2019-04-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Fast nu lyckades de döda väldigt många kristna och västerlänningar? Kanske väljer platser där de känner att de lyckas, samt där de befinner sig.. Nu fanns just denna gruppen där, och lyckades trots att myndigheterna hade dem under radarn, kanske just pga att dessa grupper inte tagits på allvar just pga av att vi och dem tänkt just "varför där"?

Tillägger, de attackerade lyxhotell och kyrkor på påskdagen av en anledning, för att just kristna och västerlänningar skulle drabbas.
Negombo's invånare är till majoritet kristna, den stad med procentuellt flest kristna faktiskt.
Colombo har också en stor grupp kristna.

Bara för att kristna är i minoritet i landet Sri Lanka så finns det områden där kristna är i majoritet, inget konstigt alls.
Citera
2019-04-22, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Till skillnad från andra länder, kommer än så länge inget stöd eller hjälp från svenska myndigheter:

Inte det minsta förvånad. Som jag skrev tidigare tror jag inte ens UD har koll på hur många svenskar som befinner sig i landet. Orimligt med omkring 100 om det är upp emot 2000 danskar där...
Citera
2019-04-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Du kan inte föreställa dig att lankesiska muslimer har utfört terrordåd mot kyrkor och hotell?

Andra jihadister har dock utfört precis sådana terrordåd förut. Se t.ex. följande:
The 2008 Mumbai attacks[10] (also referred to as 26/11)[11][a] were a group of terrorist attacks that took place in November 2008, when 10 members of Lashkar-e-Taiba, an Islamic terrorist organisation based in Pakistan, carried out a series of 12 coordinated shooting and bombing attacks lasting four days across Mumbai.[12][13][14] The attacks, which drew widespread global condemnation, began on Wednesday 26 November and lasted until Saturday 29 November 2008. At least 174 people died, including 9 attackers, and more than 300 were wounded.[2][15]

Eight of the attacks occurred in South Mumbai at Chhatrapati Shivaji Terminus, The Oberoi Trident,[16] The Taj Palace & Tower,[16] Leopold Cafe, Cama Hospital,[16] The Nariman House Jewish community centre,[17] the Metro Cinema,[18] and in a lane behind the Times of India building and St. Xavier's College.[16] There was also an explosion at Mazagaon, in Mumbai's port area, and in a taxi at Vile Parle.[19] By the early morning of 28 November, all sites except for the Taj Hotel had been secured by the Mumbai Police Department and security forces. On 29 November, India's National Security Guards (NSG) conducted 'Operation Black Tornado' to flush out the remaining attackers; it culminated in the death of the last remaining attackers at the Taj Hotel and ended the attacks.

https://en.wikipedia.org/wiki/2008_Mumbai_attacks
al-Qidiseen church bombing
Main article: 2011 Alexandria bombing
A car bomb explosion outside a church in the north Egyptian city of Alexandria killed at least 23 people and injured 43 following the evening service held at the church causing clashes between Coptic church members at the scene and the surrounding policemen.[37] The attack saw governments around the world warn international travellers of the dangers of visiting the country, highlighting a likelihood of further terrorist attacks and possibility of kidnappings in Sinai.

On 23 January 2011, the Egyptian minister of interior Habib El Adli stated that Ahmed Lotfi Ibrahim Mohammed confessed to monitoring Christian and Jewish places of worship and sending pictures of the Qideseen church in Alexandria to the Army of Islam. He had confessed visited Gaza several times and was involved in planning the attack.[38] British intelligence revealed that Muhammad Abd al-Hadi, leader of Jundullah, recruited Abdul Rahman Ahmed Ali who was told to park the car, which would be exploded by remote control.

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Egypt
Har buddhister utfört liknande stora terrorattentat mot kristna och mot turister? Om inte, ska du kanske inte vara så förvånad över att det är muslimer som har utfört attackerna på Sri Lanka.
Nej det gör inte bu dom har istället en konstant terrorism flödande mot den egna mus befolkningen i tex SL, Burma och södra Thailand. Det finns bra bu och dåliga bu och det finns bra mus och dåliga mus enligt min värdegrund.

Vad som de har gemensamt är att de vantolkar sin egen religion och även det enligt min vädegrund. Värst av alla är bornagain christian Bush med flest liv på sitt samvere som han inte äger. Irak kriget handlade om fred i MÖ så att hans springpojke Jesus skulle komma in i matchen igen på hans sida.

Vilket straff fick B eller Blair efter att ha våldtagit Irak och dödat minst 100k. Skaffa lite perspektiv, kompis.

Då jag bott i både SL och Indien under 15 år och där var alla mus jag träffade justa mot mej och andra. Därför tror jag att attackerna var styrda från ett annat land och inte fr SL. Jag kan ha fel men tror inte det. MÖ mus och PAK mus är mer aggresiva.

Och grattis till allt gulligull i Svärje, vad gör du med de som bjudit in dom, borde vara din fråga, tycker lilla jag?

Hälsn fr lugna norra Thailand
Citera
2019-04-22, 16:59
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Vad sägs att du läser på lite gällande Sri Lanka och tamilska tigrarnas historia innan du skriver en massa goja?
Vad skulle vara fel menar du? Att det finns muslimska tamiler eller? Det gör det. Finna för övrigt även kristna tamiler.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tamils#Religion
Citera
2019-04-22, 17:00
Medlem
Ingen utländskt säkerhetstjänst har sagt att islamister lihger bakom. SrinLanka ska ha fått varning från Indien.

