt korkad.

Du är alltså helt kokt på riktigt. Jag är ett problem ? Nä.

Köper dumhet ? Nä. Du är ju bara ärthjärna just nu i försvarsposition.

Propaganda ? Nä. Nu har du fan slagit i skallen.

Offerlamm ? Assåvafan du är verkligen sårad på riktigt. Förlåt.

Korkad ? Ja vad tror du själv ? Greta är på Times mäktigaste personerlista som enda svensk och du tillhör flashbackpatrasket. Jag springer intellektuellt uppenbarligen i åttor runt dig i alla fall.

Du har säkert nån kompis som kan klappa dig i ryggen nu när du är så sårad så du måste ta till såna superord.

Stå upp för Greta folks.
2019-04-23, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du verkar ha tagit ett rejält tag i magic-mushroom-burken... Mest förvirrade figuren på hela kultur- och medieforumet just nu.

Titta det vart lågt och fel.

Jag fattar ju att jag har typ 17-2 här. Jag vann. överlägset. Ni hatar Greta ni överpolitiserar hennes gärning. Ni vill göra en konspiration av det och ge hennes mamma en IQ på 798. Undrar mest var alla är som står upp för henne.

Man kan inte vinna på att snacka skit om Greta. Du förlorar redan i pipen.

Jag vann. Hejdå.
2019-04-23, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Hur driver man opinion bäst? Man säger bara nya saker eller man säger det man vill ha sagt om och om igen? Det är som om folk i tråden är utvecklingsstörda. I vilka andra ämnen som man vill driva opinion i ska man bara säga nya saker?

men hon kommer ju inte direkt bidra till någon skillnad om vi säger så
2019-04-23, 02:18
Medlem
goseigens avatar
Stå upp! Det här är en nya tiders Jeanne.

Vem fan vill tro att hon är knäpp efter att ha sett det här?

https://www.youtube.com/watch?v=hKMX8WRw3fc&t=9s

Hon verkar inte så efterbliven i talet, utan snarare något som män skulle rusa till, efter att ha sett något sådant.
2019-04-23, 02:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hon vägrade att äta.

Ren utpressning.

Citat:
Hon ville inte leva.

Ett spel för galleriet.

Citat:
Hon vägrade att prata.

Hon hade kanske ingenting intressant och viktigt att säga som inte sagts tidigare? Du borde också vägra öppna käften, kanske kan det komma något gott ur detta?

Citat:
För att vuxna säger en sak och gör en annan som leder till en sämre värld och framtid för unga.

Och därför har Greta blivit något av en avgud för stackare som dig?

Citat:
Tänk efter lite för fan.

Är det en uppmaning till Greta?
2019-04-23, 03:33
Medlem
Citat:
Sa han på Flashback och trodde nästan själv på det. //slutquote

Helt ärligt ska jag bjussa lite på mig själv. Jag har skisser från en romanidé för tjugo år sen och blev lite småchockad när Greta dök upp så det roar mig innerligt att du säger att jag inte analyserat vad som händer just nu för jag förstod att det teoretiskt sett skulle kunna hända innan Flashback fanns.

Din försvarsmekanism använder dig av politiskt förprogrammerade ord som klimatsekt hjärntvätt i sammanhanget samt masspsykos. Det hade inte behövt att handla om klimatet. Du krånglar till henne. Det är enklare än vad du tror. Det handlar mer om trovärdighet och hjärta utan band till historien med ett oberoende opolitiskt sunt förnuft.

Om du haft en dotter som slutade att prata, äta och gå i skolan för att alla är tvetungade och falska hade du också gett med dig. Krångla inte till det nu med nån mammakonspiration. Det som hände sen, hände sen.

Problemet är vuxenvärldens ryggsäckar, politiska krigsarv och klasstillhörighet. Greta skiter fullständigt i vad du röstar på eller tycker, hon bryr sig om hur du gör. Krångla inte till det. Politiserar du det eller blandar in ankdammstänket vänstermamma så är det du som inte fattat och överanalyserar saken.

Fridens liljor.

Det går ju inte att plocka bort Malena ur det hela, hon har ju varit med och skapat detta.
Jag blandar inte in politik jag ser det som ett pr-trick.
2019-04-23, 03:47
Medlem
Nu hyllar Vita Hus-negern Obama Greta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9g0A6/greta-thunberg-hyllas--av-obama

Undrar vem som står på tur nu. Kinas ledare kanske. Som i rena glädjeyran över Gretas uppenbarelse kommer att bygga 2000 kolkraftverk de närmsta åren. Och därmed installerar världens största klimatanläggning till hennes ära.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-04-23 kl. 03:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in