Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-04-22, 23:35
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det är fullt möjligt att vara kär i en person men hålla dörren öppen för andra, exempelvis pga att man inte fått ja och bildat en monogam relation med den man är kär i.
Analogi: Jag kanske hade velat vara ihop med Sandra Reiche exempelvis men innan jag vet om det är möjligt håller jag ögonen öppna även för andra.

Så kan man göra men det är ett märkligt beteende. Träffar man någon och är ute efter något seriöst så hpller man dörren stängd tills man vet om det blir något av er två eller om det skiter sig.
Hade jag dejtat någon som snackade med andra samtidigt hade jag kastat öl på den personen och sedan "dumpat "kastat" eller vad man nu vill kalla det.

Har folk ingen respekt och moral i kroppen längre
Citera
2019-04-23, 00:00
Medlem
dunias avatar
Riktig äcklig kille, men sådan mentalitet har tyvärr de flesta killar idag. Jag säger..dumpa. Satsa på dig själv.
Citera
2019-04-23, 00:10
Bannlyst
Han lurar dig för att försöka få sex från dig. Spring så fort du bara kan, "Lämnar dörren öppen" = väntar på att han ska komma så hon får sex.
Citera
2019-04-23, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Riktig äcklig kille, men sådan mentalitet har tyvärr de flesta killar idag. Jag säger..dumpa. Satsa på dig själv.
Wörd.
Citera
2019-04-23, 07:36
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Så kan man göra men det är ett märkligt beteende. Träffar man någon och är ute efter något seriöst så hpller man dörren stängd tills man vet om det blir något av er två eller om det skiter sig.
Hade jag dejtat någon som snackade med andra samtidigt hade jag kastat öl på den personen och sedan "dumpat "kastat" eller vad man nu vill kalla det.

Har folk ingen respekt och moral i kroppen längre

Det är mänskligt att reagera så men är det verkligen så märkligt - egentligen?

Vill man bli ihop är det väl inte svårare än att föra det på tal? Fittigt att inte vilja vara ihop men ändå kräva att killen ska vara monogam.
Citera
2019-04-23, 08:10
Sluta gör oss killar osäkra så behöver vi inte chatta med andra tjejer. Har hänt mig också. Hade en tjej som inte ville ge mig bekräftelse nä så då gick man på dejt med en annan samtidigt.
Citera
2019-04-23, 08:20
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det är mänskligt att reagera så men är det verkligen så märkligt - egentligen?

Vill man bli ihop är det väl inte svårare än att föra det på tal? Fittigt att inte vilja vara ihop men ändå kräva att killen ska vara monogam.

Hon har ju inte krävt något. Men visar två parter ett djupare intresse för varandra då bör man avstå från andra personer tills man vet hur det kommer att bli.
Citera
2019-04-23, 08:29
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Hon har ju inte krävt något. Men visar två parter ett djupare intresse för varandra då bör man avstå från andra personer tills man vet hur det kommer att bli.

Hur exakt härleder du att avhållsamheten med andra måste komma före det egna monogamilöftet då? I min bok är inte ”på G” en riktig relationsstatus. Antingen är man i en traditionell monogam relation eller inte, det finns inga gradskillnader i formella titlar som relationsstatusar är. Det är som att säga ”här är kapten Boman, han är nästan major så han får ha majorsuniform ibland” eller att önska ”glad inte hela påsken utan bara långfredag eftermiddag” eller ”det här är min halvfru, vi har inte knullat på två månader”.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in