2019-04-19, 15:26
Medlem
fendadens avatar
Är det inte så att enda anledningen att hon blev stor är pga timing, det vill säga namnet ”Blondinbella” samtidigt som bloggande började bli stort, vilket gjorde att 90 % av hennes tidiga läsare var kåta män som spanade efter utmanande bilder?
Citera
2019-04-20, 12:02
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Är det inte så att enda anledningen att hon blev stor är pga timing, det vill säga namnet ”Blondinbella” samtidigt som bloggande började bli stort, vilket gjorde att 90 % av hennes tidiga läsare var kåta män som spanade efter utmanande bilder?

Intressant teori!

DN har ett jättestort helt okritiskt hyllningsreportage om BB idag där hon .....ja jag orkade faktiskt inte läsa smörjan men hon fick vad jag såg när jag ögnade igenom artikeln inga kritiska frågor eller motfrågor.
Citera
2019-04-20, 12:39
Medlem
DN reportaget är nog det från i förrgår som länkades av någon, gå en sida bak så ser du...
Citera
2019-04-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Isabella Löwengrip: Ett offentligt liv är en psykisk utmaning
https://www.dn.se/ekonomi/isabella-lowengrip-ett-offentligt-liv-ar-en-psykisk-utmaning/

Hur länge kommer hon att orka..?

Det är säkert bara en tidsfråga?
Citera
2019-04-20, 15:53
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Intressant teori!
DN har ett jättestort helt okritiskt hyllningsreportage om BB idag där hon .....ja jag orkade faktiskt inte läsa smörjan men hon fick vad jag såg när jag ögnade igenom artikeln inga kritiska frågor eller motfrågor.
Skrämmande att journalister varken kontrollerar fakta eller ställer kritiska frågor, hela journalistkåren verkar bo i bostadsrätter nuförtiden
Förr gjorde nya journalister sig ett namn genom att brejka roliga nyheter, hut svårt är det?
Citera
2019-04-21, 00:41
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
DN reportaget är nog det från i förrgår som länkades av någon, gå en sida bak så ser du...

Jäpp!
Citera
2019-04-21, 07:02
Medlem
Richard-IIIs avatar
Expressen kör ett mer kritiskt reportage idag, men bakom betalvägg. Ingressen:

”Affärskvinnan Isabella Löwengrips bolag ska snart flytta till nya lyxiga kontorslokaler i centrala Stockholm – med en hyra på drygt 500 000 kronor i månaden.
Businessclass-biljetterna har den unga affärskvinnan bytt ut mot privatjet...26 miljoners-villan...Porsche Panamera...utgifterna ökar har vinstmarginalen i hennes största bolag minskat...uppskattade levnadskostnader överstiger hennes inkomster.
– Pengarna lär snabbt ta slut, säger en person med insyn i Isabella Löwengrips affärsverksamhet.” (Citat: Expressen)
Citera
2019-04-21, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Expressen kör ett mer kritiskt reportage idag, men bakom betalvägg. Ingressen:

”Affärskvinnan Isabella Löwengrips bolag ska snart flytta till nya lyxiga kontorslokaler i centrala Stockholm – med en hyra på drygt 500 000 kronor i månaden.
Businessclass-biljetterna har den unga affärskvinnan bytt ut mot privatjet...26 miljoners-villan...Porsche Panamera...utgifterna ökar har vinstmarginalen i hennes största bolag minskat...uppskattade levnadskostnader överstiger hennes inkomster.
– Pengarna lär snabbt ta slut, säger en person med insyn i Isabella Löwengrips affärsverksamhet.” (Citat: Expressen)
Även poolbygget vid 26miljonersvillan som är i full gång enl. bilder på bloggen igår, 5 veckors vistelse i Frankrike? till sommaren i hyrt lyxhus.. Det blir en väldigt hård smäll när den kommer.
Citera
2019-04-21, 07:39
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Även poolbygget vid 26miljonersvillan som är i full gång enl. bilder på bloggen igår, 5 veckors vistelse i Frankrike? till sommaren i hyrt lyxhus.. Det blir en väldigt hård smäll när den kommer.

Ja, det låter som om hon kör efter filosofin "för att tjäna pengar så måste man spendera pengar", förutom att hon har glömt bort att inkomsterna måste överstiga utgifterna. Hon är knappast den första som tekniskt sett tjänat mer på en kort tid än de flesta som gör inom sin livstid men slutar fattig som en kyrkråtta eftersom de inte klarar av att kontrollera sitt spenderande.

Gissar på att hon är besatt att bibehålla ytan som en "framgångsrik ung affärskvinna som har allt"...
Citera
2019-04-21, 08:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Jag är inte så insatt i hennes liv, men jag har noterat att det börjat skvallras friskt om henne. Kollade hennes insta precis och ni som vet, jobbar hon verkligen? Eller ska det bara se ut så? Bilderna känns sönderstylade och jag undrar var hennes jobb kommer in i bilden? Och hur har hon råd med sin livsstil? Den måste kosta en smärre förmögenhet varje månad. Hur mycket drar hennes företag in egentligen?

Jag tror hon kör med ”FAKE it il you make it”.
Inte helt otroligt om hon är belånad ända upp över öronen.
Citera
2019-04-21, 09:13
Bannlyst
Förstår inte hur det finns företag som skulle vilja samarbeta med BlondinBella.
De social media experts (eller liknande) på företag som tycker att BB är en bra influencer gör ett dåligt jobb som helt missat att BB är out of date.
Kan verkligen NetJet vilja samarbeta med blondinbella? Har svårt att tänka mig att fjortisar och förfallna singelmammor är deras målgrupp för det är väl de ändå som fortfarande följer hennes blogg och köper hudvårdsprodukterna.
Citera
2019-04-21, 10:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Som jag skrev för någon månad sedan eller mer, Skatteverket är mycket intresserad i hennes levnadskostnader etc. Och det pågår en omfattande kartläggning omkring det. Hon kommer åka dit på det så det ryker om det! Blir en eftertaxering som heter duga.. den smällen kommer hon inte klara av.
Det är samtidigt otroligt dålig bokföring i flera av hennes bolag så sannolikheten är stor att hon även kommer bli åtalad för bokföringsbrott, skattebrott m fl.
Det skulle dock vara ett lyft för hennes plattformar om hon börjar blogga inifrån Hinseberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in