2019-04-18, 00:49
Medlem
rotesaus avatar
Tänkte väl att det var bekant.. ca 30sek in i videon.
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/stockholmspolisen-%C3%A4r-tillbaka-i-tv-d%C3%A5-trodde-jag-att-det-var-en-skarp-bomb-11964194

Christoffer, som utgör ena delen av patrullen som ser och försöker fronta Eric ute på gatan uppger i förhör att han var bekant med adressen pga denna bilbomb.
Citera
2019-04-18, 00:56
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbshitshow
hon är med andra ord ett retard.

Språkbruket i förhöret inger verkligen inte förtroende! Hon framstår inte i bra dager -- snarare som en tonåring på tjack, typ. Och det här långt efter det gemensamma påstådda "adrenalinpåslaget" som ledde till själverkänt "tunnelseende" hos en kollega och att hon själv trodde sig ha blivit skjuten av ett plastvapen för att hon hade nått bälte eller vad det nu rör sig om som liksom klämde åt för hårt.

Citat:
jag känner liksom på mig och jag ser inget blod och jag bara, jag är nog inte träffad.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-04-18 kl. 00:59.
Citera
2019-04-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Språkbruket i förhöret inger verkligen inte förtroende! Hon framstår inte i bra dager -- snarare som en tonåring på tjack, typ. Och det här långt efter det gemensamma påstådda "adrenalinpåslaget" som ledde till själverkänt "tunnelseende" hos en kollega och att hon själv trodde sig ha blivit skjuten av ett plastvapen för att hon hade nått bälte eller vad det nu rör sig om som liksom klämde åt för hårt.

det är därför jag säger att hon förmodligen knullat och sugit av någon högre upp för att bli "polis" och slippa straff. Att säga att man saknar mental kapacitet och förmåga och sedan att folk ser det i förhören tyder på att man ska göra något annat. det är stor skam för landet och polisen att ens egna är så mentalt efterbliven, att man tar in inavlade luder och patrask.
Citera
2019-04-18, 01:32
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Christoffer, som utgör ena delen av patrullen som ser och försöker fronta Eric ute på gatan uppger i förhör att han var bekant med adressen pga denna bilbomb.

Han som enligt egen utsago går först och och enligt den egna skriftliga redogörelsen "gör en kik ut på gatan"? Skulle inte förvåna mig om det är "officiellt" polisspråk, även om även det ger dagisnivåvibbar.
Citera
2019-04-18, 01:46
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Han som enligt egen utsago går först och och enligt den egna skriftliga redogörelsen "gör en kik ut på gatan"? Skulle inte förvåna mig om det är "officiellt" polisspråk, även om även det ger dagisnivåvibbar.

En kik.. undra om det är snäppet ovan eller under en titt-ut?

Då var det som vi trodde. En i järngänget slapp undan åtal pga. att denne lyckades paniktömma sitt magasin innan dom andra hann skjuta stora stygga vargen i ryggen.

Undra om dom andra två år nöjda nu? Stämningen emellan dessa lär vara sisådär.
Citera
2019-04-18, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahym
Jag tycker verkligen inte att det finns något att snacka ihop sig om i det läget. I så fall borde man pratat ihop sig innan promemorior upprättas. Det framgår av fysiska handlingar på platsen att alla upplevt att dom haft nödvärn, det är inget att prata om i efterhand.

Se där ja, mao så behöver man inte ha någon utredning öht.

Verkligen begåvat resonemang.....
Citera
2019-04-18, 07:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kilonar
Om dom vill leva när dom åker på larm om en person med vapen som hotat att döda poliser ska nog en riskbedömning göras för platsen. Jag säger inte att dom inte ska skjuta där men att stå på en mörk innergård i 5 minuter med den hotbilden är märkligt. Vilket AO uttrycker. Det kändes som en fälla.

Den andra patrullen hade ett helt annat tillvägagångssätt och avfyrade inga skott och kunde söka skydd.

Om det hade varit ett riktigt hot hade det varit ett ramaskri då 3 poliser blivit mördade på en innergård. Och polisen hade skrivit att rutinerna inte följdes för hur patrullen skulle hantera larmet.

Nu säger dom ju att dom reflekterar över att det ej är bra plats att stå på, dom går utåt mot gatan, och då kommer killen efter dom(om jag inte minns fel). Oavsett om det är bra plats eller inte så kan man inte förutspå vart gärningsmannen går.
Citera
2019-04-18, 07:39
Bannlyst
Citat:
Det är utsagorna från dom tre poliserna, inget annat.
Vad som dock talar för att han riktat vapnet, är patrullens direkta reaktion på Eric, vad dom gör.

