Spännande slut på dagens avsnitt.
Hoppas nu ingen spoilar öppet.
Hoppas för övrigt att lag Nord hamnar i nästa öråd så kärringen med herpes försvinner. Hon har samlat åtskilliga utröstningspoäng och borde ligga överst på "skicka hem"-listan hos de övriga i laget.
Skulle bli ett kärt återseende med Sebastian i Gränslandet
Spännande slut på dagens avsnitt.
Hoppas nu ingen spoilar öppet.
Hoppas för övrigt att lag Nord hamnar i nästa öråd så kärringen med herpes försvinner. Hon har samlat åtskilliga utröstningspoäng och borde ligga överst på "skicka hem"-listan hos de övriga i laget.
Yes! Jag myntade herpes och nu har det tagit skruv!
Det var ju twist som heter duga. Bägge lagen tror att de är på väg till sammanslagning och så är det i själva laget prylarna de ska betta. Det lär svida att förlora då!
Just detta gör att jag tror att sammanslagningen bara är några få dagar bort. Mycket konstigt också att bara syd fick order om att riva lägret...... Kan det vara så att syd ska bilda ett nytt läger ihop med några från gränslandet?
Linn var kung även i kocktävlingen. Det är svårt att inte tycka om henne. Men Suzzane då, tycker hon blir hemskare och hemskare. Hon fick mycket TV tid idag förresten. Betyder det att hon snart ska ryka tro?
Hade varit kul med en duell mellan de båda, men är gränslandet verkligen värt att titta på? Linn är ju på Robinsonön.
Du har helt rätt i det du säger.
Ska inte kolla på Gränslandet. Ska bara läsa här vad som händer där. Linn ska ha och behöver min hundraprocentiga fokus.
Någon som kan spoila vad som händer imorgon? Så det är ingen sammanslagning?
Morgondagens avsnitt dvs SPOILER:
Nej, det blir ingen sammanslagning. Lag syd rev sitt läger, samtidigt att båda lagen tog med sig alla värdesaker och la det i en gemensam pott. Det blir en tävling där dom 6 första att gå i mål bildar ett lag samt vinnarlaget får alla värdesaker. Lag syd vinner tävlingen och dom är 5st. Därav den första att gå i mål i lag nord blir lagmedlem med lag syd, och Klas var den som blev först i mål för lag nord. Vilket gör att gamla lag syd plus Klas blir NYA lag nord. Dvs dom får nästan alla grejer plus lägret som är helt, så fick loser gänget dra till lägret där dom har förstört. Samt det laget som förlorade skall även va i öråd nu. Hoppas jag förklarade någorlunda begripligt 😂
Nej, det blir ingen sammanslagning. Lag syd rev sitt läger, samtidigt att båda lagen tog med sig alla värdesaker och la det i en gemensam pott. Det blir en tävling där dom 6 första att gå i mål bildar ett lag samt vinnarlaget får alla värdesaker. Lag syd vinner tävlingen och dom är 5st. Därav den första att gå i mål i lag nord blir lagmedlem med lag syd, och Klas var den som blev först i mål för lag nord. Vilket gör att gamla lag syd plus Klas blir NYA lag nord. Dvs dom får nästan alla grejer plus lägret som är helt, så fick loser gänget dra till lägret där dom har förstört. Samt det laget som förlorade skall även va i öråd nu. Hoppas jag förklarade någorlunda begripligt 😂
Tack jag förstod någorlunda. Hm vilken ovanlig spinn.
Får jag spekulera fritt här?
Obs - jag vet inget om utgången eller vem som vinner Robinson, men jag har funderat lite och har kommit på en möjlig teori.
Det handlar givetvis om min favorit Robinson-Linn.
Minns ni de första avsnitten? När de skulle dela upp lagen? Först ropade lag nord Linns namn, men de menade Fia, så Linn fick ta ett steg tillbaka. Det vill säga, det visades som att hon inte var önskvärd.
Hon hamnade dock ändå i lag nord.
När lagen sedan skulle utse en som skulle duellera mot de laglösa sa Linn att hon inte ville åka för hon var värdelös på tävlingar. Hon fick också tre röster på sig (en bl a från Fia!).
Här ville Carl-Stefan bli av med Linn, han kallade henne ”kort och tjock”, allmänt värdelös och usel på logiska tävlingar (inte ordagrant, men det var i stort sett vad han sa).
Linn ville sen heller inte tävla i grenen där de skulle hoppa och ta pinnar.
Med andra ord - hon utmålades faktiskt som ganska kass.
Vad har hänt sedan dess? Jo, hon tillsammans med Fia och Bonnie lyckades kuppa ut Adnilson.
Linn har utsetts till lagledare (Kung Linn), en roll där hon visade sig vara hård och bestämd.
Linn har sedan också varit ytterst duktig på tävlingarna. Bra balans och hon bokstavligen pissade på alla andra när de skulle bygga ihop kuben.
Linn har också visat att hon inte är kräsen. Hon äter insekter, kackerlackor och larver.
Hon tog hand om grönsakslandet. Hönan Agda visste hon hur man skulle sköta (för liten bur, råttvarning etc).
Sedan kunde hon även dra loss fjädrarna på hönan när den var död.
Nu ska hon iväg och tävla i matlagning, som hon enligt sig själv är totalt urkass på.
Som TV4 redigerar känns det som att hon kommer vinna mot Sophie, som kan tillaga mycket god mat.
Denna fantastiska förändring som Linn genomgått i programmet ... jag tror hon fan vinner.
Från ”kort och tjock och totalt värdelös” till en som klarar av allt.
Jag hoppas det, hon är min absoluta favorit!
Så betuttad som du är i henne så borde du veta att hon är med i Syd, inte i Nord.
Så otroligt skönt att Sophie fick så vad hon skördade, när hon ledde utröstningen av Sebastian och behållandet av Suzana! Lag Nord hade gjort mycket bättre ifrån sig med Sebastian i laget istället för Suzana. Rätt åt det skenheliga Lag Nord, som ska vara såna fina vänner att de glömmer att det är en tävling. Sitt och ruttna bland ruinerna och råttorna forna lag Nord! "Moahaha" för att citera Lappen.