Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Som du läser; det råder inget tvivel om att HANS KÄLLA HAR NÄMNT ATT MOTIVET ÄR INDRAGEN ASSISTANS.
Sluta gapa i versaler. Sist så sket det sig med bred mariginal.
Självmordslinjen och alternativ terapi, sa Bull.
Citat:
Det med assistent är jag mindre säker på men källa har även nämnt detta.
Det här är dock betydlig mer intressant.
imlikenono tror det är ett gemensamt beslut:
Citat:
Enligt källor så låg barnen nerbäddade i sängen samt mamman. Pappan ska ha hängt sig. Barnen svårt sjuka.
Jag tror detta är ett beslut från föräldrarnas sida, alternativt att pappan har gjort allt men har svårt att se det.
På detta finns en kommentar:
"Vilket för mig innebär att mamman dödade barnen och sedan sig själv, pappan kommer hem och upptäcker vad som hänt och tar därför sitt liv."
Varav diskussionen sen fortsätter kring om Hanna försökt suicidera på sömnmedel - och sen förgiftning. Låter som funderingar kring misslyckat su?
Citat:
"Mjo, men samtidigt så får det mig också att undra. Hur begick mamman självmord och samtidigt hamnade nerbäddad i sängen?
Överdos av sömntabletter givetvis, men eftersom det varit jul och nyår, vilket betyder att det är ledighet, så tyder det på att familjen också varit samlad. Givetvis så kan pappa springa iväg på ärenden eller dylikt, men att överdosera och dö på sömntabletter krävs väl ändå lite tur?
Jag har en känsla av att antingen är det ett gemensamt beslut från mamma och pappan, eller så är det ett beslut från pappans sida? Och då vill jag nog tro att han gjort det genom gift. Men då kommer också följdfrågan - varför förgiftade han sig inte själv? Varför valde han då hängning?
Är det mamman som fått tag i gift, och pappan kom hem och såg detta och valde då att också avsluta sitt liv, men giftet var slut och pappan valde hängning?
Den 19 januari så finns sen följande om att mamman kan ha initierat det hela, och nämner även att det kan ha varit planerat ett tag:
Citat:
"Jag har en känsla att det är mamman som tog första steget och frågade sin man. Det ryktas att pappan var deprimerad och det gjorde kanske så mamman vågade ta steget och ta upp det?
Vi får nog aldrig veta. Så äckligt tragiskt.
Edit:
Pappan skulle ju hålla i en konferens. Hade varit intressant att se om han planerat till detta. Om han valt att inte göra något till denna konferens tyder det också på att detta varit planerat ett bra tag."
Nu är du välkommen att diskutera vad som kan ha framkommit i avskedsbrev. Eller kanske usb?