Ja och det är ju för att det endast är dom tre som varit på plats och fortfarande är vid liv.

Citat:
Deras redogörelser för hur dom reagerat i dom olika momenten är väldigt samstämmiga, och det är något som i sådan lång kedja omöjligtvis kan ha samplanerats av dom inför förhören.
Redan i promemorierna är dom samstämmiga.

Precis, och det kan ju bero på att det är så enkelt att det dom säger stämmer.

PM på en händelse är det standard att man skriver, efter våldsanvändning med något av dom verktyg man har tillgängliga så finns det tom en särskild blankett för ändamålet, vilket du också kan se i FUP, som skall fyllas i direkt, eller så fort som möjligt.

Citat:
Sett till det, i perspektiv, ligger det klart närmre till hands att lita på polisernas utsago i det här fallet.

Nej du, hade man bara hört poliserna "direkt" så hade dom sagt sanningen, dvs :heheh vi såg ett mongo hehehe... Vadå..? Ville ju ba lattja lite sådär va liksom.. Så vi sköt honom för skojs skull liksom... Vadå? "Att dom varit samstämmiga i pm, och att dom i sådant förhör bara behöver hänvisa till detta är en omöjlighet. För det är vad som skett med dom fristående utredningsorgan(som foliehattarna och Töllborg drar i sina utstående könsorgan till vid dess omnämnande) som andra länder använder sig utav för att utreda brottsmisstänkta poliser(där utredarna likförbannat är(fd) poliser /åklagare)

Citat:
Till sist ska man ta in det uppenbara i att Eric valt just denna leksak att ta med sig ut. Han vet förmodligen vad det är han har i handen, och han har förmodligen koll på vad ett riktigt sådant kan åstadkomma, och han vet förmodligen var den "farliga änden" är, och han vet hur man gör helt enkelt. Man smyger till, man siktar och skjuter. Det är så leken går till.

Däremot lär han inte ha haft förstånd att inse att andra kunnat uppfatta honom som hotfull, även polis. Vilket ganska tydligt visar att han verkligen inte borde spatserat ute själv.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-18 kl. 08:09.
Citera
2019-04-18, 07:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Nej, Christoffer är i patrullen som passerar på gatan i bil och får radioinfo, börjar vända bilen på Norrbackagatan och därpå får syn på Eric.
Vittneshörd i akt.bil 19, sid.36
https://minfil.com/War5Bfe8n0/Stockholms_TR_B_10655-18_Aktbil_19_pdf
Citera
2019-04-18, 08:59
Medlem
Citat:
Till sist ska man ta in det uppenbara i att Eric valt just denna leksak att ta med sig ut. Han vet förmodligen vad det är han har i handen, och han har förmodligen koll på vad ett riktigt sådant kan åstadkomma, och han vet förmodligen var den "farliga änden" är, och han vet hur man gör helt enkelt. Man smyger till, man siktar och skjuter. Det är så leken går till.
Precis vad jag trott från första början: Eric var ute för att leka pang-pang. Det moraliska ansvaret för hans död faller helt och hållet på föräldern som brustit i uppsikt.
Citera
2019-04-18, 09:02
Medlem
Tech-Brutes avatar
Oroa dig inte, jag klarade mig bra innan denna tråd, och kommer att hitta saker att fördriva min tid med även efter

Kanske kommer det någon ny tråd, kanske hittar jag på annat

.. Och bara för dig[/quote]

Super OT: Att du verkar besitta fragmentariska spår av humor gör att jag känner mig lite bättre till mods. Ha en bra dag och slarva inte med sömnen.
Citera
2019-04-18, 09:08
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Precis som vi anat som sagt. Hysterisk kvinna mördar utvecklingsstörd samtidigt som hon spelar upp en Maria Wern deckare i huvudet och tror hon är skottskadad osv.

Kvinnor kan givetvis också jobba som poliser men inte i yttre tjänst och inte med skjutvapen.

Här kom det jag befarat åtskilliga inlägg...! denna gång Agnes som tom. uppfattar sig skottskadad dvs."Eldpanik som sprider sig i gruppen" det här scenariot utspelar sig gång på gång i poliskåren både män och kvinnor.
Ska läsa igenom FUP när tid ges uppenbarligen finns mkt intressant läsning där som ger en kristallklare bild av allt.
Att brister finns i ledning och PHS kan inte bortförklaras längre med blygsamma resurser osv. BlaBla....!
Ett sätt kanske kunde vara att delar av poliskåren inte bär skarpladdade vapen som i andra länder.
Ett annan metod kan vara att erfarenhet ger tillträde till vapen i takt med erfarenhet och fortlöpande träning/utbildning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in