Citat:
Ursprungligen postat av
svaampenn
Lettland då? Massor spelare registrerade.
Jadu. Det där kan ju inte vara registrerade spelare och ställer min tes lite på törn. Jag är som sagt inte säker. Men varför är inte Rasmus Dahlin med? Det måste ju finnas något konkret att det inte är säkert att han kommer med, tex att man vill köra med OEL, Klingberg och Gustafsson istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Vad menar ni med registrerade? VM-truppen börjar registreras blott timmar före premiärmatchen, och oftast bara 18-20 av dom 25 platserna man har.
EP sätter väl (i nuläget) upp laget efter trovärdiga medianyheter, och har dessutom direktinsikt själva i vissa fall.
Varför är inte Rasmus Dahlin med? Men mycket möjligt att jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Varför skriver man in spelare överhuvudtaget just nu? 24 April så är 184 nhl spelare till utslagna.
Om det är som jag beskrivit så får man ju vara försiktig med att lova platser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Riktigt surt! Jag tror det var kört redan innan, men nu kan vi fetglömma Hedman. Samtidigt kommer Kanada och Ryssland fylla på med bra spelare när TBL åker.
Hedman är inte alls så viktig längre med tanken på att Larsson, Brodin, OEL, Gustafsson, Hägg och Dahlin/Klingberg nog kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Vilket lag de kan få bara genom att ta med redan utslagna spelare under 25 år (om man drar det som gräns för att ha mer energi, vilja se Europa och inte bry sig om familj och annat). Jack Eichel, Alex de Brincat, Jake Guentzel, Dylan Larkin, Brock Boeser. Spelare som aldrig har spelar en best on best turnering heller.
USA har en riktigt fin framtid med Matthews, Eichel, Hughes och Larkin som centrar, även Schmaltz som bredd, samt med DeBrincat, Guentzel, Boeser, Tkachuk x2, Connor, Labanc, Tuch, Keller, Galchenyuk, White och Mittelstadt som alla är/kan spela ytter.