2019-04-15, 19:11
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Du förstår hur jag menar,finns ingen anledning att märka ord och förvränga.

En del skyller på föräldrarna,tyvärr. Hemförhållanden vet vi inget om och inte heller relevant.

Du anser att en dömande dom skulle leda till färre poliser? Det betyder alltså att poliser kan bete sig hur som helst utan konsekvenser? Smart tänkt.

Personligen vill jag ha lagliga,trygga och balanserade poliser på våra gator-och jag är gärna med på att betala högre skatt för deras lön. Dvs så länge rätt personer blir poliser.

Du kan inte sikta på poliser med något som ser ut som ett vapen, givetvis måste poliserna då göra något, annars är dom döda nästa gång. Killen kanske ska bo på ett hem, om föräldrarna inte klarar av honom, att ungar rymmer hemifrån ska inte underskattas, då är något fel.
Citera
2019-04-15, 19:18
Medlem
shoot-outs avatar
O
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Han hade tydligen rymt hemifrån, dåliga hemförhållanden ? Ingen tar upp föräldrarnas ansvar, vad gjorde han ute så sent ? Dömer man poliserna, då kommer en massa poliser sluta, och det är svårt att få nya poliser, när lönen är så låg.
Märklig ideologi du för fram. Ska poliskåren bestå av grovt kriminella om än en i väldigt liten skala pga att lönen är för låg.isf ska väl inte rättsäkerheten gå förlorad. Lönen är ju politiskt styrd inget annat som förhandlas fram.
Tror inte så många som skriver här är medvetna om vilket jobb som förälder med barn som lider av så kraftig funktionsnedsättning. Och svårigheterna med assistans personal som kommuner ogärna vill betala.
Föräldrar har givetvis ett ansvar och de ringde ju innan dödsskjutningen och anmälde Eriks försvinnande.
Citera
2019-04-15, 19:18
Medlem
Citat:
Du kan inte sikta på poliser med något som ser ut som ett vapen, givetvis måste poliserna då göra något, annars är dom döda nästa gång. Killen kanske ska bo på ett hem, om föräldrarna inte klarar av honom, att ungar rymmer hemifrån ska inte underskattas, då är något fel.

Skulle hemförhållanden orsaka att han "rymde"? Killen hade Ds samt svår autism. Vet du hur svårt det kan vara att övervaka dom 24/7?
Vem vet,familjen kanske hade fått avslag på div vårdinsattser,assistans osv.

Föreslår att du läser igenom tråden. Handlar inte bara om han siktat på polisen.
Citera
2019-04-15, 19:23
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Skulle hemförhållanden orsaka att han "rymde"? Killen hade Ds samt svår autism. Vet du hur svårt det kan vara att övervaka dom 24/7?

Föreslår att du läser igenom tråden. Handlar inte bara om han siktat på polisen.

Svårt att övervaka, det är väl bara att låsa dörrar stänga fönster, som förälder har man ett ansvar, är barnet sjukt, så får man anpassa sig efter det. Nu skjuts det dagligen i Sverige, och jag förstår poliserna, som riskerar sitt liv dagligen, och dom får alldeles för låg lön för det farliga arbete dom utför. Du tycks vara en känslomänniska, som tappar sunt förnuft när dina känslor tar över.
Citera
2019-04-15, 19:28
Bannlyst
Citat:
Så ibland är han en fullvuxen hotfull man och ibland ett litet barn? Hur ska du ha det..

Om Eric har stuckit hemifrån ett flertal ggr där pappan hittat han i området,så varför skulle denna gång vara extra alarmerande? Det var som sagt inte mitt på dagen med all trafik,eller fredag/lördagskväll kl.23 med all fylla.
Dessutom är Vasastan ett ganska lungt ställe.

Nä,din kommande (fantasi) position retar inte gallfeber på nån,tvärtom ganska skrattretande.

Exakt.

Nu har ju du och dom andra foliehattarna visat att den redan gör det, annars hade du inte haft sådant behov att påpeka detta

Jag har hela tiden hävdat att han var en 20 årig mongoloid, som enligt föräldrarna var på en treårings nivå mentalt. Något som dock inte polisen kunde känna till, och knappast heller bry sig om eftersom kulorna från ett vapen vapen gör samma skada iaf..

