2019-04-08, 13:34
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Virtanen kämpar desperat på att komma tillbaka. Nån som tror han klarar det?

Nej , jämförelsen med Tom Hjelte kändes relevant. Hans image är för alltid nersolkad.
I bästa fall kanske han får ett jobb bakom kulisserna (jobbade inte Hjelte senare som redaktör för någon skitblaska?). Att vi får se en bildbyline med handen i håret under en krönika finns inte på kartan.
Själv är jag ytterst tveksam till om han verkligen våldtog CW men han har grisat runt rejält genom åren, ser det som karma.
Citera
2019-04-08, 17:41
Medlem
Jo Hjelte är väl inblandad i någon skitblaska numera, läste tråden om honom igår på Flashback. Kanske samma tidning kan anställa Virtanen också?
Citera
2019-04-08, 18:20
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Någon som tror att det inte varit många seniora mediemänniskor ute och svirat (supit, knarkat och tryckt mediekåta unga tjejer) med Virtanen genom åren? Att han inte har skit att kasta om han skulle behöva försörja sig på att skriva skvallerböcker el dyl?

Om det kommer att funka vet jag inte men det är tyvärr inte otänkbart. Vi kommer att få se för någon annan strategi till buds har han väl knappast.

Han har ju enligt egen utsago en del hållhakar på Jan Hellin:

Citat:
Våldtäkts-Virre:

Jan har alltid varit så jävla perfekt.
Snygg, smart, fin fru, fina barn, trevlig, cool...ett A-barn. Ett irriterande A-barn, det har han alltid varit.

Det är tur att jag vet några hemligheter om honom sedan vi rumlade runt på 90-talet som jag kan använda om han ska börja köra med mig.

Virren

http://studiovirtanen.blogspot.com/2007/12/jan-helin-is-in-da-house.html
Citera
2019-04-08, 18:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Virtanen är förstås smärtsamt medveten om denna tråd, och har säkert varit det i åratal.
Han måste alltid haft en viss nervositet över vad folk ska skriva om honom här..

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag är nästan 100% säker på att han uttalat sig i någon intervju om detta. Jag minns inte exakt vad han sa men det var något i stil med att han var sjukt irriterad över att det skvallrades om honom på Flashback och att han "skulle vilja slå ihjäl allihop". Eller något i den stilen. Arg var han i alla fall.

Det här är många år sedan dock så jag minns inte ordagrant exakt vad han sa. Men att han är medveten om den här tråden och plågas av den minns jag 100% säkert i alla fall.

Mycket möjligt att det finns info någonstans i början av tråden, den är ju från 2004 och jag är nästan helt säker på att intervjun kommenterades här i tråden, men jag orkar inte plöja hundra sidor för att hitta detta.

Hade egentligen inte tänkt lägga någon tid alls på detta men tog en rövare och skrev in "flashback" som sökord i tråden och då dök faktiskt saken upp bland de första träffarna i trådens början.

Det var alltså en intervju i tidningen Nöjesguiden, och Våldtäkts-Virre säger då, apropå Flashback:

Citat:
"...de är så bittra och vidriga och avundsjuka. Typ på Flashback kommer det falska påhopp och saker som inte kunde publiceras någon annanstans. Alltså de är fullständigt självinsiktslösa. De borde inse det och göra något bra istället för att sitta och gnälla på folk som försöker jobba. Jag hatar dem faktiskt något oerhört."

Inlägg 296# här i tråden. Tyvärr verkar länken till intervjun vara obrukbar, men jag minns själv att jag läste den när det begav sig och skrattade gott. Hursomhelst, redan 2005-2006 var han alltså i allra högsta grad medveten om den här tråden och plågades svårt av den

Tror knappast att han uppskattar den här tråden bättre i dag

Var för övrigt väldigt intressant att läsa trådens inlägg från runt 2006, typ de första 20-30 sidorna. Jävlar vad mycket skit det står om honom där som verkar vara helt bortglömt nu 13 år senare.

Att han varit (och fortfarande är) ett gigantiskt jävla supersvin är ställt bortom allt rimligt tvivel.

Det är inte synd om honom. Alls.

Det är snarare en gåta hur han kunde hålla och härja så jävla länge innan korthuset rasade. Säger väl tyvärr väldigt mycket om vår sektliknande gammelmedia och skrået med värdelösa "journalister" där han fick röja runt utan att någon yppade det minsta. Jävla kräk!
Citera
2019-04-08, 21:39
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Hade egentligen inte tänkt lägga någon tid alls på detta men tog en rövare och skrev in "flashback" som sökord i tråden och då dök faktiskt saken upp bland de första träffarna i trådens början.

