2018-10-04, 08:03
Medlem
Vad kan man förvänta sig egentligen av någon vänsterliberal som tillhör pk-sekten? Man vet att när kvaliten sjunker så är slutet nära.
Citera
2018-10-04, 08:57
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Han har blivit lika relevant som Filip och Fredrik.

Till skillnad från Filip och Fredrik ( som jag aldrig sett eller läst något av ) så såg jag Alex intervjua Jan Gillou, det gjorde han inget vidare..

Jag har läst några enstaka krönikor, även den som nämns i trådstartarens, och lika lite som Filip och Fredrik kunde lista ut varför så många skåningar röstar på SD, kunde Alex komma på varför folk ute på vischan kan ha fått behov av att skydda sina bostäder...
Citera
2018-10-04, 20:08
Medlem
Vedklyvens avatar
Skribenterna på kvällstidningarna har sina toppar. Sedan försvinner de ut i periferin. För några år sen var Linda Skugge en haussad och uppmärksammad krönikör på Expressen. Nu är det inte många som vet vem hon är.

Så går det väl med Alex Schulman också fast han kan nog hålla sig kvar lite längre än Skugge..
Citera
2018-10-04, 22:15
Medlem
SnuskigGubbes avatar
LOL bäst före datum ???
Citera
2018-10-05, 08:41
Medlem
smoerreboms avatar
Han är ju en näst intill helt obildad nöjesjournalist som försöker skriva om politik och samhällsfrågor. Han har inga kunskaper att bygga sina krönikor på. Då tar ämnena slut efter ett tag. Nästa vecka får han skriva en anti-SD igen.

Det skamliga är att Expressen fortsätter betala honom för denna smörja.

Det enda man kan göra är att uttrycka missnöje på expressens FB sida men det är ju något som man egentligen inte vill använda sitt fb-konto till eftersom det inte är socialt accepterat att sprida "hat" där
Citera
2019-04-16, 21:00
Medlem
Alex schulman har visst en bild på kyrkan i Notredam brinnande och ÄNTLIGEN på instagram.
Han verkar ju göra allt för uppmärksamhet
Han verkar ha tagit bort det på intstagram.
Har en bild men vet inte hur man gör för att visa bilden.
Eller så går ni in på nurokinos facebook för att se den.
Senast redigerad av Eagle5555 2019-04-16 kl. 21:06. Anledning: Hände nytt tagit bort den på instagram
Citera
2019-04-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Alex schulman har visst en bild på kyrkan i Notredam brinnande och ÄNTLIGEN på instagram.
Han verkar ju göra allt för uppmärksamhet
Han verkar ha tagit bort det på intstagram.
Har en bild men vet inte hur man gör för att visa bilden.
Eller så går ni in på nurokinos facebook för att se den.

Han har inte tagit bort den, den ligger under hans instagram-stories som man når om man klickar på hans profilbild. Stories varar 24h så den blir kvar ett par timmar till bara, men här är videobevis:

https://twitter.com/ZannoJ/status/1118216502656884741
Citera
2019-04-16, 21:37
Medlem
Golonkas avatar
Har inte instagram, twitter eller fejsbok. Kan man se bilden där han häcklar Notre Dame-branden någonstans? Är det bekräftat Schulman?

Skulle i och för sig inte förvånas... Han njuter något alldeles kollosalt av all uppmärksamhet och då även negativ sådan. Han myser alldeles speciellt när han gör vanligt folk fly förbannade. Pissa på Gud, smörj flaggan med bajs och håna kungahuset brukar gå hem. Sen kan han sitta och gotta sig åt illa stavade men hotfulla och hatiska kommentarer. Visa för chefen som bekräftelse på att han ligger helt rätt i tiden. Blir feta klick också!

En patetisk och mycket sorglig dussinmänniska. En ynkrygg av ädlaste märke. Uppvuxen i ett mediahem och riktigt marinerats i 68-kultur och dräggigaste innerstadsmentaliteten. Jag hoppas som fan han gjort bort sig med något ordentligt värdegrundsproblematiskt som sipprar ut en vacker dag.. Något om småflickor, roppar och ladd hade varit smaskens, men han är ju en riktigt sorlig beta-soja-patte så det lär vi aldrig få se tyvärr...

