2019-04-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
USA hjälpte IS i början precis som dom skapade Al-Qaida i kampen mot ryssarna.

USA (läs Obama och Clinton) stöttade FSA.
Att halva gänget var salafister och hoppade över till IS-slaktarna kunde de ha förutspått förvisso. Men det slår ändå inte kommunismens 100 miljoner döda, din flummare.
Det begriper även Assange.
Citera
2019-04-15, 20:51
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Inte ens med en kvantdator?

Kvantdatorer är inte något som finns (än). De fakta jag sett visar att de är ungefär lika snabba som vanliga datorer. Däremot är det många som tror att de kan bli snabba i framtiden (för att äska pengar till sin egen forskning).
Citera
2019-04-15, 20:57
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nu har inte jag använt TC på många år. Det har väl även slutat uppdateras? Men man hittade väl sårbarheter i programmet?

https://www.csoonline.com/article/2987148/newly-found-truecrypt-flaw-allows-full-system-compromise.html

Skitsamma, sidodebatt. Jag vill först se vad som ens händer i det första åtalet i UK innan jag blickar vidare.
Ja, det finns ju säkerhetsproblem i alla kodbaser. I det här fallet har det inte något att göra med själva ursprungsalgoritmen (kryptot). Jag misstänker att han som skapade truecrypt avslutade utvecklingen pga. påtryckningar från högre ort. Det programmet är väl de flesta staters mardröm (ett krypto som ej kan knäckas och där användaren genom att uppge ett annat lösenord kan visa på enbart oskyldiga dokument). Allt detta matematiskt säkert dessutom. Själv har jag alla eventuellt tveksamma filer krypterade med detta (VeraCrypt). Jag säger bara lycka till till den som vill försöka knäcka det...
Ett extra steg av säkerhet vore att koppla dörrklockan till unmount-funktionen. Detta tar bort alla kryptonycklar från RAM-minnet. Detta kan faktiskt behövas i Tyskland där polisen plockar med sig datorerna för att läsa ut nycklarna ur RAM-minnet.
Citera
2019-04-15, 23:11
Medlem
Gardiennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Vänstern i väst - i varje fall den som hörs - dvs ”vänstern”, har viktigare saker för sig, som att jaga identitetspolitiskt definierade (hjärn-)spöken samt sila mygg och svälja kameler.

Något oklart vad som menas här.
Har de viktigare saker för sig än att sila mygg och svälja kameler eller menar du att de silar mygg och sväljer kameler?
Citera
2019-04-16, 10:22
Bannlyst
The Martyrdom of Julian Assange

Under what law did Ecuadorian President Lenin Moreno capriciously terminate Julian Assange’s rights of asylum as a political refugee?
Under what law did Moreno authorize British police to enter the Ecuadorian Embassy—diplomatically sanctioned sovereign territory—to arrest a naturalized citizen of Ecuador?
Under what law did Prime Minister Theresa May order the British police to grab Assange, who has never committed a crime?
Under what law did President Donald Trump demand the extradition of Assange, who is not a U.S. citizen and whose news organization is not based in the United States?

https://www.truthdig.com/articles/the-martyrdom-of-julian-assange/
Citera
2019-04-16, 14:43
Medlem
EndOfDays avatar
Julian och Saddam ser väldigt lika ut när de blev tillfångatagna, saknas bara Robinson Kruse :-)
Citera
2019-04-16, 15:04
Bannlyst
Matyrdom kräver uppoffrande och både Saddam och Assange med olika bakgrund kommer i historieböckerna att minnas dom som hjältar.

Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Julian och Saddam ser väldigt lika ut när de blev tillfångatagna, saknas bara Robinson Kruse :-)
Senast redigerad av avskildhet 2019-04-16 kl. 15:11.
Citera
2019-04-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Staten Israel och det israeliska folket är två helt skilda saker. Staten Israel är en demokratisk stat,

Usch vilket trams du för! Den 14 maj 1948, klockan 16.00, utropades i Tel Avivs museum judiska staten Israels självständighet av juden David Ben Gurion. Israel är en apartheid stat således icke demokratisk.

Citat:
och i de flesta demokratiska stater i världen, så har folket väldigt lite eller INGET inflytande över eller insikt i vad staten egentligen gör. Sen är det israeliska folket INTE heller synonymt med judar.
Usch fy av dig! Folket "Judar" var dem som utropade och populerade sin stat inte kameler eller sångsvanar.
Citera
2019-04-16, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Usch vilket trams du för! Den 14 maj 1948, klockan 16.00, utropades i Tel Avivs museum judiska staten Israels självständighet av juden David Ben Gurion. Israel är en apartheid stat således icke demokratisk.

Usch fy av dig! Folket "Judar" var dem som utropade och populerade sin stat inte kameler eller sångsvanar.

Jag har svarat på ovanstående inlägg i ett inlägg i nedanstående tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av a987
......
Citera
2019-04-16, 18:01
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Ja, det finns ju säkerhetsproblem i alla kodbaser. I det här fallet har det inte något att göra med själva ursprungsalgoritmen (kryptot). Jag misstänker att han som skapade truecrypt avslutade utvecklingen pga. påtryckningar från högre ort. Det programmet är väl de flesta staters mardröm (ett krypto som ej kan knäckas och där användaren genom att uppge ett annat lösenord kan visa på enbart oskyldiga dokument). Allt detta matematiskt säkert dessutom. Själv har jag alla eventuellt tveksamma filer krypterade med detta (VeraCrypt). Jag säger bara lycka till till den som vill försöka knäcka det...
Ett extra steg av säkerhet vore att koppla dörrklockan till unmount-funktionen. Detta tar bort alla kryptonycklar från RAM-minnet. Detta kan faktiskt behövas i Tyskland där polisen plockar med sig datorerna för att läsa ut nycklarna ur RAM-minnet.

Har för mig detta har prövat i Sverige också? Vad jag vet så kan man försöka kylspreja ram-minnerna för att de skall bära på informationen längre. Kallas "cold boot attack"
Citera
2019-04-16, 20:40
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Du har klart visat att du är verklighetsfrånvänd. USA är definitivt dom största terroristerna i världen, stödjer värsta packet i världen, sionistiska Israels tjänare, jihadister i Syrien osv.

Sicken en du är, jag kan lika gärna säga att dina floskler är verklighetsfrånvända!
Europa hade fortfarande legat i ruiner antagligen om inte USA gått in i kriget och
hjälpt till ekonomiskt med uppbyggandet.

Sen har alla stater i världen säkert sina egenintressen, det är det som är politik.
Inte nödvändigtvis ihopkopplat med demokrati.

Dina floskler kan du dra för någon annan.
Citera
2019-04-16, 21:33
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Har för mig detta har prövat i Sverige också? Vad jag vet så kan man försöka kylspreja ram-minnerna för att de skall bära på informationen längre. Kallas "cold boot attack"
I Tyskland tar man sig in snabbt i huset och säkrar it-prylarna inom 50 sekunder om jag inte missminner mig. Det innebär att plugga in en USB-sticka som simulerar musrörelser samt att man ansluter strömmatning till datorerna mha gripklor som säkerställer strömförsörjningen när man för bort maskinen. Sedan töms maskinen på RAM-minnet (där finns alla eventuella kryptonycklar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in