2019-04-18, 18:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Åtminstone A fick en pandermix-injektion och blev sjuk en tid därefter. Hon fick även fästingbett på fotbollslägret 2015. Kan vara det som utlöste det som läkaren konstaterar ledde till ME. Måste fundera vidare på detta. Det är nåt med ME-diagnosen på båda barnen som ger mig huvudbry. En mkt ovanlig diagnos och dessutom på båda barnen.

Vet att jag tjatar och hamnar på sidospår, men det är väldigt märkligt alltihop.
Ja, det sägs så men det är tråduppgifter så jag reserverar mig mot bestämd form i ordval.
Däremot verkar Borrelia komma från fler källor om jag inte minns fel på rakt arm (ökar trovärdigheten alltså) och med tanke på kopplingen mellan ME och infektioner.
Citera
2019-04-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Snarare att O skrev en proposition om narkolepsi. Har funderat tidigare på det pga den otroliga trötthet barnen drabbades av. Men ja, jag vet att de fick diagnosen ME. Nej, jag drar inga slutsatser, men i början av tråden var det nån som tipsade om detta. Fortsätter leta, för om finns nåt så är det intressant. Annars släpper jag det.

I början av tråden gick de igenom alla sjukdomar. Även en teori om gardasil som ingen kunde bekräfta heller. Det du googlade fram avser inte narkolepsi utan han är en av experterna i en utredning om dold skatt vid upphandling av luftburen ambulanssjukvård.
Citera
2019-04-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Retroaktivt och med artikeln i åtanke (samt datum när det är skrivet) samt FUP så är dessa funderingar intressanta att ta del av. Första källan mig veterligt.

imlikenono 11 jan

Ja, imlikenono har en källa som berättar att Hanna och flickorna är nedbäddade och Oskar hängd och också att motivet handlar om ”indragen assistans eller liknande". Den uppgiften om assistans borde komma från avskedsbrevet som låg framme. Till den det berör. Väldigt byråkratiskt och högtravande öppningsfras för ett snyft- och hotbrev till kommunen eller hur?
Citera
2019-04-18, 19:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Ja, imlikenono har en källa som berättar att Hanna och flickorna är nedbäddade och Oskar hängd och också att motivet handlar om ”indragen assistans eller liknande".

Den uppgiften om assistans borde komma från avskedsbrevet som låg framme. Till den det berör. Väldigt byråkratiskt och högtravande öppningsfras för ett snyft- och hotbrev till kommunen eller hur?
Det här är snarare vad som står:
"Kan tyvärr inte bekräfta mina källor men är väldigt säker på hur de hittades iallafall. Det med assistent är jag mindre säker på men källa har även nämnt detta."

Så där är vederbörande inte lika säker som de träffsäkra orden om hur de återfanns.
... vilket kommunen beskriver i media sen - dvs de har aldrig ansökt om stöd.

I sedvanligt ordning ignorerar jag dina fortsatta pseudoanalyser.
Senast redigerad av develi 2019-04-18 kl. 19:23.
Citera
2019-04-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Det är en EXTREMT, chockerande liten FUP i jämförelse med alla andra FUP:ar som rör dödsfall, med tanke på att den skall påstås omfatta livet och döden gällande FYRA SEPARATA INDIVIDER. Det är inte ovanligt att FUP ang ETT mord/vållande till annans död uppgår till flera tusen sidor. Här påstås det alltså finnas en gedigen djuplodande analys av hur fyra separata individer levde och dog, och omständigheterna kring det nyss nämnda. Ändå uppgår inte FUP till mer än ett par hundra sidor.

Den är väl så omfattande som polisen tycker den ska vara. SS har sagt att utredningen skall försöka komma så nära sanningen som möjligt och polisens uppgift är ju inte att skipa rättvisa utan att förebygga och förhindra brott. Men lite mera måste nog polisen i Bjärred visa upp om de skall se seriösa ut. Att de bara brytt sig om datorer som de kom in i låter nonchalant.

Jag kan bara jämföra med Dalbyfallet där en kvinna och hennes 9 månader gamla dotter mördades. Den utredning har ungefär 100 vittnen och ca 200 förhör. Pappan erkände inom ett dygn så det var inte direkt en ”förutsättningslös" utredning. Bara en noggrannare utredning kan man tänka. Dalby-pappan var också den finaste människan i världen. Han slog en hammare i huvudet på mamman och kastar henne tillsammans med det livs levande lilla barnet utför ett stup. Han hade planerat det i ett halvår.