En Virtanen eller Ismail hade varit fisfint annars!

Äckliga jävla kräk!
Citera
2019-04-16, 22:13
Medlem
snillet_1s avatar
Han har en rå humor, vilken han förvisso har slipat bort mycket på senare år, men det var nog mest ett misslyckat försök till skämt.
Citera
2019-04-16, 22:28
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Har inte instagram, twitter eller fejsbok. Kan man se bilden där han häcklar Notre Dame-branden någonstans? Är det bekräftat Schulman?

Skulle i och för sig inte förvånas... Han njuter något alldeles kollosalt av all uppmärksamhet och då även negativ sådan. Han myser alldeles speciellt när han gör vanligt folk fly förbannade. Pissa på Gud, smörj flaggan med bajs och håna kungahuset brukar gå hem. Sen kan han sitta och gotta sig åt illa stavade men hotfulla och hatiska kommentarer. Visa för chefen som bekräftelse på att han ligger helt rätt i tiden. Blir feta klick också!

En patetisk och mycket sorglig dussinmänniska. En ynkrygg av ädlaste märke. Uppvuxen i ett mediahem och riktigt marinerats i 68-kultur och dräggigaste innerstadsmentaliteten. Jag hoppas som fan han gjort bort sig med något ordentligt värdegrundsproblematiskt som sipprar ut en vacker dag.. Något om småflickor, roppar och ladd hade varit smaskens, men han är ju en riktigt sorlig beta-soja-patte så det lär vi aldrig få se tyvärr...

En Virtanen eller Ismail hade varit fisfint annars!

Äckliga jävla kräk!

Jag har alltid tyckt att Schulman är ett jävla svin. Men det sämsta man kan göra är väl egentligen att bli förbannad på honom, då har han på sätt och viss nått sitt mål och vunnit.

Passerat sitt bäst före datum som skribent? Har han någon gång varit en bra skribent? Vet att han blivit känd genom att b.l.a. sitta och mobba andra människor på nätet under förevändningen att det har varit på skämt, samtidigt som han börjar gråta om någon säger något elakt om honom. Inte en person som har så stor trovärdighet att snacka "näthat" och god ton på nätet, kanske...
Citera
2019-04-16, 22:30
Medlem
Jofs avatar
Nja, han är en driven skribent. Uppskattad författare. Han har snarare blivit bättre sådan med åren.

Han har tillgång till sina känslor och lägger skamlöst fram dom. Starkt. Blivit lite av en trendsättare på det området. Populär minst sagt.

Att många här på FB inte gillar honom beror väl på att det kryllar av nynazister här som inte delar hans politiska åskådning.

Sen är han som skarpast när han är elak och det är han med psykologisk finess.

Att han sen är barnsligt narcissistisk och älskar kändisar är pinsamt. Men det är det ju många som och gör. Så där är jag kanske i minoritet.

Han är ett barn av sin tid på gott och ont - en mediaman i Sverige.

Hör ibland på hans och Sigges podcast. Skrattar ofta då, vilket är ett bra betyg.
Citera
2019-04-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Alex Schulman har varit skribent i många år och tidvis varit mycket uppskattad. Jag har dock fått känslan av att han kommit litet ur synk med tiden och verkligheten de senaste åren. Rätt eller fel?

I den här tråden tänkte jag vi kunde diskutera hans krönikor utifrån frågeställningen "Har Alex Schulman passerat bäst-före-datum som skribent?".

Jag börjar med ett exempel från en krönika som kom nu i veckan. Där häcklar han landsortsbor som vill bygga en meterhög mur runt sitt bostadsområde:

Vet han inte att polisbristen är akut på många håll i landet och att t o m polisen råder folk att låsa dörrar och stärka upp säkerheten runt bostad, bilar etc?

Ironiskt nog sitter Alex själv bakom låst port och säkerhetsdörr på övre Östermalm och medan Sverige har genomgått stora förändringar de senaste åren fortsätter Alex Schulman att beskriva Sverige som om ingenting hade hänt.

Hittar ni andra exempel?
Underhållande komiker, en ny Benny Hill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in