2019-04-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahls
Någon som vet åldrarna till den kände och förmögne danske affärsmannens 3 barn som strök med i attacken?

https://www.instagram.com/p/BpHyGeKi-mA/ Han är 46 så jag utgår från att hans äldsta barn inte var äldre än 20.

Kanske ska tillägga att jag googlade på honom och sen klickade jag på ett av namnen där detta konto kom upp
Citera
2019-04-22, 18:57
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Någon som vet åldrarna till den kände och förmögne danske affärsmannens 3 barn som strök med i attacken?

Bild på 3 av hans barn några dagar före terrordådet
https://www.thetimes.co.uk/imageserver/image/methode%2Ftimes%2Fprod%2Fweb%2Fbin%2Ffb938654-64eb-11e9-adc2-05e1b87efaea.jpg?crop=1064%2C709%2C8%2C 579&resize=996
Citera
2019-04-22, 18:57
Bannlyst
”Muslimsk man sprängde lyxhotellet Shangri-La men överlevde" Dödade sin mamma
https://youtu.be/8_0gns0QnR4

Citera
2019-04-22, 18:58
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oksajag
Inte det minsta förvånad. Som jag skrev tidigare tror jag inte ens UD har koll på hur många svenskar som befinner sig i landet. Orimligt med omkring 100 om det är upp emot 2000 danskar där...
I morse visste UD inte ett smack!
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/bombd%C3%A5den-i-sri-lanka-den-h%C3%A4r-typen-av-terrorism-har-man-aldrig-sett-d%C3%A4r-f%C3%B6rut-1 1980626
Annars har Sosse-regering noll koll som vanligt över helger, spelar ingen roll om hundratals svenskar sköljs bort i monstervågor, skeppskatastrofer etcetc.
På det har vi svensk MSM som bekant är politiskt vinklat, speciellt SR & SVT.
Citera
2019-04-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet

Släkten lär ju inte vara förlåtande
Citera
2019-04-22, 19:01
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Du tycker inte själv att det är idiotiskt att bara tro saker som man inte har någon form av grund för?
Sluta tramsa. Du vet, precis som resten av världen, att det var muhammedanska barbarer som utförde dessa fruktansvärda attacker. Inte ens PK media försöker att längre dölja det. Ändå ska du hålla på och "tro". Sanning och fakta trumfar det som du "tror" på. Jag och resten av den icke helt hjärntvättade delen av befolkningen har grund att tro, nej veta, att det var muhammedanernas. Punkt. Slut.
Citera
2019-04-22, 19:07
Medlem
LeeVans avatar
Hemkommen.. Har försökt att via SVT Play Nyheter uppdatera mig på vad jag inledningsvis uppfattat som några av dom (sammantaget) allvarligaste Terrorangreppen sedan 9/11 New York.

Till min förvåning har jag konstaterat att inte i någon av våra Statliga Nyhetssändningarna benämns förövarna som Terrorister och dåden som Terroristdåd. I den senaste sändningen benämns dåden ”påsklovsattackerna”, om jag nu lyckades höra rätt.

Handlar det inte om Terrorattacker??

Har attackerna enbart riktats mot Kyrkor och Turisthotell? Vad är NTJ för organisation?
Citera
2019-04-22, 19:09
Medlem
GNOMDSs avatar
Inte ett dugg överaskande att det smäller någonstans.Mängder med "arbetslösa" IS terrorister med stor kunskap i att tillverka bomber flyter omkring just nu.Dessa bombkonsulter lever på detta.Pengar finns uppenbart.
Var kommer pengarna ifrån som har finansierat bomberna i Sri Lanka ?
Att tillverka bomber är inte gratis.Att hyra in bombkonsulter kostar också.
Som vanligt gäller principen follow the money.
IS har tydligt klargjort via sina propaganda kanaler att terrorn skall föras närmare de kristna "orena hundarna ". På deras egen bakgård.När Kalifatet i Syrien har blivit pulvriserat till ökendamm.
Var smäller det härnäst ? Europa ?
Citera
2019-04-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hemkommen.. Har försökt att via SVT Play Nyheter uppdatera mig på vad jag inledningsvis uppfattat som några av dom (sammantaget) allvarligaste Terrorangreppen sedan 9/11 New York.

Till min förvåning har jag konstaterat att inte i någon av våra Statliga Nyhetssändningarna benämns förövarna som Terrorister och dåden som Terroristdåd. I den senaste sändningen benämns dåden ”påsklovsattackerna”, om jag nu lyckades höra rätt.

Handlar det inte om Terrorattacker??

Har attackerna enbart riktats mot Kyrkor och Turisthotell? Vad är NTJ för organisation?

'Det (av mig) fetade: Det är en lokal jihadistisk organisation. I dessa dåd har de dock haft hjälp av andra likasinnade organisationer. Säker med förgreningar till al-Qaida.
Citera
2019-04-22, 19:11
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
15, 12, 10 och 5. De tre äldsta flickor. Det har inte framkommit vilka av de tre som dödats.
Äldsta dottern har ett instagramkonto med vackra bilder, duktig fotograf för att vara 15 år, tycker jag.
Citera
2019-04-22, 19:17
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet

finns det nån internationell media med de där uppgifterna, alltså överhuvudtaget om "överlevande självmordsbombare"? eller är det så att reportern tar ordet på gatan från idioter?
Citera
2019-04-22, 19:23
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Fy FAN det verkar som man skall undvika lyxhotell i länder där Islamisterna kan härja ostört. Dom som nu gripits, varför har man låtit dom hållas? En sådan stort upplagd aktion med attacker på åtminstone 6 ställen samtidigt, det borde ju internationell säkerhetspolis ha upptäckt. Den Islamistiska gruppen i Sri Lanka verkar ju inte vara så stor, detta är ju verkligen underligt.

Det är mer al Qaida än IS eftersom det är så mycket självmordsinspirerat, IS skall ju inspirera till lokala dåd men detta är större. Det kan till och med vara stater som är inblandade.

Det är inte så lätt när lokala muslimer gömmer andra muslimer hos sig som tar sig in i landet illegalt sjövägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in