2019-04-22, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Detta är en parodi ju. Så totalt produktionsstyrt så det finns inte. Allting är regisserat, precis allt. Jag tror inte ens tävlingarna är på riktigt.
Varför i helvete skulle någon, i en immunitetstävling, åka ut för att den kom sist helt plötsligt?
För min del är det slut med Robinson nu, så länge pengakåta TV4/Mastiff håller i rodret.
Jag saknar Harald Treutiger och riktiga Robinson.
FalskRobert ville hem men ville inte ge upp så tydligt så han lade sig i tävlingen vilket var ett önskemål ifrån han själv. Han försökte få det verka lite mer äkta med krokodiltårar.
Citera
2019-04-22, 08:58
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Haha. Snacka om inkonsekvens. Förra veckan fick vi inte ens reda på den svarta röstens existens och nu läses den upp INNAN röstningen

Och för övrigt tycker jag att Suzanas offerkofta är riktigt jävla töntig. Hon har inte presterat ett skit på tävlingarna och har flera gånger misslyckats att läsa av det sociala spelet. Så fort två eller flera personer säger emot henne är det mobbning. Det är inte ett dugg synd om henne.

Förmodlingen var det ett misslyckat försök från produktionen att styra åt vilket håll rösterna skulle läggas. Det torde inte varit någon överraskning för produktionen att Suzana låg risigt till. Genom att tillkännage att det var Anna som fick den svarta rösten, kunde man genom att visa Annas svarta röst åtminstone få Suzana, och förhoppningsvis några fler, att också lägga sina röster på Anna.

Men Suzana tog inte betet och röstade på Mathias i stället. Ingen annan heller. Detta lägger ytterligare en sten på bördan för Suzanas katastrofala deltagande i Robinson. Hon har varit totalt misslyckad inte bara i tävlingarna utan också i det sociala och i det taktiska spelet kring Robinson. Därför var det inte en dag för tidigt som hon fick lämna.

Är inte säker på att produktionen ville ha ut Anna före Suzana men jag är ganska säker på att de åtminstone ville skapa en mer spännande omröstning.

Den stora och avgörande frågan är, vem skall nu använda Suzana som mäklare?
Citera
2019-04-22, 09:00
Medlem
Var hittar man bakom kulisserna på TV4 play ?
Tydligen är jag kass på o leta
Citera
2019-04-22, 09:04
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det stör mig extremt mycket att programmet är än mer tillrättalagt än förra året. Jag - som sett merparten (drygt 25 säsonger) av den amerikanska mer välproducerade & påkostade varianten "Survivor" - uppskattar verkligen inte när TV4 lägger upplägget så att deras egna favoriter blir kvar och redan utsatta personer åker ut.

Tycker du den är mer välproducerad? På vilket sätt?

Jag tycker den känns mer tafflig i att det är så kallad "crash tv" när den är som sämst. Alltid dramatisk musik, oavsett om det är något riktigt drama som skildras eller ej. Alltid snabba klipp, även när det handlar om helt vanliga vardagskonversationen. Samt överdriven klippning (alternativt överdrivna deltagare) som hela tiden försöker skapa konflikt.

För mig känns det ganska tydligt som en dålig amerikanisering. Större budget kanske men slutresultatet blir sådär plastigt, ytligt och superregiserat utan hänsyn till dynamik.
Citera
2019-04-22, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarwi
Var hittar man bakom kulisserna på TV4 play ?
Tydligen är jag kass på o leta
sök på "kulisserna" så kommer det upp.
Citera
2019-04-22, 10:44
Medlem
tuffkatts avatar
Jag förstår verkligen att deltagarna på ön blir galna på Suzana. Var hon än hamnar så tar det inte lång tid innan människor runt omkring avskyr henne och det tog inte särskilt lång tid för mig heller.

Hennes självförtroende inför vissa tävlingsgrenar i vilka hon sedan misslyckas kapitalt, hennes dialekt och sätt att slänga klyschor och självklarheter omkring sig, hennes tendens att bli lättkränkt och hennes oförståelse inför all kritik hon får utstå, hennes totala brist på taktiskt tänkande.. man kan hålla på i evigheter. Att hon trots det andra lagets svarta röst på Anna i örådet igår inte valde att lägga sin röst på Anna utan Mathias (förmodligen ett impulsivt beslut efter att Mathias retats lite med henne samma kväll) vittnar ju om att hon är ordentligt korkad. Vad gör hon ens i tävlingen?
Citera
2019-04-22, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Förmodlingen var det ett misslyckat försök från produktionen att styra åt vilket håll rösterna skulle läggas. Det torde inte varit någon överraskning för produktionen att Suzana låg risigt till. Genom att tillkännage att det var Anna som fick den svarta rösten, kunde man genom att visa Annas svarta röst åtminstone få Suzana, och förhoppningsvis några fler, att också lägga sina röster på Anna.

Men Suzana tog inte betet och röstade på Mathias i stället. Ingen annan heller. Detta lägger ytterligare en sten på bördan för Suzanas katastrofala deltagande i Robinson. Hon har varit totalt misslyckad inte bara i tävlingarna utan också i det sociala och i det taktiska spelet kring Robinson. Därför var det inte en dag för tidigt som hon fick lämna.

Är inte säker på att produktionen ville ha ut Anna före Suzana men jag är ganska säker på att de åtminstone ville skapa en mer spännande omröstning.

Den stora och avgörande frågan är, vem skall nu använda Suzana som mäklare?
Där tror jag att du har helt rätt på alla punkter. Genom att avslöja rösten på Anna i förväg hoppades man få till en mer jämn o spännande omröstning. Den som jag anser ligger närmast att rösta på Anna är Sophie. Hon har uttalat sig negativt om Anna förut och ledde utröstningen av Annas parkamrat Sebastian. Hade Sophie o givetvis den hotade Suzana nappat på betet hade det blivit 3-3. Men Suzana röstade på Mathias som den urusla taktiker hon är. Ännu en sak hon är urdålig på. Hon skulle kunna byta hjärna med en höna och ingen skulle märka skillnaden. Hon har haft oförtjänt tur som fått stanna så länge.
Citera
2019-04-22, 11:37
Medlem
Carl är den töntigaste jag sett på sociala medier. Han kan inte prata ordentligt och försöker vara Harvey Specter.
Citera
2019-04-22, 11:50
Medlem
dialektikers avatar
Oj, vad Nick kommer avsky Suzanna. Men hon kommer ju åka direkt i duellen.
Citera
2019-04-22, 12:19
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citera
2019-04-22, 12:26
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
SPOILER kommande veckans Gränslandsavsnitt:

Tack för er som spoilar då det är så drygt att se skiten. Så vansiiinnigt tråkigt med gränslandet. Och övriga Robinson snabbspolar jag. Varför är avsnitten så dryga?
Det är väl för att allt är riggat som ni säger?
Det är någonting som gör det så tråkigt.
Paktande och att vettiga människor ryker är väl också en del?
Citera
2019-04-22, 15:06
Medlem
Senast redigerad av akrep 2019-04-22 kl. 15:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in