2019-04-15, 08:08
Medlem
En medlem i hackergruppen "Nama" har sagt till Gateway Pundit att de varnat UK: "free Assange or chaos is coming for you".
Citera
2019-04-15, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a987
.....

Ett tillägg till inlägget ovan.

Jag kan förstå att man kan känna samhörighet till och älska sitt land eller sitt folk, och vilja försvara och hjälpa det, ungefär som man kan känna samhörighet till och älska sin familj, och därför vilja försvara och hjälpa dem.

Men om någon av mina familjemedlemmar skulle be mig att hjälpa dem att döda en annan människa, då skulle jag för det första ALDRIG göra det av pliktkänsla, utan jag skulle först och främst vilja veta varför de vill ha hjälp med detta. Och jag skulle vilja ha så mycket information som möjligt kring det, för att ta reda på om det verkligen är nödvändigt att döda den där människan. Det brukar ju nämligen oftast finnas andra sätt att lösa problem på, än att döda andra människor. Och det är dumt att lita på andra människor när det gäller sådana saker, risken finns alltid att man luras att för tex girighets skull eller pga paranoia, begå onda handlingar som tex mord.

Och istället för att bara plikttroget och hjärndött ställa upp och döda andra människor för "familjen", så borde tex amerikanska och brittiska soldater tacka Julian Assange, Wikileaks och andra liknande människor och organisationer, för den information de gör tillgängliga. Iallafall om de vill vara goda människor, och INTE vill döda människor i onödan. För hur god man än tycker att man själv är, och hur ond man än tycker att någon annan är, så betyder ens egen åsikt INGENTING, om man INTE har tillräckligt med information om saken.

Och alla länder som har värnplikt/militärtjänst där man tvingar människor att delta i krig, borde inse hur hjärndött det är, och upphöra med det omgående. Alla som deltar i krig ska förstås ha rätt att besluta själva om de ska delta eller inte, och de ska TVINGAS ta del av utförlig information om orsakerna till krigsinsatserna innan beslutet.

Tänk på hur mycket krig och förtryck det var i världen förr i tiden, när det INTE fanns någon yttrandefrihet eller fri press, och när man straffade alla "tjallare" och "landsförrädare" som Assange, Manning och Snowden med döden. Och INGEN vågade säga ifrån eller säga NEJ, alla stod och tittade på när människor dödades, eller så deltog de själva i dödandet, av pliktkänsla eller av rädsla för att själva bli dödade av sin kung/drottning/president.
Är det så du vill ha det? Vill du bli tvingad att döda andra människor? Eller vill du välja själv vilka människor du dödar, efter att ha fått reda på tillräcklig information om dem?

Våga säga NEJ till ditt land, din kung/drottning/president, ditt folk och din familj, om de ber dig att begå onda handlingar!
Kräv mer information av dem, och låt dig INTE luras av dem att begå onda handlingar som att döda andra människor i onödan!

Och säg NEJ till och protestera/strejka/bojkotta högljutt, mot utlämning, inlåsning och avrättning av Julian Assange och andra liknande informationsspridare!
Senast redigerad av a987 2019-04-15 kl. 08:43.
Citera
2019-04-15, 10:20
Medlem
Yaskos avatar
Ett av de få västerländska journalister som verkligen försöker vara journalist är alltså fängslat. Hans liv är förstört efter 10 år i "fängelse" och han kommer säkert dömas till ännu en efter fängslandet.

Han är en tydligt varning till de få hederliga journalister i väst. Om ni utför ditt yrke så förstör vi ditt liv precis som vi gjorde med Manning och Assange.