Har polisen undersökt om Hanna hade flera emailadresser? I Dalby så hade den pappan skapat en ny gmail-adress för sin fru utan hennes vetskap (tog bara bort punkten mellan för- och efternamn tror jag) ett halvår innan mordet. Med den hade han korresponderat i hennes namn. Tecknat en livförsäkring i hennes namn. Förfalskat namnteckningar.
Citera
2019-04-18, 19:31
Medlem
Citat:
Det här är snarare vad som står:
"Kan tyvärr inte bekräfta mina källor men är väldigt säker på hur de hittades iallafall. Det med assistent är jag mindre säker på men källa har även nämnt detta."

Så där är vederbörande inte lika säker som de träffsäkra orden om hur de återfanns.
... vilket kommunen beskriver i media sen - dvs de har aldrig ansökt om stöd.

I sedvanligt ordning ignorerar jag dina fortsatta pseudoanalyser.

Som du läser; det råder inget tvivel om att HANS KÄLLA HAR NÄMNT ATT MOTIVET ÄR INDRAGEN ASSISTANS.
Citera
2019-04-18, 19:37
Medlem
Citat:
Ja, det sägs så men det är tråduppgifter så jag reserverar mig mot bestämd form i ordval.
Däremot verkar Borrelia komma från fler källor om jag inte minns fel på rakt arm (ökar trovärdigheten alltså) och med tanke på kopplingen mellan ME och infektioner.

ME kan bryta ut av flera olika anledningar och det skulle vara intressant att veta hur det var med just bjärredbarnen. Kan vara en bra lärdom för framtiden, för forskare psykologer och även allmänheten, å stilla oss här i tråden.

Nu är barnen sorgligt nog döda, mördade. Men för att få klarhet, som nog de flesta här i tråden vill ha, så fortsätter denna tråd uppenbarligen i all oändlighet eftersom allt är så hemligt.

Själv tvingas jag och alla andra nöja oss med det sorgliga att föräldrarna valde en väg de gjorde. Men vad som egentligen orsakade barnens sjukdomstillstånd skulle jag vilja veta. Det pratas mest om föräldrarna och deras psykiska hälsa.

Så varför fick barnen egentligen ME?
Citera
2019-04-18, 19:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Som du läser; det råder inget tvivel om att HANS KÄLLA HAR NÄMNT ATT MOTIVET ÄR INDRAGEN ASSISTANS.
Sluta gapa i versaler. Sist så sket det sig med bred mariginal.
Självmordslinjen och alternativ terapi, sa Bull.
Citat:
Det med assistent är jag mindre säker på men källa har även nämnt detta.
Det här är dock betydlig mer intressant.
imlikenono tror det är ett gemensamt beslut:
Citat:
Enligt källor så låg barnen nerbäddade i sängen samt mamman. Pappan ska ha hängt sig. Barnen svårt sjuka.
Jag tror detta är ett beslut från föräldrarnas sida, alternativt att pappan har gjort allt men har svårt att se det.
På detta finns en kommentar:
"Vilket för mig innebär att mamman dödade barnen och sedan sig själv, pappan kommer hem och upptäcker vad som hänt och tar därför sitt liv."

Varav diskussionen sen fortsätter kring om Hanna försökt suicidera på sömnmedel - och sen förgiftning. Låter som funderingar kring misslyckat su?
Citat:
"Mjo, men samtidigt så får det mig också att undra. Hur begick mamman självmord och samtidigt hamnade nerbäddad i sängen?

Överdos av sömntabletter givetvis, men eftersom det varit jul och nyår, vilket betyder att det är ledighet, så tyder det på att familjen också varit samlad. Givetvis så kan pappa springa iväg på ärenden eller dylikt, men att överdosera och dö på sömntabletter krävs väl ändå lite tur?

Jag har en känsla av att antingen är det ett gemensamt beslut från mamma och pappan, eller så är det ett beslut från pappans sida? Och då vill jag nog tro att han gjort det genom gift. Men då kommer också följdfrågan - varför förgiftade han sig inte själv? Varför valde han då hängning?

