2019-04-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det låter lika illa i ett lunchrum som domineras av kvinnor. Särskilt om de är av det fulare slaget. Ska inte du som gelik ta upp kampen mot manshatet i era lunchrum?

Råkar inte ut för det hatet och bryr mig således inte. Vad vill du ha sagt?
Citera
2019-04-16, 17:56
Medlem
Mjälls avatar
Jag hatar invandrare, förutom Ahmed på pizzerian. Han är schysst.

Jag hatar män, förutom Gabriel från den feministiska teatergruppen. Han är schysst.

"Amen du fattar ju vad jag menar"

Citera
2019-04-16, 17:56
Medlem
Svar på TS...

Fria tider samt du har plockat ut något ur sitt sammanhang...så udda!

Lyssnar man till denna vänsterpartist...så står hon och säger:

-Vi kan inte se på dig om du är en våldtäktsman eller inte, därför förutsätter vi att alla män är våldtäktsmän. Det är den brutala sanningen
[...]
Därför måste alla män ta sitt kollektiva ansvar. Alla män.

Det hon säger är alltså exakt det som frasen/ sloganen: "Alla män är potentiella våldtäksmän" står för.

Dvs INTE att 100% av alla män i världen har eller kommer begå våldtäkt i sina liv, utan från kvinnors synvinkel, faktiska utsatthet, verklighet och liv.

Dvs inte att 100% av alla män ska ta sitt kollektiva ansvar via att sättas i fängelse, utan att de ska vara medvetna om detta och dra sina strån till stacken som förbättrar denna verklighet.
Senast redigerad av Merapi 2019-04-16 kl. 18:33.
Citera
2019-04-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En förändrad syn i samhället/ allmänheten skulle jag säga.

Varför?
precis som du kan upplysa en 60+ maschosvin av svensk härkomst att han fan ska låta bli tafsa på kivnnor så kan du upplysa en 20+ invandrad kille detta, Förmodligen så är den senare betydligt mer känslig och öppen för förändring än vad 60+ är.

Säg mig..

vad är det du tror är skälet till att Eklundh. kapten klänning, stureplanskillarna etc etc bevisligen begick våldtäkt?
eller för den delen average invandrad våldtäktsman, OM det nu inte skulle vara manlighetsnormerna kring sex och vad "riktiga" män ska ha "rätt" till?

Hade ju varit intressant höra alla era teorier kring varför män våldtar....efterosm ni nu absolut inte godkänner sociologins teorier kring detta.

Du har fått svaret på den frågan. Män våldtar i högre proportion därför att:

-De är mer sexuellt aggressiva (vilket de måste vara i en värld där kvinnofåglarna väljer de som kvittrar högst och bäst).

-De har högre halter testosteron vilket gör dem aggressivare och mer risktagande.

-De är fysiskt starkare vilket gör det möjligt för dem att påtvinga kvinnor deras vilja.

-De är korkade (gäller oftast de som våldtar) de är inte intelligenta nog för att kontrollera sina impulser eller tänka ut de konsekvenser deras beteende får.

DET ÄR MED ANDRA ORD BIOLOGI!

Vill du ha kulturella anledningar så får du söka dig till Mellan-östern, Afrika och diverse stamfolk runtom jorden. Där kanske anledningen är att kvinnor tilldelats ett lägre människovärde.
I Sverige finns det ingen mansnorm som uppmuntrar eller försvarar män som våldtar. Våldtäktsmän avskys, åker i fängelse, blir av med vänner, familj och jobb. Det är raka motsatsen till vad en uppmuntrad norm innebär.
Citera
2019-04-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Menar du att dessa få exempel utgör hela våldtäktsproblematiken?

De få ex. du tog upp är mycket intressanta då den gemensamma faktorn inte alls bör vara kön, utan psykisk hälsa. Så egentligen borde vi enligt din logik enkom fokusera på det.

Nä visst" jag kan sitta här och knattra ner 100% av alla svenska våldtäktsmäns namn för ..tja vad hade dugt för dig? de senaste 50 åren?

Eller kan du kanske förbarma dig och ta mig på orden att ja X% av svenska män har våldtagit.
och inte bara de vars namn jag nu drog som exempel.

