2019-04-21, 23:34
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz

Kan ni som kollar gränslandet spoila avsnitten då jag inte kommer kunna kolla på nätet.

Citera
2019-04-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
skönt att den falska Robert åkte.

Sen hon Anna , "jag visste hon skulle ge upp precis efter mig". Om du visste det, varför kämpade du inte längre då? Det måste svidit för dig som kampsportare åka ut mot "kocken".

Kapitalförvaltaren i ”L.A.”
Citera
2019-04-22, 00:04
Medlem
Haha. Snacka om inkonsekvens. Förra veckan fick vi inte ens reda på den svarta röstens existens och nu läses den upp INNAN röstningen

Och för övrigt tycker jag att Suzanas offerkofta är riktigt jävla töntig. Hon har inte presterat ett skit på tävlingarna och har flera gånger misslyckats att läsa av det sociala spelet. Så fort två eller flera personer säger emot henne är det mobbning. Det är inte ett dugg synd om henne.
Citera
2019-04-22, 00:24
Medlem
Var det ett långt tidshopp i verkliga livet mellan torsdagens och söndagens avsnitt?
Alla såg betydligt mer tärda ut söndagsavsnittet och skäggen hade vuxit något djävulskt på en del.
Fast hönan kanske Hade fått tillväxthormoner som är förbjudna i Sverige så att äggen hade mycket testosteron .
Sedan håller jag med om att det är märkligt att Robert inte fick chansen i gränslandet.
Om det nu inte var så att han själv avstod eller att produktionen av medicinska skäl inte tyckte att det var försvarbart att låta honom fortsätta.
Han har ju verkat ganska kraftlös i de senaste avsnitten.
Citera
2019-04-22, 00:44
Medlem
Xedomes avatar
Det stör mig extremt mycket att programmet är än mer tillrättalagt än förra året. Jag - som sett merparten (drygt 25 säsonger) av den amerikanska mer välproducerade & påkostade varianten "Survivor" - uppskattar verkligen inte när TV4 lägger upplägget så att deras egna favoriter blir kvar och redan utsatta personer åker ut.

Nick är säkert PT åt hela programgruppen. Han är en sån som väl aldrig lär åka oavsett och får massor med tid i rutan. Beter nån sig som en bortskämd femåring - skiter producenterna i det - och fortsätter skriva folk på näsan att "den personen är en riktigt trevlig prick". Exakt samma sak med Klas, som i mitt tycke hade både 0 självdistans & dessutom otroligt dåligt inflytande på gruppdynamiken när andra började ta efter hans mobbningstendenser.

Upplägget på immunitetstävlingen var så uppenbart upplagt för den tyngste deltagaren att åka. En ok tävling för alla utom nån med lite kött på benen.
Senast redigerad av Xedome 2019-04-22 kl. 01:05.
Citera
2019-04-22, 00:51
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Haha. Snacka om inkonsekvens. Förra veckan fick vi inte ens reda på den svarta röstens existens och nu läses den upp INNAN röstningen

Är helt övertygad om att producenterna improviserar beroende på vad som händer för att kunna "fixa till saker o ting" lite själva - vilket bara gör att det hela ser uppgjort och dessutom oerhört taffligt ut. Hela upplägget med "Måndag hela veckan" & ett gäng bananer hade ju en 3-åring gjort bättre. Med ungefär samma budget.
Några jäkla immunitetsidoler orkar man inte tillverka. Istället lägger man ut lite guldpengar lagom strategiskt. Vem som sen stoppar plastpengarna i "skattkistan" måste nån bakom kameran sedan hålla reda på under omröstningen.

Så ja, det blir mycket: "- Hörni, nu tycker jag vi gör såhär.." och vips har man *Arga snickarn/dagisfröken från Svedala*, istället för en spännande och något sånär rättvis tävling. Musiken de lagt på, låter ju som nån C-skräckis från 1970-talet. - " Hörni, kan ni inte improvisera fram lite mysko musik när de går förbi träden med presenningarna på in mot omröstningen..?"

Senast redigerad av Xedome 2019-04-22 kl. 01:13.
Citera
2019-04-22, 01:01
Avslutad
Citat:

Kan ni som kollar gränslandet spoila avsnitten då jag inte kommer kunna kolla på nätet.
SPOILER kommande veckans Gränslandsavsnitt:
Citera
2019-04-22, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Är helt övertygad om att producenterna improviserar beroende på vad som händer för att kunna "fixa till saker o ting" lite själva - vilket bara gör att det hela ser uppgjort och dessutom oerhört taffligt ut. Hela upplägget med "Måndag hela veckan" & ett gäng bananer hade ju en 3-åring gjort bättre. Med ungefär samma budget.
Några jäkla immunitetsidoler orkar man inte tillverka. Istället lägger man ut lite guldpengar lagom strategiskt. Vem som sen stoppar plastpengarna i "skattkistan" måste nån bakom kameran sedan hålla reda på under omröstningen.

Så ja, det blir mycket: "- Hörni, nu tycker jag vi gör såhär.." och vips har man *Arga snickarn/dagisfröken från Svedala*, istället för en spännande och något sånär rättvis tävling. Musiken de lagt på, låter ju som nån C-skräckis från 1970-talet. - " Hörni, kan ni inte improvisera fram lite mysko musik när de går förbi träden med presenningarna på in mot omröstningen..?"

Detta är en parodi ju. Så totalt produktionsstyrt så det finns inte. Allting är regisserat, precis allt. Jag tror inte ens tävlingarna är på riktigt.
Varför i helvete skulle någon, i en immunitetstävling, åka ut för att den kom sist helt plötsligt?
För min del är det slut med Robinson nu, så länge pengakåta TV4/Mastiff håller i rodret.
Jag saknar Harald Treutiger och riktiga Robinson.
Citera
2019-04-22, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
SPOILER kommande veckans Gränslandsavsnitt:

Citera
2019-04-22, 02:35
Medlem
tastass avatar
[quote=hank1338|67377177]

Senast redigerad av tastas 2019-04-22 kl. 02:38.
Citera
2019-04-22, 07:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Citera
2019-04-22, 07:30
Medlem
DoktorNos avatar
Att Miss Munsår försvann var ju väldigt bra. Dessutom med hjälp av röster från precis allihopa i nya lag Syd. Ingen ville ha kvar henne.

Att Robert försvann direkt i immunitetstävlingen tror jag blev bestämt "bakom kulisserna". Han hade nog bett om att få bli hemskickad pga hemlängtan eller av hälsoskäl men eftersom det inte är så kul för tittarna när någon får åka hem frivilligt så gjordes en tävling han lätt kunde "förlora". Annars borde ju han också ha fått erbjudandet om Gränslandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in