2019-04-15, 16:27
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninemile
Guldsaxen? Nejnej den här funnits flera år. Alltid fullsmockad med mörka män som klippt dig eller bara hängt där. I mitt jobb har vi alltid haft stora problem med dom.

killen drev salong som enskild firma förut, som aktiebolag sen feb 2019, har väl blivit stort nog
(FB) Explosion i butikslokal, Norrköping 2019-04-14
Citera
2019-04-15, 16:33
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninemile
Fernando heter snubben som har La Uva, granne med Guldsaxen.

inte samma fernando!
Citera
2019-04-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad har ni då haft för problem?

Vill inte skriva här vad jag jobbar med då vi har en hotbild över oss i jobbet.
Men det är en katt o råtta lek med dessa herrar! Pm om du vill prata mer.
Citera
2019-04-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
inte samma fernando!

Ok, va bra!
Citera
2019-04-17, 15:27
Medlem
Ingen som hört något mer?
Citera
2019-04-17, 16:06
Medlem
Andrea600s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batik

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/polisen-letar-motiv-till-helgens-sprangning-i-norrkoping
Citera
2019-04-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batik

https://mobil.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/guldsaxen-inte-bara-frisor-om6009856.aspx
Citera
2019-04-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pop
Tänk om det ändå kunde vara lite komik i detta sprängdåd.

Några har sålt sina uppgifter om den gamla guldbutiken och hur man tar sig in i den genom golvet.

Nu så kommer Knoll och Tott ut från kåken och kollar på sina gamla papper och ska göra kuppen.

De tar sig genom källaren in under "Guldsmeden" placerar bomben som är alltför kraftig och inser sedan efter smällen att det enda av värde var hårvårdsprodukter.
Haha skulle kunna stämma.
Om vittnesuppgiften att två vitasvenskar har setts utanför innan det small så är väll det som har hänt eller att HA vill ha respekt emot frisörsalongerna.
200 kr för att klippa sig. Tar tio min. En stol kan då dra in 1000 kr i timmen. En arbetsdag 8000 kr. Två arbetsveckor 80.000, ett år 2.000.000. I kontanter, svart. Vilken affärsverksamhet tror ni kriminella har fått upp ögonen för nu?
Citera
2019-04-18, 08:09
Medlem
meas19s avatar
Kanske ngn annan verksamhet på kvällarna...

Text från Folkbladet! – Det sitter ju papper för fönstren i den nya lokalen så där har vi inte kunnat se in, men i frisersalongen brukar det vara massor av folk sent på kvällarna och inte är de där för att klippa sig, säger grannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Haha skulle kunna stämma.
Om vittnesuppgiften att två vitasvenskar har setts utanför innan det small så är väll det som har hänt eller att HA vill ha respekt emot frisörsalongerna.
200 kr för att klippa sig. Tar tio min. En stol kan då dra in 1000 kr i timmen. En arbetsdag 8000 kr. Två arbetsveckor 80.000, ett år 2.000.000. I kontanter, svart. Vilken affärsverksamhet tror ni kriminella har fått upp ögonen för nu?
Citera
2019-04-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pop
Tänk om det ändå kunde vara lite komik i detta sprängdåd.

Några har sålt sina uppgifter om den gamla guldbutiken och hur man tar sig in i den genom golvet.

Nu så kommer Knoll och Tott ut från kåken och kollar på sina gamla papper och ska göra kuppen.

De tar sig genom källaren in under "Guldsmeden" placerar bomben som är alltför kraftig och inser sedan efter smällen att det enda av värde var hårvårdsprodukter.

Fast frisörsalongen Guldsaxen har ju funnits på samma ställe i många år. Den är inte nyöppnad. Butiken jämte var guldsmeden som lagt ner där skulle det öppnat en mobilreparationsaffär. Så i så fall borde de sprängt den butiken. Nej dådet var uppenbarligen mycket tydligt riktat mot just Guldsaxen.
Citera
2019-04-23, 22:02
Medlem
Sotis1s avatar
Guldsaxen har nu öppnat i en annan lokal i backen på S:t Persbacken.
Närmare den som fick sina rutor slagna under frdagsnatten.
Citera
2019-04-25, 17:58
Medlem
meas19s avatar
Ägaren talar ut, men han finns inte med i styrelsen för 200 salong.

Text från NT: – Jag skulle kunna ta av försäkringen, sitta hemma och ha min semester. Ingen huvudvärk. Men jag är inte sådan. Jag tänker inte bara på mig själv, säger Medo Elwrda, som driver salongen.

I en vecka tvingades han att hålla stängt. Men sedan i måndags klipper han och hans anställda kunderna i nya lokaler på S:t Persgatan. Personalen har tagit det hårdast, berättar Medo Elwrda.

– Grabbarna har fakturor att betala. De tror på mig. Jag kunde inte bara skita i det, säger han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in