Det finns även forskning på att njet..psykisk ohälsa är inte direkt kopplat till våldtäkt.
De exempel jag drog,är från den mediala världen, de utgjorde de fåtal undantag av alla våldtäkter som varit så exceptionella av olika skäl, dit just psykisk sjukdom hör hemma, att de hamnat i media, dvs till vår allmänna kännedom, med namn och allt.
Men nej, average våldtäktsman är enligt forskning kring dessa rätt mentalt "vanlig".

Så försök igen tack.
Senast redigerad av Merapi 2019-04-16 kl. 18:34.
Citera
2019-04-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Du behöver inte berätta för mig vad kvinnor är kapabla till, jag vet garanterat mer än du. Det du behöver, är att lära dig förstå svenska språket, retorik samt vad avsändaren vill ha sagt. Du verkar ju med all mening vara vad vi vanliga svenskar kallar svagbegåvad.

Du vet garanterat mer än mig gällande kvinnors beteende på populationsnivå eftersom ditt kön vetter inåt? Kanon. Mitt sticker ut. Jag är man. Män som grupp våldtar inte. Ett fåtal störda och avskydda män gör det. Det finns ingen som helst norm bland svenska män som ursäktar och uppmuntrar övergrepp på kvinnor. Jag är man. Jag vet garanterat mer om män än vad du gör.

Sååå då var det avgjort. Alla ni kuk-skygga radikalfeminister kan gå hem igen.
Älska identitetspolitik.
Citera
2019-04-16, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Du har fått svaret på den frågan. Män våldtar i högre proportion därför att:

-De är mer sexuellt aggressiva (vilket de måste vara i en värld där kvinnofåglarna väljer de som kvittrar högst och bäst).

-De har högre halter testosteron vilket gör dem aggressivare och mer risktagande.

-De är fysiskt starkare vilket gör det möjligt för dem att påtvinga kvinnor deras vilja.

-De är korkade (gäller oftast de som våldtar) de är inte intelligenta nog för att kontrollera sina impulser eller tänka ut de konsekvenser deras beteende får.

DET ÄR MED ANDRA ORD BIOLOGI!

Vill du ha kulturella anledningar så får du söka dig till Mellan-östern, Afrika och diverse stamfolk runtom jorden. Där kanske anledningen är att kvinnor tilldelats ett lägre människovärde.
I Sverige finns det ingen mansnorm som uppmuntrar eller försvarar män som våldtar. Våldtäktsmän avskys, åker i fängelse, blir av med vänner, familj och jobb. Det är raka motsatsen till vad en uppmuntrad norm innebär.

Verkligen?

är det "biologi" att ex. kapten Klänning betedde sig som han gjorde?
eller Kulturprofilen?
är det "biologi" att våldtäkt/ sexuellt tvång i stora delar av vår värld i dag är inbyggt som "normalt" beteende i företeelser som ex tvångsäktenskap? sexköp? krig? Porr?

Svar nej. Dessa saker är konstruerade av de samhällen vi nu skapat. Och patriarkala samhällen sen typ 5000 bak i tiden är gjorda för att tvinga kvinnor på alla de sätt man nu kan det på ha sex efter mäns villkor eller reproducera sig med män de inte valt själva och där ingår våldtäkt.

För i min fågelerfarenhet så lägger fågelhannar ner enorm energi hela 100% faktiskt på att "kvittra högst och bäst" inte att våldta.

Vidare att där finns fullt tillräckligt med rätt korkade kvinnor också för att detta kön skulle uppvisa åtminstone lite fler % våldtäkter OM nu lågt IQ hade varit ett kriterium för just våldtäkt.

Testosteron har inte alls denna effekt, enligt forskning, det tillhör en gammal myt.
Det gör män och kvinnor kåta ja, men män har fortfarande full tillgång till sin frontala cortex där han gör val, som ex hmm? ska jag våldta eller kanske runka istället? precis som hos kvinnor.

Vad gäller aggressivitet så att man slutar tänka så är det snarare adrenalin som är boven och inte testosteron.

testo gör dig bara manligt snygg...det sänker din röst....det ger dig hår på bröstet, din kropp manlig muskelvävnad etc etc....det spelar inte denna roll i om du som man ska våldta eller inte.
Senast redigerad av Merapi 2019-04-16 kl. 18:23.
Citera
2019-04-16, 18:22
Medlem
Citat:
En förändrad syn i samhället/ allmänheten skulle jag säga.