Det är tyst från väst världen.

Detta betyder att bhuddister ligger bakom. Regeringen använder muslimer som slagträ!

Sanning ska fram!
Citera
2019-04-22, 17:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Ingen utländskt säkerhetstjänst har sagt att islamister lihger bakom. SrinLanka ska ha fått varning från Indien.

Detta betyder att bhuddister ligger bakom. Regeringen använder muslimer som slagträ!

Sanning ska fram!

Du menar att allt är Fake News? Tydligen har man kopplat dåden till en lokal jihadistgrupp men det är bara planterat av judemedia för att införa bombskam eller?

Sitter foliehatten bra?
Citera
2019-04-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01

Sanning ska fram!

Lankesisk muslimsk ledare säger sanningen:

Citat:
Faisal Mustafa, muslimsk parlamentsledamot och före detta idrottsminister, går fram till avspärrningarna och tar Jude Fernando, präst i Saint Anthony, i hand.
– Terrorism är ett globalt fenomen som har spridit sig över världen. Jag fördömer attentaten å det kraftfullaste och sörjer med alla dem som förlorat familjemedlemmar och vänner och hoppas att förövarna ställs inför rätta och får sona sina fruktansvärda brott, säger Mustafa
– Som muslim är jag chockad över att vissa vilseledda muslimer har kunnat begå dessa brott. Islam är en fredlig religion.

(Min fetning).

Betallänk: https://www.dn.se/nyheter/varlden/vi-lankeser-maste-sta-enade-och-besegra-terrorismen/
Citera
2019-04-22, 17:12
Avslutad
Med ISanhängare spridda över världen efter kalifatet havererade så dröjer det nog inte många veckor innan nästa terrordåd.

Det blir en tuff framtid i närtid.
Citera
2019-04-22, 17:15
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du menar att allt är Fake News? Tydligen har man kopplat dåden till en lokal jihadistgrupp men det är bara planterat av judemedia för att införa bombskam eller?

Sitter foliehatten bra?
Gissningsvis kommer nästa ”terrordåd” utföras av någon vit frimurare som skrivit nåt manifest om att försvara sina ”kristna bröder” i Sri Lanka, och kalla sig själv ”vit nationalist”.

Det är väl inte fake news per se, men förmodligen samma krafter som finansierar skit som IS som kör ”terrordåd” fram och tillbaka mellan muslimer och ”nazister”.
Citera
2019-04-22, 17:17
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Lankesisk muslimsk ledare säger sanningen:

(Min fetning).

Betallänk: https://www.dn.se/nyheter/varlden/vi-lankeser-maste-sta-enade-och-besegra-terrorismen/
Vissa vilseledda muslimer? Majoriteten av sunni stöder såna här handlingar. Det är hundratals miljoner jihadistsvin.
Och tillåt mig skratta åt påståendet att islam skulle vara en fredlig religion. Det var inte via fredliga säbdebud som islam spreds. Det var inte det då och det är det inte nu heller.
Citera
2019-04-22, 17:19
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, ingen ska ju komma och säga att vi inte hade en aning om att nåt sånt kunde ske eller att ”ett öppet samhälle inte kan skydda sig” efter att vi har åkt på ännu ett islamistiskt terrordåd. Löfven och regeringen låter radikala islamistiska salafister gå lösa trots att vi vet vad de eftersträvar. Det är vidrigt! Det är oförlåtligt!

Lugn nu, vi fördömer dem ju, det är oacceptabelt. Räcker inte det?

300 döda, räcker det ens. Det är kaotiskt som det är, slutsiffran kan bli högre.

Var det inte Stefan som yttrade något i stil med "sånt här går inte att skydda sig mot" när resterna av Ebbas kropp fick saneras bort från Drottninggatan. Trots att Akilov inte ens hade tillstånd att vara här, mao ett enkelt verkställande av utvisningsbeslutet hade räckt som skydd.

Nu fortsätter man i samma spår, dvs importera terrorister och välkomnar sina martyer hem när de förlorat sitt kalifat. Helt jävla befängt och svenskarna fattar ingenting.

Det smäller snart ordentligt. Det räckte med en småtjurig Akilov och en lastbil, vad kan vi då förvänta oss av de hundratals aktiva terrorister som redan är här, som återvänt. Hur kan politikerna tolerera detta? 1 eller 2 har lagförts och endast för att de figurerade på film.
Politikerna är alla ytterst ansvariga för det som kommer.

Sedan är förvisso Sri Lanka speciellt med tanke på alla de blodiga strider som kämpats där mellan olika grupper och religioner. Även muslimer är offer för terror och attacker där. Men Sverige måste vara det enda land som aktivt kämpar för att det ska se likadant ut här.
Senast redigerad av -DaRude- 2019-04-22 kl. 17:30.
Citera
2019-04-22, 17:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Gissningsvis kommer nästa ”terrordåd” utföras av någon vit frimurare som skrivit nåt manifest om att försvara sina ”kristna bröder” i Sri Lanka, och kalla sig själv ”vit nationalist”.

Det är väl inte fake news per se, men förmodligen samma krafter som finansierar skit som IS som kör ”terrordåd” fram och tillbaka mellan muslimer och ”nazister”.

Svårt att se vad den evige skulle ha att vinna på dessa terrordåd. Men jag gillar givetvis konspirationsteorier och tar gärna och suger lite på alla som framförs.

Jag har dålig koll på SL och den förda politiken, men är det val eller annat politiskt laddat fenomen annalkande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in