Slottet ligger mitt inne i stan, alldeles intill stans bästa lägenhetshus och emellan de två största torgen. Området är således, i sig, ett ganska välbärgat sådant, men är också stadens huvudsakliga knutpunkt. Ett stenkast bort ligger sjukhuset, resecentrum och polisstationen. Eftersom det är mitt i stadskärnan så omringas slottet av flera nattklubbar, den närmaste ligger alldeles nästgårds, med ytterligare ett par alldeles i närheten. Detta utöver en mängd pubar och liknande. Huruvida dessa var öppna inatt vet jag ej. Som ovan nämnt var AIK här i stan så det var en hel del gäster på besök. Slottet ligger emellan arenan och tåg- och busstationen och därför passerar sannolikt de flesta kollektivt resande sportfantasterna slottet.
Det jag kan reta mig på är när kvällsblaskorna skriver. Vet du mer? Tipsa oss! och så ett telefonnummer till detta.
Jag får en stark känsla av att de inte vill få in relevanta tips, de skriver åtminstone oerhört sällan ut något av intresse när det gäller våldtäktsfall.