Varför?
precis som du kan upplysa en 60+ maschosvin av svensk härkomst att han fan ska låta bli tafsa på kivnnor så kan du upplysa en 20+ invandrad kille detta, Förmodligen så är den senare betydligt mer känslig och öppen för förändring än vad 60+ är.

Säg mig..

vad är det du tror är skälet till att Eklundh. kapten klänning, stureplanskillarna etc etc bevisligen begick våldtäkt?
eller för den delen average invandrad våldtäktsman, OM det nu inte skulle vara manlighetsnormerna kring sex och vad "riktiga" män ska ha "rätt" till?

Hade ju varit intressant höra alla era teorier kring varför män våldtar....efterosm ni nu absolut inte godkänner sociologins teorier kring detta.

Sociologins teorier för våldtäkt hade jag gärna lyssnat till. Kanske psykologer är bättre på att förklara.

Men jag kan garantera dig att män som Kapten Klänning och Eklundh står lågt i kurs i de flesta mäns ögon. De flesta män förför sina kvinnor, de tar inte, de kräver inte.

Som du ser det borde ju de flesta män vara våldtäktsmän, men du drar fram rent morbida personer som något slags bevis.

Hur anstår du dig att generalisera en kille som Kapten Klänning på gemene man?

Så är du ute i vida världen igen, det är svaga argument för att svenska killar skall dras över samma kam som alla män globalt.

Lycka till med att utbilda invandrarkillarna. Nu har du tagit på dig det.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2019-04-16 kl. 18:26.
Citera
2019-04-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Du vet garanterat mer än mig gällande kvinnors beteende på populationsnivå eftersom ditt kön vetter inåt? Kanon. Mitt sticker ut. Jag är man. Män som grupp våldtar inte. Ett fåtal störda och avskydda män gör det. Det finns ingen som helst norm bland svenska män som ursäktar och uppmuntrar övergrepp på kvinnor. Jag är man. Jag vet garanterat mer om män än vad du gör.

Sååå då var det avgjort. Alla ni kuk-skygga radikalfeminister kan gå hem igen.
Älska identitetspolitik.

Liksom du är jag man, jag tar dock inte till mig av uttalandet då jag vet att det inte handlar om mig. Du tycks dock osäker och då fattar jag att man känner sig osäker, det är ett helvete att stå för sina åsikter i en icke gillande värld.

Så vad var avgjort?
Citera
2019-04-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Sociologins teorier för våldtäkt hade jag gärna lyssnat till. Kanske psykologer är bättre på att förklara.

Men jag kan garantera dig att män som Kapten Klänning och Eklundh står lågt i kurs i de flesta mäns ögon. De flesta män förför sina kvinnor, de tar inte, de kräver inte.

Som du ser det borde ju de flesta män vara våldtäktsmän, men du drar fram rent morbida personer som något slags bevis.

Hur anstår du dig att generalisera en kille som Kapten Klänning på gemene man?

Lycka till med att utbilda invandrarkillarna. Nu har du tagit på dig det.

Käre Zigge...genusvetenskap ligger under sociolog..så feminismens teorier kring detta är i stort sociologins.

kapten Klänning var nog välsedd av många män, det var först när han ertappats med vad han nu sysslade med som han sjönk.
Weinsteins och Kulturporfiloens beteende ex. visste alla i dessa mäns närhet om, men....ignorerade.

Och ja, de flesta män förför, och skulle aldrig våldta, jag vet detta, det är inte dem vi diskuterar.
De äger en psykologisk kapacitet som stavas empati ex. som övervinner sina samhällens strukturer i dessa saker. Precis som kvinnors individuella intelligens i alla tider har övervunnit sina samhällen försök till att fördumma dem.
Det är dessa strukturer vi jobbar emot, inte individer.
Citera
2019-04-16, 18:35
Medlem
Citat:
Verkligen?

är det "biologi" att ex. kapten Klänning betedde sig som han gjorde?
eller Kulturprofilen?
är det "biologi" att våldtäkt/ sexuellt tvång i stora delar av vår värld i dag är inbyggt som "normalt" beteende i företeelser som ex tvångsäktenskap? sexköp? krig? Porr?