Är det mamman som fått tag i gift, och pappan kom hem och såg detta och valde då att också avsluta sitt liv, men giftet var slut och pappan valde hängning?
Den 19 januari så finns sen följande om att mamman kan ha initierat det hela, och nämner även att det kan ha varit planerat ett tag:
Citat:
"Jag har en känsla att det är mamman som tog första steget och frågade sin man. Det ryktas att pappan var deprimerad och det gjorde kanske så mamman vågade ta steget och ta upp det?

Vi får nog aldrig veta. Så äckligt tragiskt.

Edit:
Pappan skulle ju hålla i en konferens. Hade varit intressant att se om han planerat till detta. Om han valt att inte göra något till denna konferens tyder det också på att detta varit planerat ett bra tag."
Nu är du välkommen att diskutera vad som kan ha framkommit i avskedsbrev. Eller kanske usb?
Senast redigerad av develi 2019-04-18 kl. 19:50.
Citera
2019-04-18, 19:54
Medlem
Citat:
Den är väl så omfattande som polisen tycker den ska vara. SS har sagt att utredningen skall försöka komma så nära sanningen som möjligt och polisens uppgift är ju inte att skipa rättvisa utan att förebygga och förhindra brott. Men lite mera måste nog polisen i Bjärred visa upp om de skall se seriösa ut. Att de bara brytt sig om datorer som de kom in i låter nonchalant.

Jag kan bara jämföra med Dalbyfallet där en kvinna och hennes 9 månader gamla dotter mördades. Den utredning har ungefär 100 vittnen och ca 200 förhör. Pappan erkände inom ett dygn så det var inte direkt en ”förutsättningslös" utredning. Bara en noggrannare utredning kan man tänka. Dalby-pappan var också den finaste människan i världen. Han slog en hammare i huvudet på mamman och kastar henne tillsammans med det livs levande lilla barnet utför ett stup. Han hade planerat det i ett halvår.

Har polisen undersökt om Hanna hade flera emailadresser? I Dalby så hade den pappan skapat en ny gmail-adress för sin fru utan hennes vetskap (tog bara bort punkten mellan för- och efternamn tror jag) ett halvår innan mordet. Med den hade han korresponderat i hennes namn. Tecknat en livförsäkring i hennes namn. Förfalskat namnteckningar.

Mördaren var vid liv och åtalades med efterföljande rättegångsprocess.
Inte jämförbart. Jag följde det fallet.
Citera
2019-04-18, 20:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Som sagt - maskat material och det finns tillfällen där IT inte kan forcera. Så det behöver rakt inte handla om nonchalans.
Och nej, det behöver inte bara gälla krypterat. Det finns fler orsaker.
Citera
2019-04-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mördaren var vid liv och åtalades med efterföljande rättegångsprocess.
Inte jämförbart. Jag följde det fallet.

Ja precis. Utredningen blir större och viktigare.
Citera
2019-04-18, 20:40
Medlem
Citat:
Det här är dock betydlig mer intressant.
imlikenono tror det är ett gemensamt beslut:

På detta finns en kommentar:
"Vilket för mig innebär att mamman dödade barnen och sedan sig själv, pappan kommer hem och upptäcker vad som hänt och tar därför sitt liv."

Varav diskussionen sen fortsätter kring om Hanna försökt suicidera på sömnmedel - och sen förgiftning. Låter som funderingar kring misslyckat su?

Den 19 januari så finns sen följande om att mamman kan ha initierat det hela, och nämner även att det kan ha varit planerat ett t

Nu är du välkommen att diskutera vad som kan ha framkommit i avskedsbrev. Eller kanske usb?

[u][b]Imlikenono refererar den 11/1 till sin källa som bara vet vad den har sett: Fru och barn nedbäddade och maken hängd OCH dessutom att motivet skulle berott på "INDRAGEN ASSISTANS ELLER LIKNANDE". Det sistnämnda har alltså källan sagt. En uppgift om "assistans eller liknande" för den här familjen kan bara handla om hemundervisning. Inte undra på att polisen svärtat så mycket BS i avskedsbrevet.

Att isolera sig, inte engagera anhöriga, att mörda sina barn, att skriva brev till kollegor, avskedsbrev, lagra på usb-minne - allt detta tyder på en sjuk hjärna och inte en förtvivlad förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in