2019-04-20, 17:45
  #22525
Medlem
Jag tänkte att matchen var körd för Fognini när han avbröt bollduellen när handduken blåste in på plan, att där gick proppen i huvudet på Fognini , som så många gånger förut, men efter det fanns det bara en spelare på banan.

Han fick ju Nadal att se medioker ut i dag, synd att Fognini har slängt iväg en tänkbar fantastisk karriär på så mycket nonsens.
Citera
2019-04-20, 17:55
  #22526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag tänkte att matchen var körd för Fognini när han avbröt bollduellen när handduken blåste in på plan, att där gick proppen i huvudet på Fognini , som så många gånger förut, men efter det fanns det bara en spelare på banan.

Han fick ju Nadal att se medioker ut i dag, synd att Fognini har slängt iväg en tänkbar fantastisk karriär på så mycket nonsens.

Han är italienare, det är en omöjlighet för dem att tygla humöret och spela taktiskt. Det är känsla, hetsigt humör och konstslag som gäller.
Citera
2019-04-20, 18:22
  #22527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Lite underligt med Djokovic. Efter finalen i AO där han såg nästan oslagbar ut mot Nadal tog jag nästan för givet att Djokovic skulle få ett sånt där galet bra år igen där han praktiskt taget vinner allt.

På tal om serber, hans landsman är i final i Monte Carlo....vem hade trott det??? 28 år och aldrig tidigare nått en final på ATP touren och nu är han i en Masters 1000 final. Inte dåligt.
Jag har lite inside info att det inte är så bra på hemma fronten för Djokovic, kan ju ibland avspegla sig hur det går på tennisbanan.
__________________
Senast redigerad av givemeyourmoney 2019-04-20 kl. 18:25.
Citera
2019-04-20, 22:41
  #22528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag tänkte att matchen var körd för Fognini när han avbröt bollduellen när handduken blåste in på plan, att där gick proppen i huvudet på Fognini , som så många gånger förut, men efter det fanns det bara en spelare på banan.

Han fick ju Nadal att se medioker ut i dag, synd att Fognini har slängt iväg en tänkbar fantastisk karriär på så mycket nonsens.

Ja, tänk om han hade varit en riktigt fighter mentalt sett, som sin landsman Lorenzi t.ex. Då hade inte Nadal haft lika många titlar i RG, den saken är säker.
Citera
2019-04-21, 15:28
  #22529
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Från det ena till det andra. Fognini är sjuk i huvudet.

Något jävla fel är det ju, men nu kanske de har hittat rätt medicin. Snacka om bortkastad karriär p.g.a. mentala problem.
Citera
2019-04-21, 17:16
  #22530
Medlem
Lite intressant med Fognini är att han har högre ranking och spelar jämnare än någonsin nu. Skrev för ett halvår sedan ungefär angående det. Han är jämnare nu men jag tycker att han har tappat den allra bästa toppen han hade förr. Men nu när han går och vinner MC och slår Nadal så verkar ju toppen finnas där fortfarande. Fortsätter han så här så kan han bli otroligt farlig i RG i år.

Det viktigaste för honom är att han inte slarvar tidigt i turneringen och spelar onödiga 5-setare. Han måste vara fräsch om han ska kunna slå Nadal, Thiem, Djokovic och Federer.
Citera
2019-04-21, 19:53
  #22531
Medlem
Sjukt vad tidigt han tar bollen, Fognini. Och hans raka backhand är en riktig delikatess.
Citera
2019-04-22, 11:33
  #22532
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Sjukt vad tidigt han tar bollen, Fognini. Och hans raka backhand är en riktig delikatess.

På en bra dag spelar han en fantastisk tennis, finns få som har en sån bollträff. Men som sagt, att hålla ihop spelet i mer än tre game i rad har ju varit hans problem.
Citera
2019-04-22, 13:29
  #22533
Medlem
Leo Borg, 15, vann junior-SM för 16-åringar:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/0nB3PM/leo-borg-15-svensk-mastare-for-16-aringar

Någon som har koll på hur stor talang killen egentligen är? Att han ska bli lika framgångsrik som sin far är det svårt att begära, men för att hålla det på en realistisk nivå, går det att säga något om hur han står jämfört med exempelvis Ymers i motsvarande ålder?
Citera
2019-04-22, 16:13
  #22534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Leo Borg, 15, vann junior-SM för 16-åringar:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/0nB3PM/leo-borg-15-svensk-mastare-for-16-aringar

Någon som har koll på hur stor talang killen egentligen är? Att han ska bli lika framgångsrik som sin far är det svårt att begära, men för att hålla det på en realistisk nivå, går det att säga något om hur han står jämfört med exempelvis Ymers i motsvarande ålder?

Jag vet inte hur pass stor talang han är för jag har aldrig sett honom spela. Men jag tror han fixar att bli proffs. Han har Björn som pappa och det blir avgörande tror jag.
Citera
2019-04-22, 16:47
  #22535
Medlem
Vobblers avatar
Ska vi någonsin få fram en svensk toppspelare inom en snar framtid är det nog Leo vi får hoppas på. Bröderna Ymer kan ju lägga ner.
Citera
2019-04-22, 20:22
  #22536
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ska vi någonsin få fram en svensk toppspelare inom en snar framtid är det nog Leo vi får hoppas på. Bröderna Ymer kan ju lägga ner.

När är man toppspelare? Tror gott att Ymerbröderna har topp 50 i sig, kanske topp 30, men det lär ju inte ge många titlar.. Vet inte hur leo borg ligger till jämfört med dem heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in