2019-04-23, 05:01
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ingen som sitter på gamla utklipp från Virtanens 90-tal? Ute- och innelistor, kolumner, ”ledare” i Aftonbladet Puls etc. Sånt som inte finns på Aftonbladet.se dvs.

Han har alltid skrivit smörja på enkel svännska, gärna upprepande vissa buzzwords. Minns ni när han tvunget skulle mässa om langos en hel jävla sommar?
Citera
2019-04-23, 10:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ingen som sitter på gamla utklipp från Virtanens 90-tal? Ute- och innelistor, kolumner, ”ledare” i Aftonbladet Puls etc. Sånt som inte finns på Aftonbladet.se dvs.

Han har alltid skrivit smörja på enkel svännska, gärna upprepande vissa buzzwords. Minns ni när han tvunget skulle mässa om langos en hel jävla sommar?
Haha vem fan skulle sitta på gammalt nonsens från Wirrpannan, hans morsa kanske,det är ju inte direkt npgot samlarvärde eller värde för mänskligheten direkt.

Sitter han fortfarande och tröstäter och super, nån lina ibland, på Ingarö?
Tror han fortfarande att han har en chans till comeback? Isåfall är han galen på riktigt.
Han borde satsa sina sista besparingar på att skaffa sig ett nytt liv nånannanstans,usa eller mars eller nåt, men han kanske inte har kompetens att företa sig något utanför den svenska mediaankdammen.
Ibland är det svårt och släppa taget och gå vidare.
Citera
2019-04-23, 10:31
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight

Gissar att i Virtanens huvud så var det media som pajade hans äktenskap också. Alltid ett offer.

Man kan likna honom vid en mobbare som ostört har trakasserat och mobbat hela skoltiden, från årskurs ett till högstadiet, varje dag. Ställt till ett helvete för andra (fråga Birro t ex) och skrattat och njutit av varenda sekund.

Men så plötsligt i årskurs nio får han en fet smäll på näsan. Folk har fått nog. Men då jävlar ska det grinas och bölas och man ska springa till rektorn och lipa. Då är man ett offer. Synd om Våldtäkts-Virre. Bu-huu. Bööö!

Inte någonstans har jag sett honom inse att det drev han drabbades av var ett fenomen han själv i åratal varit med och skapat fundamentet till.

Han fattar helt enkelt inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Haha vem fan skulle sitta på gammalt nonsens från Wirrpannan, hans morsa kanske,det är ju inte direkt npgot samlarvärde eller värde för mänskligheten direkt.

Tror han fortfarande att han har en chans till comeback? Isåfall är han galen på riktigt.
Han borde satsa sina sista besparingar på att skaffa sig ett nytt liv nånannanstans,usa eller mars eller nåt, men han kanske inte har kompetens att företa sig något utanför den svenska mediaankdammen.

Ja, han tröstäter och super fortfarande enligt tämligen trovärdiga källor. Det konsumeras tydligen en hel del receptbelagda piller också.

Och ja, han är fortfarande helt övertygad om att han ska göra comeback. Att allt ska bli som det var förr. Han tror att det är boken som ska bli hans returbiljett in i medievärmen och tv-sofforna. Han laddar för fullt nu. Ny hemsida och allt.

Det var därför han gick full retard mot Emanuel Karlsten för en kort tid sedan. Han trodde att han var "het" igen och att han kunde kosta på sig att ta ut lite "comeback" i förskott så att säga.

Det gick ju inte så bra kan man konstatera med facit i hand.
Citera
2019-04-23, 11:00
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Ja, det var ett långskott, det erkänner jag. Men gamla minnen från folk i tråden tas emot med glädje likaså! Hade han t ex inte en bylinebild iklädd en T-shirt med nån obskyr rappare ett tag? Typ ”kolla mej, street cred yo!”
Citera
2019-04-23, 11:32
Medlem
efedrinkungens avatar
Jag undrar hur han får ihop till hyran, är han sjukskriven ???

Har svårt att tro att han får ersättning från någon arbetsgivare.
Citera
2019-04-23, 14:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen

Han fick väl en tämligen fet summa från Aftonbladet när han fick foten därifrån. Om jag förstått saken rätt.

Tror inte det går någon större nöd på honom vad det gäller pengar.

Än...
Citera
2019-04-23, 15:33
Medlem
Snuskfredde är väl så populär bland medarbetare så att hans enda bekymmer är det sociala inte det ekonomiska
Citera
2019-04-25, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Fredrik Virtanen är på samma sätt en medelmåttig skribent utan stilistisk talang. Skärskådar man hans texter faller de isär som sönderkokt spaghetti. Vilken tidning vill anställa en flåsande, överårig sexanklagad nolla med framtiden bakom sig?

Utan att ha läst allt Virtanen skrivit: jag tycker han var ojämn. Vilket inte är konstigt, med tanke på den produktionstakt som gäller på dags- och kvällspress nuförtiden. Mycket av det han skrev var rent dravel/floskler etc, men det hände faktiskt även att han skrev briljanta texter. Exempelvis en recension av den Dramatenuppsättning av Romeo och Julia som spelades när det blivit känt att Micke Persbrandt och Maria Bonnevier gått skilda vägar (men stod på scen tillsammans, d v s en AB-story). Den var skriven med nerv och skärpa, och måste ha tillkommit på nolltid.
Dock känner jag tjejer som blivit utsatta för Virtanens framfart och Dr Jekyll- och Mr Hydebeteende på olika sätt, vilket gör att jag absolut kan tänka mig att Cissi Wallins påståenden om vad som hände stämmer med verkligheten.
En sak som jag inte förstår och som jag är osäker på om den har blivit avhandlad här i tråden: varför i hela fridens namn är det ett norskt förlag som ger ut Virtanens bok (enligt TT-text som publicerades i tidningen idag både på svenska och norska samtidigt)? Nog för att den norska allmänheten är mer intresserade av vad som händer i Sverige än vice versa, och nog för att Virtanen var anställd av ett norskt företag (Schibsted) men ändå?!
Citera
2019-04-25, 17:22
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
.
En sak som jag inte förstår och som jag är osäker på om den har blivit avhandlad här i tråden: varför i hela fridens namn är det ett norskt förlag som ger ut Virtanens bok (enligt TT-text som publicerades i tidningen idag både på svenska och norska samtidigt)? Nog för att den norska allmänheten är mer intresserade av vad som händer i Sverige än vice versa, och nog för att Virtanen var anställd av ett norskt företag (Schibsted) men ändå?!

Det kanske inte fanns så värst många svenska förlag som var intresserade helt enkelt?
En allmänt misogyn person utpekad som våldtäktsman kanske har svårt att boka tid hos förlagen. Samma ankdamm som Virtanen frodades i vänder sig nu mot honom. Lite poetisk rättvisa.
Citera
2019-04-25, 20:33
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen

Han fick en klumpsumma från AB plus att han fått förskott av det norska förlaget.
Citera
2019-04-25, 22:41
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Nästa vecka, onsdag ska hans pod handla om när skiten träffade fläkten (ett
Ämne han fram tills nu).
Citera
2019-04-26, 20:38
Avslutad
Sydsvenskan recenserar:

Fredrik Virtanens rasande skildring från metoo-stormens öga
“Ingen klarade sig ur metoo med hedern i behåll. Minst av alla jag”, skriver Fredrik Virtanen i “Utan nåd”. Peter Fällmar Andersson läser en rak, rapp och rasande skildring från rikets hatobjekt nummer ett hösten 2017.

Resten bakom betalvägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in