Citat:
Ursprungligen postat av
Krusensnorre
Hur är dom två första förvrängda ideal? Ser både normalt och hälsosamt ut. Man behöver knappast träna alls för att få dom kropparna om man har koll på kosten.
Då har du fel. Då kan du ingenting om kvinnokroppen. Kvinnor bildar/skapar östrogen i stora mängder. För att en kvinna ska ha den formen ska hon enbart äta sallad och förbruka 3000 kalorier/per dag minst.
Det är av den anledningen kvinnor inte kan bilda muskler på samma sätt som män. Kvinnan är skapad för att ha mer former än en man
Det är mer realistiskt att säga; En kvinna ska väga 47 om hon är 1.57 eller 1.60 vilket jag ligger på trots att jag tränar dagligen och bränner minst 2500 kalorier då jag både klättrar berg, simmar, yogar och konditionstränar
Hur många kvinnor tror du har den aktiva livsstilen? Jag måste dock fortfarande äta keso, ägg, sallad och kyckling om jag vill fuska ett par dagar i veckan som fredag och lördag
Flesta kvinnor ligger på övervikt då under sina mensperioder så mår kvinnan som sämst och måste gotta i sig choklad/osv
Det kroppar som 15-16 åringar har eftersom dessa inte är redo för barnfödande men kvinnor över 25 kommer aldrig få en sån kropp såvida hon inte svälter ihjäl sig och mår dåligt
Bilderna jag har länkat till är mer realistiska för kvinnor. Kvinnor som dessutom har stora bröst/ kan skapa en smal midja men hon kan omöjligt ligga på en kroppsnivå som anorexia