2019-04-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Ibland tror jag du är desperat.

Du kan komma fram till vilken slutsats som helst bara den matchar polisens redovisning. Du kommer gå ned dig mentalt om du inte använder din egen logik och slutledningsförmåga. Du är ju helt förblindad och lägger ned absolut mest tid och energi av alla i tråden men kommer ingen vart. Varför är du noga med att dela ut skygglappar till alla som inte köper polisens hypotes? Om du tror att människan är felfri så har du skygglappar. Du upprepar gång på gång att ingen kommer få veta mer av polisens undersökning och låter nästan skadeglad. Nästan trygg. Är det viktigt för dig att polisens utredning inte får granskas?

Att liken hittades nedbäddade skulle tyda på något? Att Hanna inte låg med näsan i vädret skulle tyda på något?Att lik hittas med ett skynke upp till näsan kan betyda mycket. Att Hanna låg mera ovärdigt än döttrarna kan tyda på mycket. Att det låg en nalle slängd på golvet kan tyda på absolut ingenting.
Vad menar du med att Hanna låg ovärdigt?
Citera
2019-04-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
En deprimerad hjärna ÄR sjuk.

Depression är en sjukdom. En deprimerad hjärna orkar inte företa sig lika mycket som en frisk. Den har koncentrationssvårigheter och beslutsvånda. Därför passar inte "depression" in på gärningsmannen i Bjärred.

Det finns personlighetstyper som inte använder hjärnan på samma sätt som normala människor och som tänker sjuka tankar. Det är dom som vi i dagligt tal brukar kalla för "sjuka i huvudet".
Citera
2019-04-19, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad menar du med att Hanna låg ovärdigt?

Hon var strypt av sin make.

Med tanke på att hon låg med ansiktet mot dörren så har hon absolut aldrig "bäddats ned". Möjligtvis delvis täckts över. Scheele upprepar flera gånger att det var BARNEN som låg nedbäddade.
Citera
2019-04-19, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om någon har strypt och kvävt ihjäl några personer - är det kanske inte så väldigt orättvist att diskutera om denne mördare även kan ha haft andra inte så rumsrena tankar och aktiviteter för sig....

Eller ska dubbelmördare skyddas från sådana misstankar, som till exempel att avsiktligt velat göra någon arvlös? Är det elakt och orättvis att diskutera om det kan ha funnits en baktanke hos någon som påstås redan bestämt sig att mörda när testamentet skrevs?

Som om någon som har mord i sinnet absolut inte får misstänkas för att kanske kunnat haft andra ondsinta tankar - som exempelvis att göra någon släkting arvslös....??

Ni är en handfull personer i denna tråd som seglat totalt snett när det gäller vad Bjärredhändelsen egentligen handlar om. Det som hände i Bjärred var planerade brutala mord på två flickor som hade hela livet framför sig och ett strypmord på deras mor.
Man kan analysera i månader varför det skedde - men hur man än vrider och vänder på det var det aldrig försvarbart och aldrig mest synd om deras mördare. Det är offren som det var och är synd om. Mördaren valde vad han gjorde med offren, det gjorde aldrig offren.

Med den 70-tals mossiga socionompsykologiserande tycka-synd om inställningen kommer varenda begånget mord visa sig vara begånget av en stackars mördare som det egentligen är mer synd om än offren.
Applicerar vi det på alla grova våldsbrottslingar har vi snart väldigt svårt att skydda framtida offer.
Fast är man ond för att man testamenterar till sina syskon? Det är ett märkligt exempel på en ondsint handling tänker jag.

Och anser du att orsaken till att någon dödar påverkar hur synd det är om offren?

Gör det inget om någon dödar p g a djup depression, tänker du? Om den som dödar var djupt deprimerad är det mer synd om den än om offren? Det är ju två helt skilda saker!
Senast redigerad av Ipsi 2019-04-19 kl. 09:26.
Citera
2019-04-19, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skit i Glittret, det är förfasan och melodrama igen. Leker moraltant. Lösryckte ett inlägg, skribenten kan inte ens svara och drog helt bortom ämnet.

Vad tror du? Kan det ha funnits såpass tecken på Hannas su-försök så det läckte info (jag citerade in en som verkade ha en relevant källa från 11 januari igår) - eller kan det ha funnits med i brevet månntro.
För övrigt är det väldigt betonat på nerbäddade:
"- Barn och mamman hittades i säng nerbäddade - lägg märke till detaljen nerbäddade."

Det lät tillrättalagt, iordningsställt - vilket fick mig att tänka på familicide i USA där kvinnan hade arrangerat kramdjur i barnens sängar:

Det låg ju en nalle på golvet - kanske den var tappad av en förälder?

Ur polistidningen:
"Där flödade ljuset och i ett hörn stod ett legobygge. På golvet låg en nalle."

Ja det tror jag var uppenbart att Hanna gjort su-försök. Samtliga inlägg som jag läst har kommenterat det i olika termer som fått hjälp på slutet, inte lyckats själv mm. Oavsett vilka källor dom uppgett. Det verkar som att det framgått klart.

