2019-04-19, 18:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Nu är lagen på EP som sagt högst preliminära, men så här ser USA ut just nu:

https://www.eliteprospects.com/team/1622/usa/2018-2019?tab=stats

En del bra spelare, men det känns som att dom borde få ihop bättre lag än så med Kane som dragplåster. Men utespelarna är bra. Det är målvaktssidan som ser b-betonad ut. Demko gjorde iofs bra ifrån sig när han fick chansen i Canucks, och borde duga som andramålis. Primeau var grym i JVM och såklart ska han med för att få rutin. Men Cory Schneider som förstamålis? Really? Han har väl ändå dalat rejält dom senaste åren? Nog borde dom kunna få in någon bättre där. Är han ens förstamålis? Jag är tveksam till om han är bättre än Demko nuförtiden.
Citera
2019-04-19, 20:16
Medlem
Jag tror det blir en 4-3 split i gruppspelet Henke/Markström, båda kommer stå och så får man se vem som är hetast. Två bra målisar är alltid bättre än en, dom har varit med länge och vet att det gäller att prestera. Så det ser jag enbart som positivt.

Annars är det svenska lagbygget i stort bra, men inte guldvibbar. Men det har ju blivit mer regel än undantag att den sista spetsen som behövs kommer in senare och det ser ju troligt ut även i år. Zibanejad är det absolut största nej-tacket hittills med respekt för Hedman. Det är en eller par riktigt bra centrar, en spetsvinge, och en ledande back till som jag främst känner ska in efter första och andra slutspelsomgången. I övrigt bästa tillgängliga.
Citera
2019-04-19, 22:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag tror det blir en 4-3 split i gruppspelet Henke/Markström, båda kommer stå och så får man se vem som är hetast. Två bra målisar är alltid bättre än en, dom har varit med länge och vet att det gäller att prestera. Så det ser jag enbart som positivt.

Jag tror på 5-2 och att Henke är förstamålvakt tills han bevisar att han inte ska vara det, vilket jag inte tror att han gör.

Citat:
Annars är det svenska lagbygget i stort bra, men inte guldvibbar. Men det har ju blivit mer regel än undantag att den sista spetsen som behövs kommer in senare och det ser ju troligt ut även i år. Zibanejad är det absolut största nej-tacket hittills med respekt för Hedman. Det är en eller par riktigt bra centrar, en spetsvinge, och en ledande back till som jag främst känner ska in efter första och andra slutspelsomgången. I övrigt bästa tillgängliga.

När det såg ut som Dahlin och Brodin skulle komma hade jag nog hållit med, nu beror det på vad som händer i övrigt. Men säger bara den av Ekholm och Klingberg som åker ur ja, så är vi bara en kort från att ha riktigt bra backuppsättning igen, och blir det så, ja, då är nog Zibanejad en större förlust på grund av vad som finns att tillgå i övrigt, vilket är väldigt lite på forwardssidan.
Citera
2019-04-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

En del bra spelare, men det känns som att dom borde få ihop bättre lag än så med Kane som dragplåster. Men utespelarna är bra. Det är målvaktssidan som ser b-betonad ut. Demko gjorde iofs bra ifrån sig när han fick chansen i Canucks, och borde duga som andramålis. Primeau var grym i JVM och såklart ska han med för att få rutin. Men Cory Schneider som förstamålis? Really? Han har väl ändå dalat rejält dom senaste åren? Nog borde dom kunna få in någon bättre där. Är han ens förstamålis? Jag är tveksam till om han är bättre än Demko nuförtiden.
Ett riktigt bra USA iår, inget snack om saken. Ryssland får också ett riktigt bra lag.
Citera
2019-04-19, 23:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Ett riktigt bra USA iår, inget snack om saken.

