2019-04-22, 12:00
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är idag första gången de kör med kommentarer? (I form av förklarande text, som t ex nyss "Älg mitt i bilden" från drönaren)
Nej, det har hänt vid några tillfällen förut när det varit lite svårt att se dem.
2019-04-22, 12:55
Medlem
haha.Nu fick en svan ett skjut!
2019-04-22, 14:02
Medlem
Har slökollat på detta, bättre än stilnoct om man vill somna. 3 st renar och nåt rådjur är allt jag sett. Var fan e alla älgar då???
2019-04-22, 14:07
Medlem
Finns det en risk att det blir fiasko? Älgarna kanske anar ugglor i mossen när dom ser kamerorna som rör sig och tar en annan väg.
Igår var det ju en hel del där, idag har jag bara sett två vilsna älgar.
2019-04-22, 14:16
Medlem
Vore intressant att då och då få se hur GPS-älgarna rör sig.
2019-04-22, 14:33
Medlem
Skulle vara kul att veta vad detta kostar. Ligger på sjukan nu och detta är underhållning av klass! Sett renarna i alla fall. Är lite som Vasaloppet: Det står vart de är typ Udden, Näset, Fastlandet etc. Skulle vilja flytta kamerorna till Swedenrock i sommar!
2019-04-22, 14:45
Medlem
Som mest har jag sett tio älgar samtidigt. Mest är det dock helt öde.
2019-04-22, 18:33
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ99
Som mest har jag sett tio älgar samtidigt. Mest är det dock helt öde.
Ja det är mycket "allt-eller-inget-känsla" i den här produktionen . Idag har jag varit produktiv och inte sett något, verkar som om jag inte missat så mycket heller .
2019-04-22, 19:16
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Om någon är intresserad av att dubbelchecka det där jag skrev om igår angående en eventuell varg så har jag nu hittat sekvensen:

https://www.svtplay.se/video/2173369...=auto&tab=2019

Gå till -19:18:03 kvar (enklare att leta på återstående tid eftersom den klockan rullar).

Men visst är det en räv. Jo, så måste det vara. Men ni fattar ju varför jag hajade till rejält..

Citat:
Ursprungligen postat av Greenhouse-Defect
Javisst, kul att du kunde hitta den igen! Konstigt att en räv inte duger för dagens sammanfattning men att ett gäng fåglar som vanligt får mycket uppmärksamhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Faktiskt inte. Jag som tillbringat hela livet ute i naturen såg direkt dedär var en räv. Bara kolla på svansen som står rätt ut och är lika lång som kroppen.

En varg hade varit kul dock. Inte omöjligt heller då det brukar ses enstaka vargar på vårvintern i södra Lappland.
Var ser ni räven? Jag ser bara två badfåglar vid -19:18:03.
2019-04-22, 19:24
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Finns det en risk att det blir fiasko? Älgarna kanske anar ugglor i mossen när dom ser kamerorna som rör sig och tar en annan väg.
Igår var det ju en hel del där, idag har jag bara sett två vilsna älgar.
Har också funderat lite på det. När de tolv älgarna var där för ett par dagar sedan så var det tydligt, i mina ögon åtminstone, att de äldre och mer erfarna älgarna reagerade på något. Möjligen ljud från kameran eller att de såg kameran och tyckte det var något nytt och konstigt som inte funnits där tidigare. Men å andra sidan är nog driften att söka sig över större än rädslan kan jag tänka mig.
2019-04-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xolidizod
Jag kollade förbi nyss och lyckades tajma 8 älgar! Verkade vara fullt upp vid den tidpunkten. Så om ni missade så är dagens länk (Action från 04:30:00) : https://www.svtplay.se/video/2176511...=auto&tab=2019

Tack för tidsangivelse men satan vad min respekt sjönk för jägare... De vankar ju för fan långsammare än en hjulbent kärring med rullator...
2019-04-22, 22:13
Medlem
Nu är det ju fullt med älgar men dom höll på att vända. Är det kamerorna dom ser?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in