2019-04-15, 14:44
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Den där polisinsatschefen (PIC) ger jag inte mycket för! Detta MÅSTE vara ett tjänstefel
Var inte PIC åtalad för Vållande till annans död ?
Citera
2019-04-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Var inte PIC åtalad för Vållande till annans död ?

Nej, tjänstefel. Men med denna informationen i bagaget så skall han nog vara glad för att han inte blev åtalad för vållande...
Citera
2019-04-15, 15:57
Medlem
UT64s avatar
Vad kan utgången bli i den kommande rättegången?

Mitt tips blir att de blir fällda men ändå får vara kvar som poliser. Trycket utifrån mot polisen
är att någon måste ta ansvar. Men, å andra sidan har de tre kretinerna ett massivt stöd från
sina egna kollegor. Vilket gör detta till en kompromisslösning som de flesta kan svälja.
Citera
2019-04-15, 16:12
Medlem
Nån som har status på FUP?
Citera
2019-04-15, 17:10
Medlem
Citat:
Pappan kan inte beskyllas för nåt, han gjorde precis allt han kunde.

Då kunde han inte mycket. Inte ens låsa dörren så att den rymningsbenägna 3åringen inte hade kunnat smyga ut på småtimmarna.
Citera
2019-04-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej, dom flesta föräldrar tar det inte med en klackspark då ens treåring rymmer, händer sånt EN gång så är det RÖD alert tills ungen är under kontroll och tillsyn. Så enkelt är det med den saken.

Du skulle bara höra hur poliser kan uttrycka sig i slutna sällskap

Vetskapen om hur mycket min kommande position retar gallfeber på er foliehattar är tillräckligt för mig, vad ni sedan tror rör mig inte i ryggen
Så ibland är han en fullvuxen hotfull man och ibland ett litet barn? Hur ska du ha det..

Om Eric har stuckit hemifrån ett flertal ggr där pappan hittat han i området,så varför skulle denna gång vara extra alarmerande? Det var som sagt inte mitt på dagen med all trafik,eller fredag/lördagskväll kl.23 med all fylla.
Dessutom är Vasastan ett ganska lungt ställe.

Nä,din kommande (fantasi) position retar inte gallfeber på nån,tvärtom ganska skrattretande.

Citat:
Pappan kan inte beskyllas för nåt, han gjorde precis allt han kunde.
Exakt.
Citera
2019-04-15, 17:20
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s.i.d.d.
En ur högen:
https://www.youtube.com/watch?v=8sXxRgaJiEQ

Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Där väntade dom ju med att skjuta längre än vad man kan begära. Men kanske beror det på att tjejen var suicid och hotade skada sig själv? Svårt att säga hur helhetsbilden var...

Lång tråd det här.. Tog ett antal timmar att läsa ikapp på bara några dagar. Nåväl.
Som videon visar så har polisen i dörröppningen en skottsäker sköld som skyddar vitala organ och därav säkert anledningen till att det dröjer innan de ger verkanseld ( i hopp om att hon ska se allvaret och sänka sitt vapen ) trots att hon viftar med vapnet i deras riktning. Hade polisen vetat om att hon hade vapnet i sin hand hade ju en chockgranat varit rätt lämplig kan man tycka.
Citera
2019-04-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Så ibland är han en fullvuxen hotfull man och ibland ett litet barn? Hur ska du ha det..

Om Eric har stuckit hemifrån ett flertal ggr där pappan hittat han i området,så varför skulle denna gång vara extra alarmerande? Det var som sagt inte mitt på dagen med all trafik,eller fredag/lördagskväll kl.23 med all fylla.
Dessutom är Vasastan ett ganska lungt ställe.

Nä,din kommande (fantasi) position retar inte gallfeber på nån,tvärtom ganska skrattretande.

Exakt.

Vilken tid på dygnet brukar vara den farligaste för en 3åring att vistas utomhus i en storstad helt själv?
Citera
2019-04-15, 18:34
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankeFromFyn
Nån som har status på FUP?

Status idag kl 16:36 - sekretessberedning pågår fortfarande.
Senast redigerad av rotesau 2019-04-15 kl. 18:37.
Citera
2019-04-15, 18:42
Medlem
rostigamazons avatar
Han hade tydligen rymt hemifrån, dåliga hemförhållanden ? Ingen tar upp föräldrarnas ansvar, vad gjorde han ute så sent ? Dömer man poliserna, då kommer en massa poliser sluta, och det är svårt att få nya poliser, när lönen är så låg.
Citera
2019-04-15, 18:50
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Status idag kl 16:36 - sekretessberedning pågår fortfarande.

Vad är det som (eventuellt) ska sekretessbeläggas, som gör det så besvärligt/tidsödande!? Har stämningsansökan postats i tråden?
Citera
2019-04-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vilken tid på dygnet brukar vara den farligaste för en 3åring att vistas utomhus i en storstad helt själv?
Du förstår hur jag menar,finns ingen anledning att märka ord och förvränga.

Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Han hade tydligen rymt hemifrån, dåliga hemförhållanden ? Ingen tar upp föräldrarnas ansvar, vad gjorde han ute så sent ? Dömer man poliserna, då kommer en massa poliser sluta, och det är svårt att få nya poliser, när lönen är så låg.
En del skyller på föräldrarna,tyvärr. Hemförhållanden vet vi inget om och inte heller relevant.

Du anser att en dömande dom skulle leda till färre poliser? Det betyder alltså att poliser kan bete sig hur som helst utan konsekvenser? Smart tänkt.

Personligen vill jag ha lagliga,trygga och balanserade poliser på våra gator-och jag är gärna med på att betala högre skatt för deras lön. Dvs så länge rätt personer blir poliser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in