2019-04-16, 22:33
Medlem
Jofs avatar
Många angriper honom som person, och där kan jag nog känna igen mina egen attityd till honom, men nu var det ju honom som skribent tråden gällde.
Citera
2019-04-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nja, han är en driven skribent. Uppskattad författare. Han har snarare blivit bättre sådan med åren.

Han har tillgång till sina känslor och lägger skamlöst fram dom. Starkt. Blivit lite av en trendsättare på det området. Populär minst sagt.

Att många här på FB inte gillar honom beror väl på att det kryllar av nynazister här som inte delar hans politiska åskådning.

Sen är han som skarpast när han är elak och det är han med psykologisk finess.

Att han sen är barnsligt narcissistisk och älskar kändisar är pinsamt. Men det är det ju många som och gör. Så där är jag kanske i minoritet.

Han är ett barn av sin tid på gott och ont - en mediaman i Sverige.

Hör ibland på hans och Sigges podcast. Skrattar ofta då, vilket är ett bra betyg.

Vad pratar du om han ger ju alla medelmåttor ett ansikte, han är ju enbart en feg mobbare med noll våldskapital, skjut, gräv och tig är vad man borde göra med den värdelösa människan.
Han är värdelös som skribent och värdelös som människa, totalt meningslös figur.
Citera
2019-04-16, 23:10
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Vad pratar du om han ger ju alla medelmåttor ett ansikte, han är ju enbart en feg mobbare med noll våldskapital, skjut, gräv och tig är vad man borde göra med den värdelösa människan.
Han är värdelös som skribent och värdelös som människa, totalt meningslös figur.

Ja, det är såna invektiv man vräker ur sig här på FB när man högst troligt saknar stilistisk och analytisk förmåga. eller kanske är för full för tänka efter.
Svårt att förstå vad skribenten menar med det hen skriver. Vet hen det själv?
"noll våldskapital"?
"medelmåttor"? Jämför med denne skribent med sig själv sin egen kapacitet kanske?

Nej. skulle tyckte det var roligt om Shulis skulle börja skriva här. Lite nynazistiskt skit skadar inte. Värre är den politiska lögnaktigheten som man frossar i många PK medier.

Och som sagt Schulman har en stilistisk ådra som han vårdar rätt bra. Och som har gentik att tacka för naturligtvis.
Citera
2019-04-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ja, det är såna invektiv man vräker ur sig här på FB när man högst troligt saknar stilistisk och analytisk förmåga. eller kanske är för full för tänka efter.
"noll våldskapital"?
"medelmåttor"? Jämför med denne skribent med sig själv sin egen kapacitet kanske?

Nej. skulle tyckte det var roligt om Shulis skulle börja skriva här. Lite nynazistiskt skit skadar inte. Värre är den politiska lögnaktigheten som man frossar i många PK medier.

Och som sagt Schulman har en stilistisk ådra som han vårdar rätt bra. Och som har gentik att tacka för naturligtvis.

Han är en medelmåtta som blir publicerad och jag behöver väl knappast vara en briljant skribent själv för att säga det på ett forum, kom in i matchen grabben.
Haha dagens skämt, god genetik på Alex S, du är rolig du.
Han är ju enbart en kass provakatör, stilistisk ådra säger du, hahahahahaha.

Underbart att du tror att jag druckit också, vilken liten tölp du är.
Citera
2019-04-16, 23:30
Medlem
Anis och Samir har gjort en låt om honom.

https://youtu.be/j3vsrcrPcrI

Lite pin att hata när man är så obetydlig själv, får betalt för att mobba folk i Expressen.
Citera
2019-04-16, 23:33
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
"noll våldskapital"?

Om du vill får du gärna länka till någon krönika, eller något annat som han har skrivit, där han ger uttryck för sin stilistiska ådra. Jag är uppriktigt intresserad och villig att ge honom en chans. Han må vara en osympatisk snubbe med åsikter som jag inte delar, men det är ju möjligt att han kan skriva för det...
Citera
2019-04-16, 23:38
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Om du vill får du gärna länka till någon krönika, eller något annat som han har skrivit, där han ger uttryck för sin stilistiska ådra. Jag är uppriktigt intresserad och villig att ge honom en chans. Han må vara en osympatisk snubbe med åsikter som jag inte delar, men det är ju möjligt att han kan skriva för det...
Möjligt han kan skriva? Han är etablerad författare. Krönikor i Expressen varje vecka. Leta där.
Citera
2019-04-16, 23:43
Medlem
Jofs avatar
Nå TS. Får du några reaktioner som du du tycker belyser din trådstart?
Citera
2019-04-16, 23:45
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Möjligt han kan skriva? Han är etablerad författare. Krönikor i Expressen varje vecka. Leta där.

Fast inget av det säger så mycket om hur bra någon faktiskt är på att skriva nu för tiden. Dagens journalister ger jag inte mycket för och det är knappast någon modern författare som förtjänar att ens kallas för författare. Inte av dem som är etablerade och säljer mest i all fall. Slöläste lite i en krönika om Sabuni som han har skrivit i dagens Expressen. Inget som stack ut och imponerade där direkt. Men, men.
Citera
2019-04-16, 23:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Han är en medelmåtta som blir publicerad och jag behöver väl knappast vara en briljant skribent själv för att säga det på ett forum, kom in i matchen grabben.
Haha dagens skämt, god genetik på Alex S, du är rolig du.
Han är ju enbart en kass provakatör, stilistisk ådra säger du, hahahahahaha.

Underbart att du tror att jag druckit också, vilken liten tölp du är.

Du är ju riktigt rolig du.
Med god genetik, syftar jag till två ypperliga skribenter i familjen. Inte på det att han kommer från en adelsfamilj eller att hans far var en storhet i TV världen en gång och redaktionschef för tidningar.
hahahahah
Är du 14 år eller?
Citera
2019-04-16, 23:54
Medlem
Jofs avatar
Goda skribenter kan vara vidriga i sina åsikter. Tror ni på det ?
Skilja på sak och person. M a o

Lämnar den här tråden. Ni får roa er själva.
Citera
2019-04-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Schulman har alltid skrivit värdelös korkad smörja.

Håller med, mycket överskattad, men han vet hur han ska utnyttja medieklimatet och dess sentimentala reflexer. Killen vill framstå som "spännande" och suggestivt ironisk men i själva verket är han helt substanslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in