"...de är så bittra och vidriga och avundsjuka. Typ på Flashback kommer det falska påhopp och saker som inte kunde publiceras någon annanstans. Alltså de är fullständigt självinsiktslösa. De borde inse det och göra något bra istället för att sitta och gnälla på folk som försöker jobba. Jag hatar dem faktiskt något oerhört."

Det är snarare en gåta hur han kunde hålla och härja så jävla länge innan korthuset rasade. Säger väl tyvärr väldigt mycket om vår sektliknande gammelmedia och skrået med värdelösa "journalister" där han fick röja runt utan att någon yppade det minsta. Jävla kräk!
Han avslöjade sig som den självupptagne narcissist han var, och antagligen fortfarande är!

"Gnälla på folk som försöker jobba".. Jo tack. Han som aldrig haft ett hederligt arbete i hela sitt
liv "hatar oerhört" när han blir kritiserad.😜
Citera
2019-04-08, 22:28
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
"Gnälla på folk som försöker jobba".. Jo tack. Han som aldrig haft ett hederligt arbete i hela sitt
liv "hatar oerhört" när han blir kritiserad.😜

Ha ha ha så sant, så sant.

Och inte jobbar han särskilt mycket nuförtiden heller vad det verkar

Men han tycker säkert han "jobbar" när han skiter ur sig ett Twitter-inlägg

Ha ha nä, skicka ut karln att gräva diken så han gör någon nytta för en gångs skull
Citera
2019-04-09, 01:47
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Han har faktiskt fått ett jobb av en tredje part redan.

Ett frilansjobb där han invervjuar Jan Myrdal at FIB/Kulturfront

http://fib.se/article/virtanen-moeter-myrdal

Kan vi hoppas på Wallin mot gammelvänstern nu?
Citera
2019-04-13, 13:40
Medlem
UT64s avatar
Twitter dialog mellan Emanuel Karlsten och Fredrik Virtanen:

https://i.redd.it/2ts2zd4i6kq21.jpg

1-0 till Karlsten

EDIT:
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---

Fredrik Virtanen
Ska du arbeta på P1 medan du tigger pengar till din hänsynslösa och mediokra journalistik?

Emanuel Karlsten
Det är nog upp till P1 att bedöma. Både nivån på min journalistik och om jag ska arbeta där.
Lycka till med boken.

Fredrik Virtanen
Det borde vara olämpligt för public service att ha aktivister under täcknamn journalist.

Emanuel Karlsten
Just gränsen för vad som är olämpligt att göra som journalist är kanske inte din starkaste bedömningsgren.

Fredrik Virtanen
Det är då sannerligen inte din. Gåtfullt att någon annan än du kallar dig journalist.

Emanuel Karlsten
Well, du har själv både hyllat min journalistik och kallat mig journalist, tex här:

Fedrik Virtanen
Du får ingen bekräftelse från mig, hur mycket du än önskar det. Du är inte journalist.

o.s.v.
Senast redigerad av UT64 2019-04-13 kl. 13:52. Anledning: Edit
Citera
2019-04-19, 19:54
Medlem
Virtanen vilken Fitta. Men han är sjukt underhållande i all sin enfald.
Citera
2019-04-21, 23:09
Medlem
RayOfLights avatar
Är det nån som vet om Virtanen och frugan fortfarande är ihop? De står som gifta och är skrivna på samma adress fortfarande, men det behöver ju inte betyda så mycket i praktiken. Har svårt att tro att deras relation på sikt kan överleva den här soppan
Citera
2019-04-22, 16:34
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Är det nån som vet om Virtanen och frugan fortfarande är ihop? De står som gifta och är skrivna på samma adress fortfarande, men det behöver ju inte betyda så mycket i praktiken. Har svårt att tro att deras relation på sikt kan överleva den här soppan

Enligt uppgifter tidigare i tråden (som kändes trovärdiga) så träffar hon numera en annan sedan en ganska lång tid tillbaka.

De håller antagligen ihop äktenskapet för barnens skull.
Citera
2019-04-22, 17:36
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Enligt uppgifter tidigare i tråden (som kändes trovärdiga) så träffar hon numera en annan sedan en ganska lång tid tillbaka.

De håller antagligen ihop äktenskapet för barnens skull.

Det låter rimligt, de kanske har halva tiden var i lägenheten och så är hon med nya snubben resten av tiden. Kanske väntar de med skilsmässan för att inte skapa nya mediarubriker?

Gissar att i Virtanens huvud så var det media som pajade hans äktenskap också. Alltid ett offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in