Citat:
Är det biologi att en enskild man valde att våldta? Kanske. Förmodligen en faktor. Fan vet jag. Frågan var på populationsnivå. "Varför våldtar män mer än kvinnor". Inte "varför fick Bosse för sig att sticka kuken i Bodil". Två olika frågor med två helt olika svar.
Nej tvångsäktenskap osv är alla exempel på kulturella och socialt konstruerade normer. Oftast ifrån just de områdena jag uttryckligen sa att du skulle få vända dig till i min senaste kommentar. Du kanske missade det. Våldtäkt i porr och sexköp är knappast en "norm". Det är en avvikelse, en fetisch i värsta fall. Dock värt att nämna att biologi återigen är en faktor. Tror du att kvinnor hade blivit bortgifta mot sin vilja i MENA om de överlag var 10 cm längre och 45% starkare än männen?
Nej... testosteron är det manliga hormonet. Det är framförallt associerat med aggression. Du sitter på helt fel uppgifter. Vill du motbevisa mig så får du gärna ge din farsa, son eller pojkvän anabola steroider. "Testosteron påverkar ju som tur är inte aggressivitet" eller hur?
Det gör det. Du är helt fel ute och måste ha missförstått något.
1. Det finns färre riktigt genomkorkade kvinnor än män.
2. Retard strength är inte vetenskapligt bevisat. En kvinna med IQ 80 är fortfarande generellt svagare och mindre aggressiv än en våldtäktsMAN med IQ 80.
Bara att kolla upp de amerikanska fängelse-studierna. Vad hade de allra flesta våldsamma kriminella gemensamt? Standardavvikelse lägre IQ och högre testosteronhalter. Kultur KAN vara en faktor, men biologi är det alltid.
Nej tvångsäktenskap osv är alla exempel på kulturella och socialt konstruerade normer. Oftast ifrån just de områdena jag uttryckligen sa att du skulle få vända dig till i min senaste kommentar. Du kanske missade det. Våldtäkt i porr och sexköp är knappast en "norm". Det är en avvikelse, en fetisch i värsta fall. Dock värt att nämna att biologi återigen är en faktor. Tror du att kvinnor hade blivit bortgifta mot sin vilja i MENA om de överlag var 10 cm längre och 45% starkare än männen?
Nej... testosteron är det manliga hormonet. Det är framförallt associerat med aggression. Du sitter på helt fel uppgifter. Vill du motbevisa mig så får du gärna ge din farsa, son eller pojkvän anabola steroider. "Testosteron påverkar ju som tur är inte aggressivitet" eller hur?
Det gör det. Du är helt fel ute och måste ha missförstått något.
1. Det finns färre riktigt genomkorkade kvinnor än män.
2. Retard strength är inte vetenskapligt bevisat. En kvinna med IQ 80 är fortfarande generellt svagare och mindre aggressiv än en våldtäktsMAN med IQ 80.
Bara att kolla upp de amerikanska fängelse-studierna. Vad hade de allra flesta våldsamma kriminella gemensamt? Standardavvikelse lägre IQ och högre testosteronhalter. Kultur KAN vara en faktor, men biologi är det alltid.
Det är "associerat" med detta ja...men! detta är idag motbevisat av forskning..,.du kan själv läsa dig till detta via att googla ex.
Att någon som får en onaturlig obalans i sina hormonnivåer av olika slag uppvisar aggressivt beteende kan lika gärna förklaras av obalansen inte av ett enda hormon.
Fattar du?
Kvinnor som får en tillfällig obalans i sina olika hormoner runt mens samt övergångstid ex. uppvisar också ökad aggressivitet. Tror du de får mer testosteron än innan?
https://fof.se/tidning/2017/2/artikel/skyll-inte-valdet-pa-testosteronet
"Testosteron är inte kopplat till aggressivitet hos människan – tvärtom är det män med brist på testosteron som uttrycker mer aggressivitet. Vid experiment där man (blint) gett män testosteron, i doser från normala till extremt höga, har man inte funnit några signaler om påverkan på aggressiviteten. När det gäller sexuell lust, kapacitet och aktivitet finns ett tröskelvärde för maximal effekt som ligger vid nedre normalvärdesgränsen. Högre nivåer än så ger ingen extra effekt."