Citat:
Ursprungligen postat av
AXKYA131313
"the Cowboy" är en av karaktärerna i Mulholland dr.
Menade också att Lynch skulle vara Gud i den filmen, då han ju skapat filmen,
som i sin tur kanske skulle kunna ses som en av hans definitioner av "Människan"..
Hänger du med nu? Svårt att uttrycka sig adekvat när man gör andra saker samtidigt,
Editerar nästan alltid mina inlägg..
Du är Klok!
Skall kanske ge den serien ett försök då, vi får se om det blir 20 varvningar så småningom...
För riktiga Gudsdefinitioner rekommenderar jag världens mest andliga filmregissör... *trumvivel*
Andei Tarkovskij
Eller Galningen Alejandro Jodorowsky
Härligt! Gillar att få lite ny input. Konstfilm är ett lite eftersatt område hos mig ska jag erkänna så ska verkligen kolla upp.
Håller du förresten med Eckhart Tolle om att 80-talskomedin Groundhog Day (Måndag hela veckan) är den mest andliga film som har gjorts? Jag har sett den ett antal gånger, men inte riktigt fattat vad han menar. Du får gärna se den och säga till mig om du ser något i den som jag själv missar.
Hur fan kan man bli upplyst av att leva om samma tjatiga dag i en trist håla där det snöar liksom? Ok, filmen blir roligare mot slutet, men ändå.. Den enda nyckel jag ser är att huvudpersonen tvingas repetera sin ovänliga ingång till de övriga personligheterna i mänskligheten, vänligare och klokare förvisso, men inte alltid dumsnällt.