Håller med om att det inte är särskilt relevant, men tycks mig ha sett bilder från rekonstruktioner där en eller flera MGM fanns med. Inte i form av mugshots, såklart, men ändå.
Det finns bilder på Christian på sid 314-317 under vallning, men han har luva på.
Den enda person man ser på bilderna är Jesper Rundeberg (SU).
Vallning har skett åtskiljt med var och en.
Det finns bilder på Christian på sid 314-317 under vallning, men han har luva på.
Den enda person man ser på bilderna är Jesper Rundeberg (SU).
Vallning har skett åtskiljt med var och en.
Ja, frågan gällde väl inte om man ser just ansiktet!?
Hela den här historien är ju tragisk. Det värsta i det hela är ju att man sätter ihop två, i princip, nyexade poliser med den kvinnliga. Det spelar ingen roll att man har gått en utbildning, i skarpt läge är det många som helt tappar fattningen.
Hela den här historien är ju tragisk. Det värsta i det hela är ju att man sätter ihop två, i princip, nyexade poliser med den kvinnliga. Det spelar ingen roll att man har gått en utbildning, i skarpt läge är det många som helt tappar fattningen.
Tyvärr fick Eric sätta livet till denna gång!
Ja, en av de tre kryssade ju t.o.m. i "tunnelseende". Men som framgår av bl.a. Agnes' redogörelse uppvisade man generellt inte den sinnesnärvaro, som vi som medborgare har full rätt att förvänta oss av de vi i fredstid delegerar våldsmonopolet till.
Hela det har snacket om kvinnliga poliser hit och dit står mig dock upp i halsen.
Är inte säker på att det här borde leda till fällande domar, men nog är det ganska illa även ändå.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-04-17 kl. 22:44.
Fick känslan av att det var visande bilder ursprungsfrågan gällde. Vem vill ha bild på någons ryggtavla & med luva?
Jag läste kanske frågan på ett något autistiskt sätt. Men det åligger ju också frågeställaren, som förväntar sig svar av andra, att faktiskt vara specifik rörande vad det är man efterfrågar.
Inte minst Agnes verkar gilla ordet "liksom". Tala om verbala ticks. Direkt plågsamt att läsa igenom sista förhöret. Snackar hon alltid så, liksom? (Oh, kanonjobb med transkriberingen också!)
Citat:
Eh jag har är ju såklart inte träffad, och det känner jag väl ganska direkt när jag kommer upp
till, till Christian och Hannes för jag känner liksom på mig och jag ser inget blod och jag
bara, jag är nog inte träffad. Och det första jag gör när jag kommer in på stationen det är liksom bara och slänga av mig alla kläder för och bara titta, vad är det här för jag känner
ingenting heller och det går liksom tankar liksom, det är bara för att du har så mycket
adrenalin du, du vet liksom inte vad det är som har hänt så. Eh jag har funderat på det här
alltså grejen är, vad vad är det jag känner, och det jag känner det är liksom alltså, mitt koppel
har jag nyligen spänt åt för att det inte det var alldeles för löst det satt för långt ner, och då
hamnar det liksom i kläm mellan byxorna och förmodligen så har det klämt till där när jag har
suttit där nere för jag har liksom såhär, ett rött mörke, och det har jag haft flera gånger
tidigare också liksom. Men det är väl det jag har känt där när jag har suttit där.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-04-18 kl. 00:09.
Skojar du nu eller är det verkligen så svårt att komma fram till vad det skulle vara?
För att få till det där inbillade nödvärnet, så är väl Erics riktande av "vapnet" ett klockrent exempel på vad man kan diskutera sinsemellan för att få till en gemensam ståndpunkt vid "förhöret" (nästan ett skämt att kalla det för det) hos SÅ.
Listan kan göras lång på vad man kan prata ihop sig om, för att få till ett så bra försvar som möjligt (när en civilist befinner sig i den där sitsen, då är man jävligt snabb med att häkta folk på just den grunden).
Skall läsa igenom hela FUP till helgen, lär garanterat finna en massa standardiserad skit likt det här.
Skrämmande att utvecklingen inte har kommit längre med den där enheten.
Läst merparten förhör av inblandade poliser nu, och har en hyfsad bild över att det nog inte går att tekniskt eller på annat vis konklusivt bevisa att Eric siktat vapen.
Det är utsagorna från dom tre poliserna, inget annat.
Vad som dock talar för att han riktat vapnet, är patrullens direkta reaktion på Eric, vad dom gör.
Deras redogörelser för hur dom reagerat i dom olika momenten är väldigt samstämmiga, och det är något som i sådan lång kedja omöjligtvis kan ha samplanerats av dom inför förhören.
Redan i promemorierna är dom samstämmiga.
Läs här också att efter skjutningen fick dom order att avvakta på distans, dom bytte plats med piketen på innergården.
Direkt utanför portalen får dom lämna sina radio till befäl och skjutsas av andra patruller till polishuset för direkt debrief och krissamtal på varsitt håll i huset.
Andra poliser/personal har varit intill dessa tre i stort sett hela tiden.
Dom konfronteras och backar undan, konfronteras igen, denna gången uppger dom att han tagit sikte, och dom backar ännu mer, och till sist står dom på skjutklar linje utspridda. Allt inom loppet av som mest en halv minut.