Ja visst kan detta med prydligt nedbäddade, nalle och lego ge ett intryck av en viss medvetenhet i handlingen. Verkar dessutom som att just nedbäddningen gjort viss intryck på de flesta.
Citera
2019-04-19, 09:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Att liken hittades nedbäddade skulle tyda på något? Att Hanna inte låg med näsan i vädret skulle tyda på något?Att lik hittas med ett skynke upp till näsan kan betyda mycket. Att Hanna låg mera ovärdigt än döttrarna kan tyda på mycket. Att det låg en nalle slängd på golvet kan tyda på absolut ingenting.
Betyda nåt?
Ja, det vore inte första gången det sker vid sk mercy killing - eftersom mördaren inte är nån pervers Eklund.

I huvudsak är det barnen jag diskuterar och då gällande just nallar.

Sen ligger H nerbäddad likaväl och det står inte ett ord om ovärdigt:

"Det visar sig vara parets gemensamma sovrum, min kollega puttar upp dörren och i sängen påträffas en kvinna. Hon ligger nerbäddad (..)"
Citera
2019-04-19, 09:22
Avslutad
Citat:
Depression är en sjukdom. En deprimerad hjärna orkar inte företa sig lika mycket som en frisk. Den har koncentrationssvårigheter och beslutsvånda. Därför passar inte "depression" in på gärningsmannen i Bjärred.

Det finns personlighetstyper som inte använder hjärnan på samma sätt som normala människor och som tänker sjuka tankar. Det är dom som vi i dagligt tal brukar kalla för "sjuka i huvudet".
Ja, det är en sjukdom, en potentiellt dödlig sådan. Som absolut passar in här.
Citera
2019-04-19, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om någon har strypt och kvävt ihjäl några personer - är det kanske inte så väldigt orättvist att diskutera om denne mördare även kan ha haft andra inte så rumsrena tankar och aktiviteter för sig....

Eller ska dubbelmördare skyddas från sådana misstankar, som till exempel att avsiktligt velat göra någon arvlös? Är det elakt och orättvis att diskutera om det kan ha funnits en baktanke hos någon som påstås redan bestämt sig att mörda när testamentet skrevs?

Som om någon som har mord i sinnet absolut inte får misstänkas för att kanske kunnat haft andra ondsinta tankar - som exempelvis att göra någon släkting arvslös....??

Ni är en handfull personer i denna tråd som seglat totalt snett när det gäller vad Bjärredhändelsen egentligen handlar om. Det som hände i Bjärred var planerade brutala mord på två flickor som hade hela livet framför sig och ett strypmord på deras mor.
Man kan analysera i månader varför det skedde - men hur man än vrider och vänder på det var det aldrig försvarbart och aldrig mest synd om deras mördare. Det är offren som det var och är synd om. Mördaren valde vad han gjorde med offren, det gjorde aldrig offren.

Med den 70-tals mossiga socionompsykologiserande tycka-synd om inställningen kommer varenda begånget mord visa sig vara begånget av en stackars mördare som det egentligen är mer synd om än offren.
Applicerar vi det på alla grova våldsbrottslingar har vi snart väldigt svårt att skydda framtida offer.

Ja, föräldrarna begick mord på sina döttrar och de finns ingen som tycker synd om mördarna. Samtliga fördömer handlingen.

-------------------------------

Är det någon arvlös syssling du är bekymrad över?
Senast redigerad av Remark 2019-04-19 kl. 09:32.
Citera
2019-04-19, 09:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja det tror jag var uppenbart att Hanna gjort su-försök. Samtliga inlägg som jag läst har kommenterat det i olika termer som fått hjälp på slutet, inte lyckats själv mm. Oavsett vilka källor dom uppgett. Det verkar som att det framgått klart.

Ja visst kan detta med prydligt nedbäddade, nalle och lego ge ett intryck av en viss medvetenhet i handlingen. Verkar dessutom som att just nedbäddningen gjort viss intryck på de flesta.
Lego har nog föga med saken att göra, verkar mer vara ett bygge.
Kramdjur/nallar vore nog mer i parité med nedbäddade töser.

imlikenono skrev:
Blod och liknande är inget jag känner till.
- Pappa hittades hängd
- Barn och mamman hittades i säng nerbäddade - lägg märke till detaljen nerbäddade."

S svarar:
"Jo, jag menar nerbäddade, men exakt så sa inte min källa. ”Prydligt i sina sängar” sa min källa och jag tolkade det som att de låg nedbäddade, men de kunde ligga ovanpå en bäddad säng likaväl i min tolkning. Samt ordalydelsen var väl; prydligt och inget stök och utan blod på hur huset och allt var. Dvs inte någon kniv inblandad eller skjutvapen. Dvs inget blod."
Citera
2019-04-19, 09:33
Medlem
Citat:
Hon var strypt av sin make.

Med tanke på att hon låg med ansiktet mot dörren så har hon absolut aldrig "bäddats ned". Möjligtvis delvis täckts över. Scheele upprepar flera gånger att det var BARNEN som låg nedbäddade.

Hur stod sängen i förhållande till dörren i deras sovrum?
Citera
2019-04-19, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det någon arvlös syssling du är bekymrad över?
Ja, att det skulle vara en ondsint handling att skriva ett helt vanligt testamente är en märklig inställning.
Citera
2019-04-19, 09:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Nissan hade rätt - att något skulle publiceras i höst.
Utkommer 201910.
Hade rätt? Denna med som grundstomme till "faktan" på bloggen så det lär väl vederbörande veta.

Bedrövligt att profitera på mördade barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in