2019-04-18, 22:23
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det var ju spännande att se resultatet av Robinsontävlingen i dagens program.

Ska bli intressant att se hur det går fortsättningsvis. Det lär ju bli ett kattrakande hos de båda pakterna i Nya Nord för att förmå Klas att "välja sida och så ska det bli extra roligt att få se Miss Munsår bli utröstad i nästa öråd. För nån immunitetstävling lär hon inte vinna och jag tror att inte ens Sophie vill ha henne kvar längre.

Jo, undrar hur killarna tänker. Är det bättre att försöka få över Klas Extas till deras sida, eller tänker de långsiktigt? Vid en sammanslagning lär ju Klas lojalitet ligga hos hans gamla lag.
Bästa är om de gör sig av med honom för att inte vara i numerärt underläge i en sammanslagning.
I och för sig - Klas kan nog vinna immunitet och då blir det ett annat läge.
Citera
2019-04-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Som om det inte varit klart sedan länge att TV4 styr o ställer blev det för mycket i det senaste avsnittet tycker jag. Det är ju inte längre upp till deltagarna/lagen att pakta och tävla sig till final utan helt upp till TV4 vilket gör det hela helt ointressant framöver imho.

Själv tycker jag det är oerhört underhållande när det blir twister som slår sönder och förändrar allt. I Robinson ska allt kunna hända och det var ju dagens avsnitt ett bra exempel på. Bra TV där fyran
Citera
2019-04-18, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Jo, undrar hur killarna tänker. Är det bättre att försöka få över Klas Extas till deras sida, eller tänker de långsiktigt? Vid en sammanslagning lär ju Klas lojalitet ligga hos hans gamla lag.
Bästa är om de gör sig av med honom för att inte vara i numerärt underläge i en sammanslagning.
De kan knappast tänka långsiktigt, då det för deras del är kniven mot strupen i varje öråd. Iofs lär nya lag Nord inte hamna i öråd, med tanke på hur kasst lag Syd är.
Citera
2019-04-18, 23:20
Medlem
Okej, vad fan tänker tv4 med...?
Detta var nog den mest ologiska och sämsta "twisten" någonsin.
Tävlingen gick ju till 98% ut på att vara först till plattformen vilket innebär att man redan innan kan räkna ut att ett helt lag kommer att komma fram innan det andra laget.
Då syd var 1pers färre en nord så innebär det i princip:
Om syd kommer först så får den utvalda i nord gå över till syd, om nord kommer först så kommer lagen att förbli desamma. Tävlingen handlar alltså i princip om ifall Klas ofrivilligt ska behöva byta lag. Klas är en stark strateg och har byggt upp förtroende i nord och utan tv4s idioti så hade han nog gått långt. Nu kommer han definitivt bli utröstad i nästa öråd.

Fruktansvärt onödigt, ogenomtänkt och orättvist av tv4.
Nu för tiden sitter jag inte och klurar på hur spelarna kommer att spela spelet, utan snarare förfärar jag mig över tv4s klantighet.

Bättre alternativ vore om tävlingen var individuell och där vinnaren fick dela upp lagen, samt välja läger. (Prylarna lämnas i lägret och tas inte med som någon pott). Detta skulle vara en lämplig pristävling.
Citera
2019-04-18, 23:37
Medlem
bagarn29s avatar
Tack tv4! Idag använde jag halvtimmen till något vettigare än att se på en såpa där det mesta är bestämt från dag 1.
Citera
2019-04-18, 23:59
Medlem
Zyxel04s avatar
Känner personligen att uppläget ändå är lite intressant, även om Robinson tyvärr känns alltför mycket styrt ovanifrån. Det är framförallt intressant att se hur det blir med Klas nu, blir han omtyckt i sitt nya lag och kommer han försöka klicka med andra? Vid en evnetuell sammanslagning, vem kommer han vara lojal mot? Kommer han kämpa på tävlingar och känna sig motiverad?