Det lämnar inte mkt tidsspann att jaga upp varandra, än mindre organisera sig på annat vis än självskydd.
Det talar inte för att Eric bara hållit något som ser ut som ett vapen, och att man överdrivit sin reaktion kring det, händelsen beskrivs hårdare än så. Reaktionen är mer dramatisk.
Sedan har vi den andra patrullen, som precis vänt med sin bil ute på gatan som fått syn på Eric och lastar ur med dragna vapen, siktar upp och skriker, varpå Eric då vänder in mot fasaden/gör sig osynlig och istället försvinner in i portalen.
Det talar mer för att Eric leker krig, än någon polisiär överreaktion.
Eric har inte hörsammat fem poliser fördelat på två patruller i varsin motsatt riktning, fördelat på två synliga och hörbara konfrontationer, utan istället följt den andra patrullen in genom den där portalen.
Sett till det, i perspektiv, ligger det klart närmre till hands att lita på polisernas utsago i det här fallet.
Till sist ska man ta in det uppenbara i att Eric valt just denna leksak att ta med sig ut. Han vet förmodligen vad det är han har i handen, och han har förmodligen koll på vad ett riktigt sådant kan åstadkomma, och han vet förmodligen var den "farliga änden" är, och han vet hur man gör helt enkelt. Man smyger till, man siktar och skjuter. Det är så leken går till.
Tyvärr fick Eric sätta livet till denna gång!
vem får sätta liv till nästa gång...skitarna som kallar sig poliser sköt 25 skott tillsammans, träffade allt annat utom det de siktade på. polisen är ett gäng med inavlade patrask. om man tappar koncepterna för att man saknar normalintelligens eller knullat på någon för att bli "polis" så ska man sysslamed något annat eller inte ha ett jobb.
Inte minst Agnes verkar gilla ordet "liksom". Tala om verbala ticks. Direkt plågsamt att läsa igenom sista förhöret. Snackar hon alltid så, liksom? (Oh, kanonjobb med transkriberingen också!)
Läst merparten förhör av inblandade poliser nu, och har en hyfsad bild över att det nog inte går att tekniskt eller på annat vis konklusivt bevisa att Eric siktat vapen.
Det är utsagorna från dom tre poliserna, inget annat.
Vad som dock talar för att han riktat vapnet, är patrullens direkta reaktion på Eric, vad dom gör.
Deras redogörelser för hur dom reagerat i dom olika momenten är väldigt samstämmiga, och det är något som i sådan lång kedja omöjligtvis kan ha samplanerats av dom inför förhören.
Redan i promemorierna är dom samstämmiga.
Läs här också att efter skjutningen fick dom order att avvakta på distans, dom bytte plats med piketen på innergården.
Direkt utanför portalen får dom lämna sina radio till befäl och skjutsas av andra patruller till polishuset för direkt debrief och krissamtal på varsitt håll i huset.
Andra poliser/personal har varit intill dessa tre i stort sett hela tiden.
Dom konfronteras och backar undan, konfronteras igen, denna gången uppger dom att han tagit sikte, och dom backar ännu mer, och till sist står dom på skjutklar linje utspridda. Allt inom loppet av som mest en halv minut.
Det lämnar inte mkt tidsspann att jaga upp varandra, än mindre organisera sig på annat vis än självskydd.
Det talar inte för att Eric bara hållit något som ser ut som ett vapen, och att man överdrivit sin reaktion kring det, händelsen beskrivs hårdare än så. Reaktionen är mer dramatisk.
Sedan har vi den andra patrullen, som precis vänt med sin bil ute på gatan som fått syn på Eric och lastar ur med dragna vapen, siktar upp och skriker, varpå Eric då vänder in mot fasaden/gör sig osynlig och istället försvinner in i portalen.
Det talar mer för att Eric leker krig, än någon polisiär överreaktion.
Eric har inte hörsammat fem poliser fördelat på två patruller i varsin motsatt riktning, fördelat på två synliga och hörbara konfrontationer, utan istället följt den andra patrullen in genom den där portalen.
Sett till det, i perspektiv, ligger det klart närmre till hands att lita på polisernas utsago i det här fallet.
Till sist ska man ta in det uppenbara i att Eric valt just denna leksak att ta med sig ut. Han vet förmodligen vad det är han har i handen, och han har förmodligen koll på vad ett riktigt sådant kan åstadkomma, och han vet förmodligen var den "farliga änden" är, och han vet hur man gör helt enkelt. Man smyger till, man siktar och skjuter. Det är så leken går till.
det är klart att de kommer att anpassa sin story till det som är mest fördelaktigt för dem själva, han de skät är ju död så han kan inte säga något men man ser på att de tömde sina magg och att nästan alla kulor hamnade på alla andra ställen utom det de siktade på. hade han varit enm terrorist hade de varit döda för länge sedan. de ska inte vara poliser utan sy gylfar eller något annat deras lilla hjärna klarar av att hantera. detta är skitar som ska skjutas av för de är själva mentalt handikappade. anledningen att hon blev frikänd är för att hon knullats av någon högre upp.