Citat:
Mödrar dödar av pseudoaltruistiska skäl och oftare genom strypning/kvävning. Visst brukar mödrar döda de allra yngsta barnen i högre grad, vilket dock inte betyder att det finns gott om exempel på motsatsen. Det har inget att göra med att barn som är 11 och 14 år inte är något annat än barn. De har förvisso gått över småbarnsåren, men inte med mycket. Att kalla en 11-åring för nästanvuxen är obscent och visar att man har en egensinnig agenda, såväl här som i pedofiliforat. Man vill använda barnen till sina egna syften. Vänligen låt bli det.
"Moa hade inte hunnit att uppnå långvarigt utmatta"? Vad betyder det och hur vet du det?
Moderna organisationer är väl medvetna om en god mediehantering när katastrofer inträffar och har knappast något att göra med att man vill dölja något. Snarare tvärtom, ge journalisterna så mycket information som möjligt så snabbt som möjligt så att de inte börjar ge sig på drabbade och sörjande. Ljug aldrig! Krishanterings-ABC och numera vida spridd kunskap, något man utbildar ledare i idag.
Om testamentet skrevs 2012 skulle det innebära att O och H planerat för sina döttrars död i sex år och dessutom innan de blev sjuka. Jag håller det för osannolikt.
"Moa hade inte hunnit att uppnå långvarigt utmatta"? Vad betyder det och hur vet du det?
Moderna organisationer är väl medvetna om en god mediehantering när katastrofer inträffar och har knappast något att göra med att man vill dölja något. Snarare tvärtom, ge journalisterna så mycket information som möjligt så snabbt som möjligt så att de inte börjar ge sig på drabbade och sörjande. Ljug aldrig! Krishanterings-ABC och numera vida spridd kunskap, något man utbildar ledare i idag.
Om testamentet skrevs 2012 skulle det innebära att O och H planerat för sina döttrars död i sex år och dessutom innan de blev sjuka. Jag håller det för osannolikt.
Moderna organisationer ja. Informera. Tror nog vi skall fundera flera varv på om kommunen gett ett riktigt taskigt erbjudande innan jul. Sen kom avskedsbrevets rop på hjälp. Den 5 januari tror jag att Oskar tog med sig Agnes och försökte få gehör hos någon ”berörd”.
Testamentet. Du tror att polisen slarvat?
Två föräldrar var snabba att kräva hemundervisning innan hon varit långvarigt sjuk. Märkligt att hemundervisning var så livsviktigt. Kunskap är viktigt men inte livsviktigt.