Men eftersom du och dom andra foliehattarna skrikit er hesa om att han minsann var ett baaaarn så kan man ju fråga sig vad ni själva har för syn på föräldraskap då det inte är så farligt att ett treårigt baaaarn spatserar omkring ute själv

.. Och att det hänt förr, men att det då slutat lyckligt är ett argument till att fortsätta ta killens rymningsbenägenhet med en klackspark

Somliga människor ska inte föröka sig, den saken är ju jävligt klar
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-15 kl. 19:38.
Citera
2019-04-15, 19:29
Medlem
Citat:

Klart att det var hemförhållandena som möjliggjorde rymningen. I nåt annat hem skulle ytterdörren ha varit låst så att rymning inte skulle ha varit en möjlighet.
Citera
2019-04-15, 19:41
Medlem
Citat:
Svårt att övervaka, det är väl bara att låsa dörrar stänga fönster, som förälder har man ett ansvar, är barnet sjukt, så får man anpassa sig efter det. Nu skjuts det dagligen i Sverige, och jag förstår poliserna, som riskerar sitt liv dagligen, och dom får alldeles för låg lön för det farliga arbete dom utför. Du tycks vara en känslomänniska, som tappar sunt förnuft när dina känslor tar över.
Känslomänniska skulle jag inte kalla mig,snarare en logiskt tänkande människa. Jag har full förståelse att polisen skjuter i sånt här läge. Men 20+ skott?? Och med den informationen dom har? Nej.

Föräldrarna kunde ha låst,larmat,ja varför inte haft 38säkerhetskedjor med hänglås. Nu var det inte så,och orsaken till det vet vi inte. Föräldrarna är inte åtalade,då ska vi inte gärna ge dom (ännu mer) tung skuld.
Precis som andra tragiska dödsfall där barn dött,bilolyckor,drukning,ja t.om mord finns det folk som skyller på föräldrarna. Helt i onödan.

Kan nog garantera att Erics föräldrar hade bundit fast han i värsta fall om dom visste utgången av Erics dåliga vanor.
Citera
2019-04-15, 19:45
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Känslomänniska skulle jag inte kalla mig,snarare en logiskt tänkande människa. Jag har full förståelse att polisen skjuter i sånt här läge. Men 20+ skott?? Och med den informationen dom har? Nej.

Föräldrarna kunde ha låst,larmat,ja varför inte haft 38säkerhetskedjor med hänglås. Nu var det inte så,och orsaken till det vet vi inte. Föräldrarna är inte åtalade,då ska vi inte gärna ge dom (ännu mer) tung skuld.
Precis som andra tragiska dödsfall där barn dött,bilolyckor,drukning,ja t.om mord finns det folk som skyller på föräldrarna. Helt i onödan.

Kan nog garantera att Erics föräldrar hade bundit fast han i värsta fall om dom visste utgången av Erics dåliga vanor.

Det vi ser nu är bara början, invandringen har gjort att vi ser den värsta brottsligheten i Sveriges historia svepa in över Sverige, om vi säger att Erik tänker som en 7 åring, tycker du det är okej att låta en sjuåring springa ute på stan mitt i natten ?
Citera
2019-04-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nu har ju du och dom andra foliehattarna visat att den redan gör det, annars hade du inte haft sådant behov att påpeka detta

Jag har hela tiden hävdat att han var en 20 årig mongoloid, som enligt föräldrarna var på en treårings nivå mentalt. Något som dock inte polisen kunde känna till, och knappast heller bry sig om eftersom kulorna från ett vapen vapen gör samma skada iaf..

Men eftersom du och dom andra foliehattarna skrikit er hesa om att han minsann var ett baaaarn så kan man ju fråga sig vad ni själva har för syn på föräldraskap då det inte är så farligt att ett treårigt baaaarn spatserar omkring ute själv

.. Och att det hänt förr, men att det då slutat lyckligt är ett argument till att fortsätta ta killens rymningsbenägenhet med en klackspark

Somliga människor ska inte föröka sig, den saken är ju jävligt klar
Fast nu fanns det information hos polis att Eric rymt och fanns i området.

Att kulor skulle bli bomull om de kom från ett barn är det ingen som påstått. Bara du.

Försvaren börjar tryna hos en del,då tar vi fram föräldrarnas skuld. Typ,snacka panik.

