2019-04-17, 05:54
Medlem
Ni i tråden som är fransktalande, SNÄLLA, dela hans inlägg på franska forum. Med översättning givetvis och kortfattad beskrivning av skribenten.

Här i Sverige kommer inget att hända. Regimtrogna kommer undan med pedofili (Rickard Söderberg) och mord (Jack Werner) men häng ut fanskapet i Frankrike.
Skäm ut honom och reta upp fransmännen.

Skulle vara skönt att se den slippriga mammagrisen flytta till Israel för att komma undan hatdrevet.
Citera
2019-04-17, 06:18
Medlem
ursprungligens avatar
Personligen gillar jag inte Alex speciellt mycket, men hur löjligt får det bli?

Om AS tycker en gammal förfallen kyrka i Paris gott kan få brinna ned tycker jag att han borde få framföra den åsikten.

Men om detta tilläts utan drev skulle ju Sverige nästan ha yttrandefrihet på riktigt.

Detta är bara en storm i ett mycket litet PK-vattenglas.
Citera
2019-04-17, 06:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Ni i tråden som är fransktalande, SNÄLLA, dela hans inlägg på franska forum. Med översättning givetvis och kortfattad beskrivning av skribenten.

Här i Sverige kommer inget att hända. Regimtrogna kommer undan med pedofili (Rickard Söderberg) och mord (Jack Werner) men häng ut fanskapet i Frankrike.
Skäm ut honom och reta upp fransmännen.

Skulle vara skönt att se den slippriga mammagrisen flytta till Israel för att komma undan hatdrevet.

Tyvärr tror jag inte att fransmännen bryr sig om en totalnolla som Schulman, för han är ju helt okänd i Frankrike - eller har jag missat något? Det är som att tipsa dem om den Flashbackmedlem som strax efter branden postade att kyrkan gärna fick brinna ner "med tanke på de tusentals korgossar som har våldtagits där i århundraden av pedofila präster". Dumheter förstås, men om man inte känner till något alls om personen blir reaktionen inte lika häftig.

"Äntligen!" blir "Enfin!" på franska.
Citera
2019-04-17, 06:34
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Personligen gillar jag inte Alex speciellt mycket, men hur löjligt får det bli?

Om AS tycker en gammal förfallen kyrka i Paris gott kan få brinna ned tycker jag att han borde få framföra den åsikten.

Men om detta tilläts utan drev skulle ju Sverige nästan ha yttrandefrihet på riktigt.

Detta är bara en storm i ett mycket litet PK-vattenglas.

Grejen med Schulman är att han är emot allt västerländskt och allt kristet. Det lyser igenom.
Nu har hans hat gått för långt.
Citera
2019-04-17, 06:45
Medlem
Svantevits avatar
Måste erkänna att jag drog lite på munnen åt trådens rubrik.

När Schulman började dyka upp (för 15 år sedan) med 1000apor och liknande tyckte jag nog att han var lite rolig och intressant, men det hade nog mer med att jag var mer omogen och naivare på den tiden. Genomskådade honom inte på samma att helt enkelt.

Att han postar bilden på Notre Dame är ett nytt lågvattenmärke. Vidrig människa är vad han är.
Citera
2019-04-17, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Måste erkänna att jag drog lite på munnen åt trådens rubrik.

När Schulman började dyka upp (för 15 år sedan) med 1000apor och liknande tyckte jag nog att han var lite rolig och intressant, men det hade nog mer med att jag var mer omogen och naivare på den tiden. Genomskådade honom inte på samma att helt enkelt.

Att han postar bilden på Notre Dame är ett nytt lågvattenmärke. Vidrig människa är vad han är.

Han har ju genom att bli mordhotad lyckats visa att kristna inte är på minsta sätt bättre än de som upprörs över Muhammedbilder. Alltid något. Därför blir hans åsikter om Notre Dame också aktuella och legitima.
Citera
2019-04-17, 06:59
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Han har ju genom att bli mordhotad lyckats visa att kristna inte är på minsta sätt bättre än de som upprörs över Muhammedbilder. Alltid något. Därför blir hans åsikter om Notre Dame också aktuella och legitima.
Att Alex Schulman är en provokatör är inget nytt. En av orsakerna till att jag ogillar honom.

Om de kristna "inte är på minsta sätt bättre", hur kommer det sig då att Vilks behöver livvaktsskydd varje dag, medan Schulman kommer att kunna fortsätta gå runt på Stockholms gator utan att riskera livet?
Citera
2019-04-17, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Och när vi konstaterat det hoppas vi att alla, inklusive herr Schulman, håller käften närhelst någon uttrycker sig nedlåtande om moskéer eller muslimer.
Citera
2019-04-17, 07:19
Medlem
Dr_Dollars avatar
Att ett enda ord kan skapa sånt rabalder där folk önskar livet ur killen, vilket i sin tur bara gör hela saken hysteriskt komisk

Ska man få skämta om allt?
Ja!
Utan tvekan, utan argument, bortom all tvivel...Ja!!

Personligen har jag alltid gillat Alex, ända sedan 1000 apor där han också var sådär "på gränsen" hela tiden.
Kontroversiell ja, men också i mitt tycke ett komiskt geni där han hela tiden tänjer på gränser, testar hur långt/lågt man kan gå, han är sådär "arrogant och otrevlig" fast på ett komiskt sätt.
Lite likt Larry David, Seinfeld, Percy Nilegård, Luis CK.
Citera
2019-04-17, 07:20
Medlem
EyesWideShuts avatar
Kommer Alex Schulman att posta en bild och skriva "Äntligen" nästa gång en moské brinner? Skulle inte tro det. Men jag tror herr Schulman kan få det lite jobbigt ett tag. Troligtvis gör han en pudel redan idag för att försöka rädda vad som räddas kan. Och troligtvis räcker det för att han ska få fortsätta som kvällstidningskrönikör. Men lite jobbigt blir det nog likväl för honom.
Citera
2019-04-17, 07:23
Medlem
butofcourses avatar
Jag avskyr Alex av hela mitt hjärta, jag hoppas han åker på lepra, men måste ändå säga att jag drog lite på smilbanden åt hans tilltag.
Citera
2019-04-17, 07:31
Medlem
dumbest-man-alives avatar
Vem är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in