Än så länge tycker jag att förra årets upplaga var starkare. Hur ofta vinner ett lag VM med dåliga målvakter? Men det är ju preliminärt, så vi får se vad det blir.
Citera
2019-04-19, 23:12
Medlem
Grittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Schneider var väl borta ett år+ och sen när han kom tillbaka var det katastrof. Många som ropade på att de skulle skicka honom men Brodeur(? Eller nån annan stor fd målis) sa att de skulle ha tålamod. Laget sög ju säsongen igenom förutom första sju eller vad det var, men Schneider ryckte upp sig så småningom och var grymt bra vad jag uppfattade det som.

Laine till Finland? Nä tror inte på den. Tror han bara vill avsluta säsongen och nörda fram till hösten. Vore kul att se Kakko efter all hype däremot. Valimäki i Flames imponerar också. Men yngling så, ni vet...

Diggar inte Finland pga finnarna här på flashback ( ) men blev rätt sne på att Barkov stoppades.

Jävlar vad bra rating Pettersson hade i Pens. Trodde jag inte.
Citera
2019-04-20, 00:38
Medlem
BizarreReverends avatar
Tror på Ryssland detta året,dem kommer ha hemmapublik på matcherna. USA,Tre Kronor som utmanarna med tanke på vilka spelare dom får från Nhl.

Kanada känns som en flopp,trots att dem säkert får ihop ett bra lag. Finland har fått nej från samtliga Nhl,Khl spelarna. Intressant hurdant lag dom ställer upp,guld vore en bragd. Samma med Tjeckerna,men dem kan nog ställa upp ett underdog lag på isen.

Resten av lagen,känns inte som något hot ifall nu inte Schweiz går till Final igen
Citera
2019-04-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Tror på Ryssland detta året,dem kommer ha hemmapublik på matcherna. USA,Tre Kronor som utmanarna med tanke på vilka spelare dom får från Nhl.

Kanada känns som en flopp,trots att dem säkert får ihop ett bra lag. Finland har fått nej från samtliga Nhl,Khl spelarna. Intressant hurdant lag dom ställer upp,guld vore en bragd. Samma med Tjeckerna,men dem kan nog ställa upp ett underdog lag på isen.

Resten av lagen,känns inte som något hot ifall nu inte Schweiz går till Final igen
hemmapublik??
Citera
2019-04-20, 01:16
Medlem
Carrocks avatar
Fan kommer det va på SVT alltså?

Då måste man ju stå ut med den extremt socialt inkompetenta, korkade och tämligen odugliga Marie Lehman..
Citera
2019-04-20, 07:24
Medlem
Calgary ute. Vilka därifrån bör Grönborg satsa på? Backlund och Lindholm?
Citera
2019-04-20, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Fan kommer det va på SVT alltså?

Då måste man ju stå ut med den extremt socialt inkompetenta, korkade och tämligen odugliga Marie Lehman..
Du irriterar dig på programledarna alltså. Själv är jag oerhört nöjd över att få slippa all jävla reklam.
Citera
2019-04-20, 08:31
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Calgary ute. Vilka därifrån bör Grönborg satsa på? Backlund och Lindholm?

Ja, de två vore ju grymt att få in i truppen!
Vet inte hur Backlund är nuförtiden, men skulle han funka bra som en tredjecenter kanske? Tänker att Krüger bör kanske centra fjärde. Fast blir det vice versa så tror jag inte vi gör bort oss heller. Krüger kunde väl dessutom spela ytter om det skulle behövas?

Om Lindholm kommer borde han väl vara förstacenter? Om inte EP blir förstacenter då. Men jag tror Lindholm är ett bättre alternativ där, han väger ju lite mer.

Svårt att sia om kedjor egentligen, innan man vet vilka som verkligen kommer med. Kan ju bli så att Bäckström kommer, då är ju han given förstacenter i min värld, och då åker övriga ner ett pinnhål.

Förövrigt finns ju Rasmus Andersson och Oscar Fantenberg i Calgary, men jag har absolut ingen koll på dem alls. Men ser inte direkt att någon av dom skulle vara aktuella för VM-spel. Vi har ju många backar som antagligen går före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in