Synd att vi inte kommer att ha några riktiga journalister som kommer att undersöka USAs krigsbrott från och med nu.
Citera
2019-04-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
En medlem i hackergruppen "Nama" har sagt till Gateway Pundit att de varnat UK: "free Assange or chaos is coming for you".
Frågan är vad de kan göra. Hade vänstern i väst varit smarta hade de stenhårt valt att kämpa för Assange. Finns väl få exempel på en individ som gått emot USA och klarat sej undan med det. Att Trump som hyllat Wikileaks 100-tals gånger skulle svika var ganska väntat. En ryggradslös person.
Citera
2019-04-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ett av de få västerländska journalister som verkligen försöker vara journalist är alltså fängslat. Hans liv är förstört efter 10 år i "fängelse" och han kommer säkert dömas till ännu en efter fängslandet.

Han är en tydligt varning till de få hederliga journalister i väst. Om ni utför ditt yrke så förstör vi ditt liv precis som vi gjorde med Manning och Assange.

Synd att vi inte kommer att ha några riktiga journalister som kommer att undersöka USAs krigsbrott från och med nu.
De som hyllat Trump måste känna sig fåniga. Trump ljög om att han älskade Wikileaks.
Citera
2019-04-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Har inte varit på Msm.

"Mitt kära folkmordiska USA hör hemma i helvetet"?

Det är storpolitik, Putin av alla, har gått ut med att han
är orolig för Assange´s rättssäkerhet! Putin! Som om
inte de flesta länder ägnar sig åt orättfärdig storpolitik!
Han ska ta hand om sitt eget land och jurisdiktion.

För mig är det inte USA i första hand här, vi har oroväckande
större imperium som opererar på internationell mark. Ryssland,
Kina, Saudiarabien m fl.
Du har klart visat att du är verklighetsfrånvänd. USA är definitivt dom största terroristerna i världen, stödjer värsta packet i världen, sionistiska Israels tjänare, jihadister i Syrien osv.
Senast redigerad av Persetan 2019-04-15 kl. 12:18.
Citera
2019-04-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
De som hyllat Trump måste känna sig fåniga. Trump ljög om att han älskade Wikileaks.

Nä, men han är president nu och har en Rysslandsanklagelse att ta hänsyn till.
Inget konstigt alls, Trumps agerande är förutsägbart.

Han kommer däremot med stor sannolikhet bevilja nåd sedan.
Citera
2019-04-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Du har klart visat att du är verklighetsfrånvänd. USA är definitivt dom största terroristerna i världen, stödjer värsta packet i världen, sionistiska Israels tjänare, jihadister i Syrien osv.

Har vi en IS-dåre i tråden?
Citera
2019-04-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Har vi en IS-dåre i tråden?
USA hjälpte IS i början precis som dom skapade Al-Qaida i kampen mot ryssarna.
Citera
2019-04-15, 18:03
Medlem
NoTruces avatar
Man undrar ju huruvida Assange tycker att de här sju åren på ambassaden var värt det. Fängelse är legaliserat frihetsberövande, och det har han ju gått igenom.
Citera
2019-04-15, 18:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Frågan är vad de kan göra. Hade vänstern i väst varit smarta hade de stenhårt valt att kämpa för Assange. Finns väl få exempel på en individ som gått emot USA och klarat sej undan med det. Att Trump som hyllat Wikileaks 100-tals gånger skulle svika var ganska väntat. En ryggradslös person.
Det har varit omöjligt i o m anklagelserna om våldtäkt och sexuellt ofredande.
Anklagelser från ett land som ses som en föredöme när det gäller kvinnors frigörelse och jämlikhet. Ett land som hamnar högt på listor över länder med låg korruption. Ett land där rättvisa anses vara ledstjärna.

Vänstern i väst - i varje fall den som hörs - dvs ”vänstern”, har viktigare saker för sig, som att jaga identitetspolitiskt definierade (hjärn-)spöken samt sila mygg och svälja kameler.
Citera
2019-04-15, 18:44
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Man undrar ju huruvida Assange tycker att de här sju åren på ambassaden var värt det. Fängelse är legaliserat frihetsberövande, och det har han ju gått igenom.

Jag inser nu att jag formulerade mig lite oklart. Han har självklart inte suttit i fängelse än, men frihetsberövad får man nog säga att han blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in