Hände ju samma sak med DK förra året och han kom ju förvisso i kläm med Lillemor och Johan men klickade ju med Ida och Henke. Han verkade ju vidare göra sitt bästa på tävlingar och de blev ingen seriös fejd mellan lagen på sammanslagningen.

Lite random tävling idag, även om den på ett sätt kunde blivit mer intressant. Problemet var väl att lag Lucas (vet inte vilket vädersträck dem har numera) vann så pass överlägset och i det läget visste man ju att Klas skulle vara först upp på plattformen. Men om scenarierna hade varit annrlunda så hade det kunnat bli intressant.

Om tex lag Klas vunnit så hade dem behövt offra en i laget eftersom att enbart de sex första bildat de vinnande laget. Undra om typ de hade blivit armbågande och liknande runt repet för att alla vill komma upp och undra vem som hade offrats, troligen Suzanna. Samma sak hade kunnat uppstå om tävlingen varit jämn eftersom att de blivit mer av en individuell kamp kring vem som kunnat ta sig upp först och då hade de kanske kunnat bli väldigt nya lag med typ 3 från nord och 3 från syd eller liknande.

Blev ju dock inte så eftersom att lag Lucas vann så pass överlägset.
Citera
2019-04-19, 00:21
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille

Är ganska övertygad om att Klas, om han inte vinner immunitetstävlingen nästa gång nya lag nord står inför ett ö-råd, så ser TV4 till att han har en annan immunitet alternativ en skattkista full med doubloner.

Det kan dock dröja väldigt länge tills den är ö-råds dags för lag nord. Känns som denna twist helt förändrade styrkeförhållandena mellan lagen.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-04-19 kl. 00:31.
Citera
2019-04-19, 11:05
Medlem
Borgeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det finns alltså bara två sorters människor - "PK" eller rasistiska, människorföraktande sk*tstövlar?

Ja så kan du välja att tolka det jag skrev om du vill. I sann PK anda.

Jag skrev förutom att han inte är tråkigt PK har dålig diplomati och hade kunnat skapa bra diskussionunderlag om han inte varit så dåligt på kommunikation.

CHs grund till sitt beteende låter jag vara osagt. Men dessvärre behövs "skitstövlar" och andra som är villiga att gå emot strömmen för att skapa någon form av utveckling i vårt samhälle.

CHs inställning i att den som är bäst lämpad för ett uppdrag ska göra det är betydligt mycket bättre än "Alla ska få vara med".
Citera
2019-04-19, 14:47
Medlem
Växterna som lag syd hade, vann de dem i en tävling eller fick de dem bara helt slumpmässigt?
Citera
2019-04-19, 18:14
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeen

"I sann PK-anda". Synd att PK har blivit ett skällsord och en förolämpning. Eller rättare sagt, folk försöker använda det som förolämpning. Själv tar jag tar inte åt mig så mycket längre, har blivit van.

Citat:
Jag skrev förutom att han inte är tråkigt PK har dålig diplomati och hade kunnat skapa bra diskussionunderlag om han inte varit så dåligt på kommunikation.

Det kan nog stämma.

Citat:
CHs grund till sitt beteende låter jag vara osagt. Men dessvärre behövs "skitstövlar" och andra som är villiga att gå emot strömmen för att skapa någon form av utveckling i vårt samhälle.

Nej. Sk*tstövlar behövs aldrig.

Citat:
CHs inställning i att den som är bäst lämpad för ett uppdrag ska göra det är betydligt mycket bättre än "Alla ska få vara med".

Fast det var ju inte den uppfattningen han hade. Han hade uppfattningen att om man är "tjock och kort" klarar man ingenting. Vilket inte behöver vara sant.
Citera
2019-04-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
"I sann PK-anda". Synd att PK har blivit ett skällsord och en förolämpning. Eller rättare sagt, folk försöker använda det som förolämpning. Själv tar jag tar inte åt mig så mycket längre, har blivit van

Fast PK är ju inget positivt, klart de blir skällsord.
Citera
2019-04-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeen

Han var inte så lämpad för Robinson eftersom han åkte ut. Du vill egentligen att ”Alla ska få vara med” så han hade fått vara kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in