2019-04-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Området runt Örebro slott är mycket mångkulturellt.... Bodde 2 nätter på Stora Hotellet 100 m från Slottet.

Järntorget i närheten är ju centrum för droghandeln i stan. En utländsk knarklangare blev ju t o m mördad inne på den offentliga toaletten av en svensk transvestit som skrev"why so sorry" i offrets blod på toan spegel. Detta var typ ett år sedan.

Stadsbussarnas knutpunkt ligger där också och de som hänger vid slottet dagtid tillhör verkligen inte eliten i samhället. Alkisarna brukar sitta på bänkarna när det inte är för kallt.
Citera
2019-04-21, 08:59
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Järntorget i närheten är ju centrum för droghandeln i stan. En utländsk knarklangare blev ju t o m mördad inne på den offentliga toaletten av en svensk transvestit som skrev"why so sorry" i offrets blod på toan spegel. Detta var typ ett år sedan.

Rättelse. Why so serious? stod det. Inte för att det har så stor betydelse men kände ändå att jag ville påpeka detta.
Citera
2019-04-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Rättelse. Why so serious? stod det. Inte för att det har så stor betydelse men kände ändå att jag ville påpeka detta.

Ursäkta du har helt rätt, från filmen American Psycho om jag minns rätt. Många knäppgökar som har det som sin favoritfilm.

Var ju en känd bartender i Göteborg som dödade sin chef med två. Inför mordet såg han American Psycho ett otal gånger för att komma i rätt stämning.
Citera
2019-04-21, 11:36
Medlem
Citat:
Ursäkta du har helt rätt, från filmen American Psycho om jag minns rätt. Många knäppgökar som har det som sin favoritfilm.

Var ju en känd bartender i Göteborg som dödade sin chef med två. Inför mordet såg han American Psycho ett otal gånger för att komma i rätt stämning.

Nej, återigen rättelse - "why so serious" är citat från Dark Knight och karaktären Jokern...
Citera
2019-04-21, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Nej, återigen rättelse - "why so serious" är citat från Dark Knight och karaktären Jokern...

Inte många rätt idag från min sida. Glad påsk.
Citera
2019-04-21, 13:16
Medlem
Raffafakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Området runt Örebro slott är mycket mångkulturellt.... Bodde 2 nätter på Stora Hotellet 100 m från Slottet.
Det är helt jävla centralt, mångkultur absolut, sjukt mycket turister, svenskar o diverse folk från olika länder, inget speciellt blattehäng runt slottet...bussförbindelser till hela stan just där...
Citera
2019-04-21, 16:06
Medlem
Citat:
Inte många rätt idag från min sida. Glad påsk.

Något nytt i ärendet?
Senast redigerad av mystic_handyman 2019-04-21 kl. 16:08.
Citera
2019-04-21, 22:51
Medlem
MGM: P*ter Cornst*g.
Citera
2019-04-22, 06:08
Medlem
Va grundar du det på 🤔 eller har det gått utför för denna uppblåsta snubbe så han måste våldta för att få ligga.🤣🤣
Citera
2019-04-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
MGM: P*ter Cornst*g.

Var har du hört det och vad ska ha hänt?

Googla på killen och såg ju stark ut, gillade visst att plocka skräp på semestern i Thailand. Väldigt sällsynt efternamn.
Citera
2019-04-23, 21:09
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
En person greps under tisdagen av polisen i Stockholm misstänkt för den våldtäkt som ska ha skett vid Slottet i Örebro under natten mellan långfredagen och påskafton.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/en-person-anhallen-misstankt-for-valdtakten-vid-slottet-i-orebro
Citera
2019-04-25, 11:05
Medlem
spoilers avatar
"Han förhördes under onsdagskvällen, och nu har alltså åklagare Lars Duberg valt att lägga ner förundersökningen.
– Anhållningsbeslutet är hävt, mannen är släppt och utredningen är nedlagd då det inte går att styrka brott."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/forundersokning-nedlagd-efter-misstankt-valdtakt-vid-slottet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in