2019-04-15, 12:48
Medlem
MidnattsTerrors avatar
Vet någon hur länge utgångna sub tabletter fungerar? Om en tablett hade utgångsdatum för 1 år sedan, ger den samma effekt nu? (Om man snortar)

Någon med erfarenhet av gamla sub?
Citera
2019-04-15, 18:59
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattsTerror
Vet någon hur länge utgångna sub tabletter fungerar? Om en tablett hade utgångsdatum för 1 år sedan, ger den samma effekt nu? (Om man snortar)

Någon med erfarenhet av gamla sub?

Går alldeles utmärkt! Man kan ta tabletter som är 20 år gamla, bara dom har förvarats rätt
Citera
2019-04-16, 02:43
Medlem
Försöker sluta med heroinet och tänkte ge subutex ett försök. Planen är då att börja med en stadig dos subutex och trappa ner den ganska snabbt. Vill helst trappa ner i 3 veckor för att sen köra cold turkey. Just nu röker jag ca 1.5g brunt heroin om dagen och de dagar jag lyckas få tag på oxy så käkar jag ca 100mg och röker lika mycket (jag vet att det är slöseri).

De jag undrar över är hur länge jag måste hålla mig ifrån heroinet innan jag tar subutexen.
Hur mycket subutex kan jag tänkas behöva? Förstår att det är olika för alla men hur mycket är safe att börja med?
Spelar det någon roll vilka subutex/subuxone man tar om man snortar? Är vissa fabrikat etc bättre änn andra?
Spelar det någon roll om de innehåller naloxan om man ändå inte skjuter?

Undrar också när man kan ta heroin igen efter subutex om allt skulle gå åt skogen eller ifall jag får slut på subutex.

(OBS aldrig testat sub tidigare och går ej i subprogrammet eller liknande utan köper mina sub på gatan)
Oerhört tacksam för svar!
Citera
2019-04-17, 08:39
Medlem
dknerks avatar
Är de någon som går programmet och har buprenorfin utskrivet som fått espranor? Och tar det på rätt sätt.
Berätta erfarenheter? Funkar det lika bra, vad är skillnad? Har hört att man ej behöver lika hög dos med dom, märker ni skillnad vid sänknimg isåfall?
Citera
2019-04-17, 19:15
Medlem
Jag har en fråga. Jag har nu 5ug/h plåster (från läkaren) och köper sub så jag har en 8mg om dagen av en polare. Jag ska göra en operation snart och ska vara av plåstret 3 veckor innan operationen. (vet inte när operationen ska göras än) jag är på ett behandlingshem just nu och kan inte berätta för då försvinner allt vad operation och behandlingahem heter...

18 april - 22 april : 4mg
23april - 1maj 2mg
2maj-8maj 1mg
9-maj bara plåstret!!!

Tror ni att det här är möjligt eller kommer det vara ett rent helvete?
Senast redigerad av x-bend 2019-04-17 kl. 20:11.
Citera
2019-04-17, 21:11
Medlem
Om man tar sub för att få rus, ej i medicinskt syfta. Är det då någon skillnad på att snorta det eller lägga det under tungan? Har endast snortat tidigare. Skiljer sig effekten, dosen och längden på själva ruset beroende på metod för intag? Undrar också hur många dagar man bör vänta efter att tagit oxy för att få effekt på sub? Har ingen opiat tolerans vill tillägga.
Citera
2019-04-18, 00:43
Medlem
blymes avatar
God kväll!
Jag har kommit över 8mlg Buprenorphine avezedos! Är det någon som hört något om dessa? Har provat dem franska standard ett 10 tal gånger.
När jag tar Avezedos får jag en spy-känsla och illamående även fast det är små mängder nasalt.

/
Citera
2019-04-18, 12:35
Medlem
hnsman1s avatar
Blir toleransen för andra opiater skyhög när man tar sub? Alltså om suben höjer toleransen såpass mycket att man behöver ta jävligt mycket för att känna av någon annan opiat. Är det så eller är det bara att köra på med samma dos ( oxy 40mg )?

Anledningen till att jag frågar är för jag inte har många oxy kvar, så vill helst inte slösa på dem.
Citera
2019-04-19, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Blir toleransen för andra opiater skyhög när man tar sub? Alltså om suben höjer toleransen såpass mycket att man behöver ta jävligt mycket för att känna av någon annan opiat. Är det så eller är det bara att köra på med samma dos ( oxy 40mg )?

Anledningen till att jag frågar är för jag inte har många oxy kvar, så vill helst inte slösa på dem.

Buprenorfin binder till μ-opioida receptorerna och hindrar andra opiater som är fulla agonister att binda till dessa. Därav uteblir effekt av andra opiater efter buprenorfin intag. Planerat du att ta Oxy efter sin intag av sub så får du ta väldigt mycket högre dos för att känna av något. Rekommenderar dig istället att vänta några dagar då det är slöseri med Oxy vilket du vill undvika.
Citera
2019-04-21, 01:02
Medlem
Hej!
Har fått tag på gula sub från actavis. Gul,/orange med ett B på en sidan. Vilken styrka är dessa?
Citera
2019-04-21, 11:03
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamzz
Hej!
Har fått tag på gula sub från actavis. Gul,/orange med ett B på en sidan. Vilken styrka är dessa?
Ser de ut som på bilden i länken? I så fall är det 8mg.
https://www.fass.se/m/produkt/20100715000112/public/tabproduct
Citera
2019-04-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Ser de ut som på bilden i länken? I så fall är det 8mg.
https://www.fass.se/m/produkt/20100715000112/public/tabproduct
Ja precis men dem finns även i 2 mg. Vet inte om ja har 8mgare eller 2 mgare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in