För i min fågelerfarenhet så lägger fågelhannar ner enorm energi hela 100% faktiskt på att "kvittra högst och bäst" inte att våldta.

Vidare att där finns fullt tillräckligt med rätt korkade kvinnor också för att detta kön skulle uppvisa åtminstone lite fler % våldtäkter OM nu lågt IQ hade varit ett kriterium för just våldtäkt.

Testosteron har inte alls denna effekt, enligt forskning, det tillhör en gammal myt.
Det gör män och kvinnor kåta ja, men män har fortfarande full tillgång till sin frontala cortex där han gör val, som ex hmm? ska jag våldta eller kanske runka istället? precis som hos kvinnor.

Vad gäller aggressivitet så att man slutar tänka så är det snarare adrenalin som är boven och inte testosteron.

testo gör dig bara manligt snygg...det sänker din röst....det ger dig hår på bröstet, din kropp manlig muskelvävnad etc etc....det spelar inte denna roll i om du som man ska våldta eller inte.

Är det biologi att en enskild man valde att våldta? Kanske. Förmodligen en faktor. Fan vet jag. Frågan var på populationsnivå. "Varför våldtar män mer än kvinnor". Inte "varför fick Bosse för sig att sticka kuken i Bodil". Två olika frågor med två helt olika svar.

Nej tvångsäktenskap osv är alla exempel på kulturella och socialt konstruerade normer. Oftast ifrån just de områdena jag uttryckligen sa att du skulle få vända dig till i min senaste kommentar. Du kanske missade det. Våldtäkt i porr och sexköp är knappast en "norm". Det är en avvikelse, en fetisch i värsta fall. Dock värt att nämna att biologi återigen är en faktor. Tror du att kvinnor hade blivit bortgifta mot sin vilja i MENA om de överlag var 10 cm längre och 45% starkare än männen?

Nej... testosteron är det manliga hormonet. Det är framförallt associerat med aggression. Du sitter på helt fel uppgifter. Vill du motbevisa mig så får du gärna ge din farsa, son eller pojkvän anabola steroider. "Testosteron påverkar ju som tur är inte aggressivitet" eller hur?
Det gör det. Du är helt fel ute och måste ha missförstått något.

1. Det finns färre riktigt genomkorkade kvinnor än män.
2. Retard strength är inte vetenskapligt bevisat. En kvinna med IQ 80 är fortfarande generellt svagare och mindre aggressiv än en våldtäktsMAN med IQ 80.

Bara att kolla upp de amerikanska fängelse-studierna. Vad hade de allra flesta våldsamma kriminella gemensamt? Standardavvikelse lägre IQ och högre testosteronhalter. Kultur KAN vara en faktor, men biologi är det alltid.
Citera
2019-04-16, 18:39
Medlem
Citat:
Käre Zigge...genusvetenskap ligger under sociolog..så feminismens teorier kring detta är i stort sociologins.

kapten Klänning var nog välsedd av många män, det var först när han ertappats med vad han nu sysslade med som han sjönk.
Weinsteins och Kulturporfiloens beteende ex. visste alla i dessa mäns närhet om, men....ignorerade.

Och ja, de flesta män förför, och skulle aldrig våldta, jag vet detta, det är inte dem vi diskuterar.
De äger en psykologisk kapacitet som stavas empati ex. som övervinner sina samhällens strukturer i dessa saker. Precis som kvinnors individuella intelligens i alla tider har övervunnit sina samhällen försök till att fördumma dem.
Det är dessa strukturer vi jobbar emot, inte individer.

Feminismens teorier är i stort sociologin. Där ser man. Snacka om politisering av ett helt fakultet.

Märkligt är det ändå en liten minoritet av männen som våldtar och en förkrossande majirotet som förför och flirtar. Hur förklarar sociologin det? Det är ju bara att ta för sig, varför gör så pass få män det då? Inte ens incels våldtar, de sitter bittra framför sin dator och hatar. De borde väl bara ta för sig, om det är vad deras norm säger?? Är det empati??

Vi övervinner vårt samhälles struktur, vi går emot vår egen norm... ja men jisses.... det är ju rena snurren.

Eller kan det vara så att teorin om den patriarkala normen inte förklarar så särskilt mycket om män och manlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in