Citat:
Det vi ser nu är bara början, invandringen har gjort att vi ser den värsta brottsligheten i Sveriges historia svepa in över Sverige, om vi säger att Erik tänker som en 7 åring, tycker du det är okej att låta en sjuåring springa ute på stan mitt i natten ?
Var har jag skrivit att det är okej? Nu är det som det är. Det mest tragiska har hänt,går inte backa i tid.
Sen kan den männskliga faktorn,glömska,drabba oss alla. Även föräldrar.

Vet inte varför du drar upp invandring och dess brottslighet här,men kan då ställa frågan-varför skjuter inte polis på stenkastande invandrarungdomar? Är dom rädd att bli kallade rasister?
Senast redigerad av trez77 2019-04-15 kl. 19:59.
Citera
2019-04-15, 20:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Vad är det som (eventuellt) ska sekretessbeläggas, som gör det så besvärligt/tidsödande!? Har stämningsansökan postats i tråden?

Domstolen säger ungefär såhär i detta fallet;
Vi skickar ut uppgifter efterhand dom blir färdiga i sekretessprövningen.

Om nu någon/fler av dom misstänkta ansökt om skyddade personuppgifter i samband med åtalsbeslut, vilket vore rimligt att anta, landar sekretessprövningen som ett ganska stort arbete på domstolen i detta fall (inget maskas under förundersökningens gång om ingen då hade skyddade uppgifter), och det är min förstagissning mht den förhållandevis långa beredningstiden nu.

Nej, stämningsansökan har inte postats. Den lär också ligga (legat) på beredningen, men den bör gå att få ut nu.

Målnummer, för den som är intresserad:
B 10655-18
Citera
2019-04-15, 20:07
Medlem
Citat:

Du resonerar som om det vore fel att påpeka att föräldrar som låter sin 3åring springa ut i natten är inkompetenta och olämpliga att ta hand om sitt barn. De kanske själva lider av olika diagnoser? Eller har missbruksproblematik? Eller båda?

Tydligen räckte inte föräldrarnas fantasi till att inse vilka faror detta innebar för deras son. Han skulle ha kunnat bli misshandlad, våldtagen, överkörd you name it. Att han skulle bli skjuten till döds trodde väl inte de flesta, men farorna utomhus för en 3åring är så många fler än dödsskjutningar.

Föräldrar som låter sin 3åring simma själv i bassängen utan vuxet sällskap tar en risk. Men det är barnet som betalat priset. Likaså föräldrar som låter sina barn cykla utan hjälm. Återigen är det ungen som lider ifall han får en skallskada.

Erics föräldrar visste att Eric riskerade att råka illa ut, eftersom han hade rymt tidigare. Det enda de inte visste med säkerhet var när och var olyckan skulle vara framme. Det vet man aldrig i förväg. Och det är därför man använder bilbälten och cykelhjälmar samt ser till att 3åringar inte vistas utomhus utan vuxet sällskap. Det är inte SVÅRT att låsa ytterdörren inifrån.
Citera
2019-04-15, 20:20
Bannlyst
Citat:
Fast nu fanns det information hos polis att Eric rymt och fanns i området.

Att kulor skulle bli bomull om de kom från ett barn är det ingen som påstått. Bara du.

Försvaren börjar tryna hos en del,då tar vi fram föräldrarnas skuld. Typ,snacka panik.

Något som befälet MÖJLIGEN kan lastas för, om det nu framgick att han hade med sig vapnet, inte dom som stötte på Eric. Men du kanske anser att polis alltid skall utgå ifrån att larm rörande beväpnade dårar bara handlar förymda mongoloider som leker krig.

Nej det har jag inte gjort, det är ni som från första stund kommit ned argument som "men han hade ju downs syndrom".. Buhu.. Eller "han var ju ett baaaarn".

Faktum kvarstår att en kula gör samma skada, oavsett vem som håller i vapnet, varför era efterblivna argument är ju efterblivna och inget annat.

Panik i vad? Att vi påpekat att en utvecklingsstörd, som är på en treårings nivå mentalt absolut INTE ska spatsera omkring ute själv?

Som sagt, gör världen en tjänst och sterilisera dig. Sverige behöver inte fler aningslösa flummare som kräver medborgarlön och anser sig vara befriad från förpliktelser.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-15 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in